Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Szczegóły informacji
Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-23 14:10:51 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich
Naczelnik Wydziału: ...............
Tel: 89 757-22-31 wew. 19
Funkcje Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich pełni Sekretarz Gminy
Do zadań Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy:
1.W zakresie pracy sekretariatu:
- zapewnienie obsługi organizacyjnej i administracyjnej Burmistrzowi i Zastępcy,
- organizowanie kontaktów interesantów z Burmistrzem i Zastępcą, kierowanie interesantów do właściwych Wydziałów,
- obsługa faksu.
- prowadzenie ewidencji kontroli przeprowadzanych w Urzędzie,
- prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
- W zakresie pracy punktu informacyjnego i punktu profilu zaufanego
- przyjmowanie, wysyłanie oraz ewidencja korespondencji, w tym w postaci elektronicznej,
- obsługa centrali telefonicznej i frankownicy,
- udzielanie informacji z zakresu działania Urzędu oraz wydawanie druków,
- administrowanie systemu platformy ePUAP i SERWAL,
- prowadzenie punktu potwierdzającego profil zaufany,
- administrowanie stroną morag.pl,
- administrowanie SRP źródło,
- nadzór nad utrzymaniem Biuletynu Informacji Publicznej,
- W zakresie spraw organizacyjnych:
- organizacja załatwiania skarg i wniosków mieszkańców, prowadzenie centralnego rejestru skarg, nadzór nad prawidłową organizacją przyjęć interesantów w Urzędzie,
- prowadzenie ewidencji zarządzeń Burmistrza,
- przygotowywanie i rejestrowanie upoważnień Burmistrza dla pracowników Urzędu do wydawania decyzji w sprawach indywidualnych,
- prowadzenie ewidencji i zbioru regulaminów gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie ewidencji przepisów prawa gminnego.
- W zakresie spraw kadrowych:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy (z wyłączeniem szkół, przedszkoli i żłobka),
- organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników,
- prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
- prowadzenie spraw płacowych, w tym nagród jubileuszowych, dodatków funkcyjnych, za wysługę lat i innych, planowanie i realizacja wydatków rzeczowych administracji,
- prowadzenie spraw związanych z zachowaniem porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających w zakresie spraw osobowych, przygotowywanie materiałów i wniosków do decyzji Burmistrza,
- wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie spraw kadrowych na polecenie Burmistrza,
- współpraca z komisjami dyscyplinarnymi, oraz rzecznikiem dyscyplinarnym,
- organizowanie szkolenia, kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników samorządowych,
- prowadzenie spraw dotyczących stypendiów fundowanych, umów przedwstępnych oraz praktyk studenckich i podyplomowych studentów szkół wyższych,
- prowadzenie spraw pracowniczych wynikających z kodeksu pracy i ustawy z dnia 22 marca 1990r.o pracownikach samorządowych,
- prowadzenie spraw w zakresie wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne zamiast ograniczenia wolności.
Akapit nr - brak tytułu
- W zakresie spraw gospodarczych:
- prowadzenie archiwum zakładowego, centrali telefonicznej, oraz łączności w budynku Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z prenumeratą i rozdzielnictwem wydawnictw urzędowych i prasy,
- zamawianie oraz prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych i tablic,
- planowanie i realizacja inwestycji i remontów w budynku Urzędu, oraz nadzór nad realizacją tych zadań,
- realizowanie zadań wynikających z przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych w zakresie działalności Wydziału,
- gospodarka środkami rzeczowymi, drukami i formularzami, zaopatrzenie materiałowo-techniczne na cele administracyjne,
- zakup inwentarza ruchomego i pomocy biurowych,
- prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bhp i ppoż. w Urzędzie,
- nadzór nad ochroną mienia,
- zamieszczanie ogłoszeń w sprawach dotyczących Urzędu,
- prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników Urzędu,
- realizacja zadań związanych z zabezpieczeniem Urzędu przed dostępem osób nieupoważnionych,
- prowadzenie transportu własnego Urzędu,
- utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd oraz na terenie przyległym do Urzędu,
- dzierżawa lokali na potrzeby Urzędu oraz organizacji pozarządowych,
- prowadzenie spraw ubezpieczenia majątku Gminy oraz OC pracodawcy i zarządcy dróg.
