ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-24 07:35:47 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu


Naczelnik Wydziału: Ryszard Kalinowski

Tel: (089) 757-22-31 wew. 34
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

Zadania Wydziału

Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Planowania Przestrzennego i Rolnictwa należy :

1.    W zakresie spraw ewidencyjnych:

      1)      prowadzenie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości,

2)    prowadzenie ewidencji nazw ulic i placów, oraz map przeglądowych,

3)    nadawanie numerów porządkowych nieruchomości,

4)    zawiadamianie właścicieli nieruchomości o dokonanych zmianach nazw ulic i placów oraz numerów porządkowych nieruchomości.

2.   W zakresie mienia komunalnego:

1)    przygotowanie Burmistrzowi materiałów celem wystąpienia do właściwych organów z wnioskiem o przekazanie nieruchomości na własność Gminy,

2)    realizacja uprawnień osób prawnych do nabycia gruntów w użytkowanie wieczyste i własności budynków,

3)    realizacja roszczeń spółdzielni do nabycia gruntów w użytkowanie wieczyste i własności budynków,

4)    przygotowanie Burmistrzowi materiałów celem wystąpienia do Starostwa Powiatowego z wnioskiem o wywłaszczenie nieruchomości,

5)    realizacja sprzedaży i oddawania w użytkowanie wieczyste gruntów w formie przetargu bądź w formie bezprzetargowej z jednoczesną sprzedażą lokali lub budynków,

6)    przygotowywanie materiałów niezbędnych do zamiany nieruchomości stanowiących własność Gminy na nieruchomości stanowiące własność osób fizycznych lub osób prawnych,

7)    przygotowanie Burmistrzowi projektów umów na dzierżawę i wynajmowanie gruntów zabudowanych i niezabudowanych,

8)    przypis czynszu dzierżawnego z naliczaniem podatku VAT,

9)    przygotowanie Burmistrzowi projektów decyzji dot. przekazania w zarząd gruntów zabudowanych lub niezabudowanych komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej,

10)  przygotowanie Burmistrzowi projektów umów użyczenia gruntów osobom fizycznym i komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej,

11)  występowanie o dokonanie podziału nieruchomości zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego bądź dokonanie takiego planu podziału poza planem zagospodarowania,

12)  tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy miasta i wsi,

13)  przygotowywanie wniosków o założenie ksiąg wieczystych i wnioskowanie o dokonanie zmian w księgach wieczystych,

14)  podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży oraz ogłoszeń o przetargach,

15)  prowadzenie spraw związanych z rozwiązaniem umów o użytkowanie wieczyste gruntów, wykorzystywanych niezgodnie z przeznaczeniem,

16)  prowadzenie rejestrów sprzedanego bądź oddanego w użytkowanie wieczyste mienia komunalnego,

17)  prowadzenie spraw związanych z wyceną nieruchomości,

18)  przygotowanie projektów decyzji o wygaśnięciu prawa użytkowania i prawa zarządu,

19)  prowadzenie spraw związanych z aktualizacją cen gruntów i budynków,

20)  prowadzenie spraw związanych z przejmowaniem na własność Gminy od przedsiębiorstw państwowych zakładowych budynków mieszkalnych,

21)  naliczanie podatku VAT od sprzedaży budynków i lokali oraz od dzierżawy gruntów, a także prowadzenie rejestru sprzedaży,

22)  prowadzenie spraw związanych z ustawą o zamówieniach publicznych dotyczących zleceń wyceny nieruchomości i opracowań geodezyjnych.

23)  prowadzenie spraw związanych z gospodarką komunalnymi lokalami użytkowymi.

3.   W zakresie gospodarki gruntami rolnymi:

1)    przygotowanie wniosków o wyrażenie zgody na przekazanie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,

2)    sporządzanie umów o przekazaniu w dzierżawę gospodarstw rolnych do celów emerytalno – rentowych,

3)    zapewnienie gruntów na potrzeby pracowniczych ogrodów działkowych,

4)    rekultywacja i meliorowanie gruntów przeznaczonych na ogrody działkowe,

5)    przygotowanie niezbędnej dokumentacji w celu przekazania gruntów Polskiemu Związkowi Działkowców.

