Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Szczegóły informacji
Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-23 14:10:51 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich
Naczelnik Wydziału: Jan Zambrzycki
Tel: 89 757-22-31 wew. 12
Funkcje Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich pełni Sekretarz Gminy
Do zadań Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy:
1.W zakresie pracy sekretariatu:
- zapewnienie obsługi organizacyjnej i administracyjnej Burmistrzowi i Zastępcy,
- organizowanie kontaktów interesantów z Burmistrzem i Zastępcą, kierowanie interesantów do właściwych Wydziałów,
- obsługa faksu.
- prowadzenie ewidencji kontroli przeprowadzanych w Urzędzie,
- prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
- W zakresie pracy punktu informacyjnego i punktu profilu zaufanego
- przyjmowanie, wysyłanie oraz ewidencja korespondencji, w tym w postaci elektronicznej,
- obsługa centrali telefonicznej i frankownicy,
- udzielanie informacji z zakresu działania Urzędu oraz wydawanie druków,
- administrowanie systemu platformy ePUAP i SERWAL,
- prowadzenie punktu potwierdzającego profil zaufany,
- administrowanie stroną morag.pl,
- administrowanie SRP źródło,
- nadzór nad utrzymaniem Biuletynu Informacji Publicznej,
- W zakresie spraw organizacyjnych:
- organizacja załatwiania skarg i wniosków mieszkańców, prowadzenie centralnego rejestru skarg, nadzór nad prawidłową organizacją przyjęć interesantów w Urzędzie,
- prowadzenie ewidencji zarządzeń Burmistrza,
- przygotowywanie i rejestrowanie upoważnień Burmistrza dla pracowników Urzędu do wydawania decyzji w sprawach indywidualnych,
- prowadzenie ewidencji i zbioru regulaminów gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie ewidencji przepisów prawa gminnego.
- W zakresie spraw kadrowych:
- prowadzenie spraw osobowych pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy (z wyłączeniem szkół, przedszkoli i żłobka),
- organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników,
- prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
- prowadzenie spraw płacowych, w tym nagród jubileuszowych, dodatków funkcyjnych, za wysługę lat i innych, planowanie i realizacja wydatków rzeczowych administracji,
- prowadzenie spraw związanych z zachowaniem porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających w zakresie spraw osobowych, przygotowywanie materiałów i wniosków do decyzji Burmistrza,
- wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie spraw kadrowych na polecenie Burmistrza,
- współpraca z komisjami dyscyplinarnymi, oraz rzecznikiem dyscyplinarnym,
- organizowanie szkolenia, kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników samorządowych,
- prowadzenie spraw dotyczących stypendiów fundowanych, umów przedwstępnych oraz praktyk studenckich i podyplomowych studentów szkół wyższych,
- prowadzenie spraw pracowniczych wynikających z kodeksu pracy i ustawy z dnia 22 marca 1990r.o pracownikach samorządowych,
- prowadzenie spraw w zakresie wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne zamiast ograniczenia wolności.
Akapit nr - brak tytułu
- W zakresie spraw gospodarczych:
- prowadzenie archiwum zakładowego, centrali telefonicznej, oraz łączności w budynku Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z prenumeratą i rozdzielnictwem wydawnictw urzędowych i prasy,
- zamawianie oraz prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych i tablic,
- planowanie i realizacja inwestycji i remontów w budynku Urzędu, oraz nadzór nad realizacją tych zadań,
- realizowanie zadań wynikających z przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych w zakresie działalności Wydziału,
- gospodarka środkami rzeczowymi, drukami i formularzami, zaopatrzenie materiałowo-techniczne na cele administracyjne,
- zakup inwentarza ruchomego i pomocy biurowych,
- prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bhp i ppoż. w Urzędzie,
- nadzór nad ochroną mienia,
- zamieszczanie ogłoszeń w sprawach dotyczących Urzędu,
- prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników Urzędu,
- realizacja zadań związanych z zabezpieczeniem Urzędu przed dostępem osób nieupoważnionych,
- prowadzenie transportu własnego Urzędu,
- utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd oraz na terenie przyległym do Urzędu,
- dzierżawa lokali na potrzeby Urzędu oraz organizacji pozarządowych,
- prowadzenie spraw ubezpieczenia majątku Gminy oraz OC pracodawcy i zarządcy dróg.
- Obsługa techniczno-biurowa Rady Miejskiej i jej organów:
- współpraca z właściwymi merytorycznie Wydziałami w przygotowaniu materiałów pod obrady Rady i posiedzenia komisji,
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań posiedzeń i spotkań Rady oraz jej komisji,
- protokołowanie sesji Rady, posiedzeń komisji,
- prowadzenie rejestru uchwał i innych postanowień Rady oraz jej komisji,
- przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę,
- przekazywanie uchwał podjętych przez Radę do Wydziałów przedkładających ich projekty,
- prowadzenie rejestru interpelacji oraz odpowiedzi na interpelacje,
- Realizacja zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w zakresie ewidencji działalności gospodarczej, w tym: wpis do CEIDG o prowadzeniu działalności gospodarczej, zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, wykonywanie przewozów taksówkami,
- Prowadzenie spraw dotyczących czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych.
- Wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówkami na terenie Gminy,