- Obsługa techniczno-biurowa Rady Miejskiej i jej organów:
- współpraca z właściwymi merytorycznie Wydziałami w przygotowaniu materiałów pod obrady Rady i posiedzenia komisji,
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań posiedzeń i spotkań Rady oraz jej komisji,
- protokołowanie sesji Rady, posiedzeń komisji,
- prowadzenie rejestru uchwał i innych postanowień Rady oraz jej komisji,
- przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę,
- przekazywanie uchwał podjętych przez Radę do Wydziałów przedkładających ich projekty,
- prowadzenie rejestru interpelacji oraz odpowiedzi na interpelacje,
- Realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w zakresie ewidencji działalności gospodarczej, w tym: wpis do CEIDG o prowadzeniu działalności gospodarczej, zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, wykonywanie przewozów taksówkami,
- Prowadzenie spraw dotyczących czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych.
- Wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówkami na terenie Gminy,
Akapit nr - brak tytułu
- Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów w krajowym transporcie drogowym.
- Realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy oraz opłat za korzystanie z zezwoleń w danym roku kalendarzowym.
- Prowadzenie spraw z zakresu przepisów ustawy o usługach turystycznych.
- W zakresie spraw dotyczących informatyki:
- prowadzenie zakupu na potrzeby Urzędu sprzętu elektronicznego oraz materiałów eksploatacyjnych,
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystania sprzętu komputerowego, rozwojem i eksploatacją oprogramowania,
- administrowanie systemem komputerowym i bazą danych, tworzenie bazy danych statystycznych.
5)ochrona systemów i sieci teleinformatycznych w których są wytwarzane, przetwarzane i przechowywane informacje niejawne.
Akapit nr - brak tytułu
- Obsługa wyborów w zakresie przewidzianym ustawami szczegółowymi.
- Organizowanie referendów w zakresie przewidzianym ustawami szczegółowymi.
- Organizowanie wyborów organów jednostek pomocniczych Gminy (sołectw i osiedli).
- Przyjmowanie pism sądowych lub prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w jego miejscu zamieszkania.
- Wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora strony, której miejsce pobytu nie jest znane.
- Powiadomienie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z Urzędu.
- Ustanowienie pełnomocnictwa w sprawach o przysposobienie.
- Składanie na wezwanie Sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem ochotniczych straży pożarnych, w tym:
- planowanie wydatków na utrzymanie jednostek OSP,
- gospodarka sprzętem OSP
- sprawowanie nadzoru nad obiektami użytkowanymi przez OSP,
- współdziałanie z władzami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP oraz z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Ostródzie w zakresie zapewnienia gotowości bojowej i wyszkolenia jednostek OSP.
- załatwianie spraw związanych z zapewnieniem członkom OSP :
- bezpłatnego umundurowania,
- wypłaty należnego ekwiwalentu pieniężnego za udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym,
- obowiązkowych badań lekarskich,
- ubezpieczenia (od nieszczęśliwych wypadków).
Akapit nr - brak tytułu
- Planowanie i koordynacja przedsięwzięć mających na celu zapewnienie sił i środków do zwalczania pożarów , klęsk żywiołowych, katastrof i innych miejscowych zagrożeń na obszarze gminy.
- W zakresie spraw ewidencji ludności, dowodów osobistych:
- przyjmowanie wniosków o wydanie dokumentów stwierdzających tożsamość oraz ich wydawanie,
- opracowywanie dokumentacji związanej z wydawaniem dowodów osobistych, współdziałanie z biurami meldunkowymi, Urzędami Stanu Cywilnego, zakładami karnymi i innymi jednostkami,
- przekazywanie informacji do Departamentu Spraw Obywatelskich Centrum Personifikacji Dokumentów MSWiA
"w zakresie spraw związanych z wydawaniem dokumentów tożsamości, - udzielanie informacji i wydawanie zaświadczeń opierających się na dokumentacji dotyczącej dokumentów tożsamości,
- wykonywanie zameldowań i wymeldowań obywateli polskich i cudzoziemców na pobyt stały i czasowy,
- wydawanie zaświadczeń o zmianie adresu zamieszkania oraz dokonywanie w dokumentach wojskowych wpisów o zmianie przydziału do Wojskowej Komendy Uzupełnień,
- przekazywanie informacji do Centralnego Biura Adresowego Rządowego Centrum Informatyki "PESEL", Wojskowej Komendy Uzupełnień i innych urzędów o zmianach osobowych, nr ewidencyjnych PESEL i adresach obywateli,
- prowadzenie i bieżące aktualizowanie rejestru stałych mieszkańców, rejestrów pobytu czasowego ponad 2 miesiące i skorowidzów pobytu czasowego do 2 miesięcy, zbioru danych byłych mieszkańców oraz rejestru wyborców,
- udzielanie informacji i wydawanie zaświadczeń opartych na dokumentacji ewidencji ludności,
- sporządzanie wyciągów z dokumentacji ewidencji ludności np. do celów: wyborów, rejestracji przedpoborowych, obowiązku szkolnego itp.