 

      1)    występowanie o wyrażenie zgody o przeznaczenie gruntów rolnych na cele nierolnicze,  

2)    wydawanie opinii w sprawie nałożenia obowiązku zdjęcia próchniczej warstwy gleby z gruntów wyłączonych z produkcji rolniczej,

3)    utrzymywanie w stanie sprawności technicznej urządzeń przeciw erozyjnych oraz urządzeń melioracji szczegółowych w celu zapobieżenia degradacji gleb oraz erozji gruntów,

4)    współdziałanie przy opracowywaniu planów gospodarowania na gruntach rolnych objętych obszarem szczególnej ochrony środowiska lub w strefach ochronnych,

5)    nakazywanie właścicielowi gruntów w oznaczonym terminie zniszczenia określonych upraw, przemieszczenie zwierząt poza obszar strefy ochronnej lub dokonanie ich uboju w razie prowadzenia produkcji w sposób naruszający ustalenia planu na obszarach szczególnej ochrony środowiska lub w strefach ochronnych,

6)    wydawanie opinii w sprawach rekultywacji i zagospodarowania gruntów.

 

5.   W zakresie rolnictwa, łowiectwa, zadrzewień i utrzymania urządzeń melioracji szczegółowych:

      1)  zgłaszanie organom Państwowej Inspekcji Sanitarnej, a także określonym Zakładom        Społecznej

          Służby Zdrowia przypadków zachorowań, podejrzeń o zachorowania i upadków na choroby zakaźne,

          natychmiast po powzięciu o nich wiadomości, 

2)  współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu           łowieckim obszaru Gminy, w szczególności zaś w zakresie ochrony bytującej na jej terenie zwierzyny i ptactwa,

3)     przygotowanie materiałów do przeprowadzenia ewakuacji ludności z obszarów zagrożonych powodzią lub podtopieniami,

4)     nadzór nad produkcją roślinną i zwierzęcą,

5)    kontrolowanie zakupu materiału hodowlanego i prowadzenie punktów kopulacyjnych  na terenie Gminy,

6)     sporządzanie informacji i sprawozdań statystycznych w zakresie rolnictwa, łowiectwa, zadrzewień i gospodarki wodnej w odniesieniu do urządzeń szczegółowych.

7)     współdziałanie z  Policją w zapobieganiu narkomanii poprzez kontrolę nielegalnych upraw maku i konopii,

8)      realizacja zadań dotyczących rolnictwa w ramach działań obrony cywilnej,

9)     wydawanie pozwoleń legalności pochodzenia drewna z zadrzewień i terenów przydomowych w obrębie Gminy,

10)  odtwarzanie zadrzewień osiedlowych - zakup i rozprowadzanie materiału szkółkarskiego na terenie Gminy,

11)  opiniowanie wniosków o wykonanie na koszt Państwa czynności z zakresu zagospodarowania lasów i gruntów w przypadku braku  możliwości finansowych właścicieli,

12)  współdziałanie z instytucjami i wydziałami  w zakresie planowania inwestycji rolnych utrzymania urządzeń melioracji szczegółowych  i zabezpieczenia p.powodziowego,

13)  wydawanie zaświadczeń potwierdzających prace w gospodarstwie rolnym,

14)  powołanie biegłych do wyceny zwierząt zabijanych lub padłych w związku z występowaniem choroby zakaźnej,

15)  ponoszenie kosztów stosowania środków ochronnych i nadzoru na obszarze Gminy, w związku ze zwalczaniem zaraźliwej choroby zwierząt,

16)  przyjmowanie informacji o pojawieniu się chorób, szkodników i chwastów celem wykonania określonych czynności,

17)  przyznawanie zasiłków właścicielom gruntów rolnych, którzy zwalczając choroby, szkodniki i chwasty ponieśli straty gospodarcze.

 

4.  W zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych:

 

Wydział Gospodarki Nieruchomościami Planowania Przestrzennego i Rolnictwa

« powrót do poprzedniej strony