Wydział Komunalno-Inwestycyjny
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Komunalno-Inwestycyjny i Rozwoju Lokalnego
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-12-16 09:31:57 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Wydział Komunalno - Inwestycyjny i Rozwoju Lokalnego
Naczelnik Wydziału: Tomasz Faraś
Tel: 89 757 22 31 wew. 30
Wydział Komunalno - Inwestycyjny podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
Do zadań Wydziału Komunalno – Inwestycyjnego i Rozwoju Lokalnego należy:
- Prowadzenie spraw związanych z planowaniem, dokumentacją i realizacją inwestycji i kapitalnych remontów dotyczących mienia komunalnego.
- Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych na realizację inwestycji i kapitalnych remontów.
- Prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad działalnością spółek gminnych w zakresie gospodarki komunalnej.
- Realizacja zadań z zakresu utrzymania i eksploatacji dróg, ulic gminnych, w tym w szczególności:
- przygotowanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy dot. zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii,
- projektowanie przebiegu ulic,
- budowa, modernizacja, rekultywacja i ochrona dróg,
- zarządzanie drogami gminnymi publicznymi oraz wewnętrznymi, stanowiącymi własność Gminy,
- określanie zasad szczegółowego korzystania z dróg, w tym wykorzystania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,
- uzgadnianie projektów przejścia z infrastrukturą techniczną przez gminne drogi publiczne oraz wewnętrzne, stanowiące własność Gminy.
- Tworzenie i utrzymanie zieleni miejskiej urządzonej,
- Utrzymanie targowisk.
- Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem cmentarzy komunalnych, w tym cmentarzy wojennych.
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką komunalnymi lokalami mieszkalnymi:
- nadzór nad gospodarowaniem i zarządzaniem lokalami mieszkalnymi,
- zamiana lokali mieszkalnych,
- przygotowanie umów najmu lokali mieszkalnych, w tym socjalnych,
- usuwanie skutków samowoli lokalowej,
- analiza danych do ustalenia stawek czynszowych oraz opłat za lokale mieszkalne,
- Realizacja przepisów wynikających z ustawy Prawo Zamówień Publicznych w zakresie działania Wydziału,
- Udział, jako komórka prowadząca, w realizacji przepisów wynikających z ustawy Prawo Zamówień Publicznych w zakresie działania Wydziałów Urzędu,
- Sprawowanie nadzoru merytorycznego nad jednostkami Gminy powołanymi do realizacji zadań w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej.
- Prowadzenie nadzoru inwestorskiego zadań inwestycyjnych i remontowych wykonywanych w obiektach administrowanych przez Urząd.
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z oświetleniem terenów gminnych oraz oświetleniem dróg w Gminie.
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z dostawą energii elektrycznej do obiektów gminnych jednostek organizacyjnych, w tym rozliczanie kosztów jej dostarczenia do obiektów administrowanych przez Urząd.
- Prowadzenie zagadnień dot. bezdomnych zwierząt, tym nadzór nad funkcjonowaniem gminnego schroniska dla zwierząt oraz zbieraniem bezdomnych zwierząt i umieszczaniem ich w schronisku,
- Prowadzenie spraw związanych z budową i utrzymaniem pomostów oraz terenów plażowych nad jeziorami.
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z utrzymaniem porządku i czystości na terenie Gminy Morąg.
- Rozliczanie wydatków morąskich osiedli oraz z funduszu sołeckiego w zakresie przedsięwzięć związanych z infrastrukturą komunalną.
- Pozyskiwanie środków zewnętrznych krajowych i zagranicznych na realizację inwestycji gminnych oraz przedsięwzięć pozainwestycyjnych, współpraca w tym zakresie z Wydziałem Komunalno-Inwestycyjnym.
- Monitorowanie i raportowanie finansowo-rzeczowe efektów wdrażanych programów pomocowych, w ramach przyjętych rozwiązań do utrzymania trwałości obiektów.
- Tworzenie i aktualizowanie banku informacji o mieście, ofertach gospodarczych i inwestycyjnych, inicjowanie działań wspierających lokalną przedsiębiorczość.
- Opracowywanie wniosków aplikacyjnych i kompletowanie niezbędnej dokumentacji - gromadzenie dokumentów własnych i obcych, stanowiących o kierunkach rozwoju Gminy, niezbędnych do właściwego opracowania dokumentacji aplikacyjnej, w tym danych charakteryzujących rozwój Gminy oraz danych dotyczących założeń społeczno-gospodarczych;
- Koordynowanie realizacji projektów oraz ich rozliczanie, sporządzanie wniosków o płatność i sprawozdań.
- Poszukiwanie i przekazywanie informacji o możliwościach dofinansowania zadań organizacjom pozarządowym , jednostkom podległym Gminie oraz jednostkom pomocniczym, w tym także organizacja spotkań informacyjnych.
- Przekazywanie bieżących informacji, w tym możliwości korzystania z dotacji z budżety Gminy oraz możliwości dofinansowania realizacji zadań statutowych organizacji ze źródeł zewnętrznych krajowych i zagranicznych.
- Koordynacja realizacji projektów inwestycyjnych, w tym monitorowanie działań podejmowanych przez komórki organizacyjne Urzędu i gminne jednostki organizacyjne w zakresie pozyskiwania przez nie zewnętrznych środków finansowych.
- Bieżące monitorowanie, nadzór i odpowiedzialność za prawidłową realizację wdrażanych przez Gminę projektów inwestycyjnych, współfinansowanych pozyskanymi środkami pomocowymi.
- Realizacja projektów pozainwestycyjnych (projekty szkoleniowe podnoszące kwalifikacje kadry Urzędu – pozabudżetowe źródła finansowania oraz dla lokalnych środowisk – sołectwa, osiedla, dzieci i młodzież).
- Poszukiwanie możliwości partnerskiej współpracy z innymi samorządami i ich związkami, sektorem prywatnym, inicjowanie i przygotowywanie wstępnych koncepcji działań inwestycyjnych na zasadach formuły Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
- Utrzymywanie bieżących kontaktów z instytucjami Wdrażającymi i Pośredniczącymi odpowiednimi dla realizowanych projektów.
- Przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów o charakterze strategicznym: plan gospodarki niskoemisyjnej, strategia rozwoju, lokalny program rewitalizacji, plany odnowy miejscowości oraz inne pokrewne.
- Korelacja lokalnych dokumentów strategicznych z dokumentami szczebla krajowego, wojewódzkiego i powiatowego w kontekście korzystania z funduszy unijnych.
- Nawiązywanie współpracy partnerskiej z gminami i regionami z krajów Unii Europejskiej w celu realizacji wspólnych projektów.
- Prowadzenie strony (podstrony) internetowej o realizowanych projektach oraz zamieszczanie bieżących informacji na temat możliwości finansowania projektów przez inne podmioty.
- Koordynowanie spraw związanych z rozwojem obszarów wiejskich.
- Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji na ochronę zabytków.
- Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji na usuwanie azbestu.