- prowadzenie powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności i współdziałanie w tym zakresie z innymi organami, a zwłaszcza Rządowym Centrum Informatyki "PESEL", urzędami stanu cywilnego, biurami dowodów osobistych itp.,
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawach ewidencji ludności i rejestru wyborców,
- zapewnienie ochrony technicznej i organizacyjnej przetwarzanych danych osobowych,
- udostępnianie danych osobowych ze zbiorów meldunkowych.
- W zakresie spraw wojskowych i obronnych.
- przygotowanie i przeprowadzenie rejestracji przedpoborowych,
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawach o uznanie poborowego lub żołnierza za posiadającego na wyłącznym swoim utrzymaniu członków rodziny, lub za koniecznego do sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny,
- prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie projektów decyzji w sprawach dotyczących realizacji szczególnych uprawnień żołnierzy,
- realizowanie i koordynowanie zadań związanych z przygotowaniem Gminy do realizacji zadań obronnych,
- opracowywanie rocznych planów szkolenia obronnego pracowników Urzędu Miejskiego oraz pozostałych jednostek organizacyjnych gminy,
- opracowywanie i bieżąca aktualizacja:
- planu świadczeń osobistych oraz etatowych i doraźnych świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobilizacji lub wybuchu wojny,
- rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych, które mają być wykonane w następnym roku kalendarzowym,
- dokumentów - wezwań do wykonania świadczeń,
Akapit nr - brak tytułu
- W zakresie obrony cywilnej
- tworzenie i przygotowywanie do działania formacji OC, jednostek przewidzianych do militaryzacji oraz dobór kandydatów na stanowisko kierownicze,
- opracowanie i aktualizowanie planu obrony cywilnej,
- organizacja i realizacja szkolenia OC organów kierowania, kadry kierowniczej i stanów osobowych, formacji OC na terenie Gminy,
- organizacja i realizacja szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
- organizacja i przygotowanie do działania systemu wykrywania i alarmowania,
- przygotowanie i realizacja przedsięwzięć związanych z ochroną ludności oraz obiektów i urządzeń użyteczności publicznej w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa
- realizacja przedsięwzięć związanych z ochroną dóbr kultury,
- planowanie i realizacja przedsięwzięć związanych z działaniem terenowego systemu zaopatrzenia organów kierowania formacji OC oraz ludności w sprzęt techniczno-wojskowy i specjalistyczny,
- prowadzenie gospodarki sprzętem OC.
- Prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zarządzaniu kryzysowym
- opracowanie o aktualizacja Gminnego Planu Zarządzania Kryzysowego,
- utrzymanie w stałej gotowości do działania Gminny Zespół Zarządzania Kryzysowego.
- Nadzór nad przeprowadzaniem imprez masowych:
- przygotowanie decyzji o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie imprezy masowej,
- przygotowanie decyzji o zakazie przeprowadzenia imprezy masowej w przypadku negatywnej oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego.
- Prowadzenie postępowania w sprawach dotyczących zgromadzeń.
- Prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad działalnością Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Morągu w zakresie opieki społecznej.
- Prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad działalnością Szpitala Miejskiego w Morągu sp. z o.o. w zakresie ochrony zdrowia.
- Realizacja zadań związanych z prowadzeniem kancelarii materiałów niejawnych .