Wydział Finansowo-Budżetowy
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wydział Finansowo-Budżetowy
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-23 14:15:10 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Wydział Finansowo-Budżetowy
Naczelnik Wydziału: Aniela Wacławska
Tel: 89 757-22-31 wew. 22
Skarbnik - Jolanta Kutarba Tel: 89 757-22-31 wew. 45
Zadania Wydziału
Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy prowadzenie spraw w następującym zakresie:
Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy prowadzenie spraw w następującym zakresie:
1. Budżetu Gminy:
1) przygotowanie założeń do planu budżetu i przekazanie ich podległym jednostkom,
2) przygotowanie projektów uchwał w sprawie stawek podatkowych i opłat lokalnych,
3) przygotowanie projektu budżetu,
4) przygotowanie, po uchwaleniu budżetu Gminy, zarządzenia w sprawie układu wykonawczego budżetu Gminy i planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych Gminie odrębnymi ustawami,
5) przygotowanie projektów uchwał i zarządzeń zmieniających budżet w ciągu roku,
6) prowadzenie prac związanych z zaciąganiem pożyczek i kredytów oraz z wyborem banku do obsługi budżetu,
7) przeprowadzanie procedur w sprawie udzielania poręczeń kredytowych,
8) przygotowanie okresowych informacji z wykonywania budżetu Gminy,
9) przygotowanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy,
10) prowadzenie ewidencji zaangażowania środków finansowych na podstawie umów zawieranych przez Gminę na dostawę materiałów, towarów i usług.
2. Podatków i opłat lokalnych:
1) przygotowanie decyzji w zakresie naliczania podatków od osób fizycznych,
2) obsługa osób prawnych składających deklaracje podatkowe,
3) prowadzenie rejestru właścicieli pojazdów ciężarowych i specjalnych,
4) prowadzenie spraw związanych z umarzaniem należności podatkowych, rozkładaniem na raty lub odraczaniem spłaty podatków lokalnych,
5) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg,
6) prowadzenie spraw związanych ze zwolnieniami z podatków,
7) prowadzenie rejestrów podatkowych,
8) sporządzanie informacji określonych przepisami prawa
9) przygotowanie wniosku o przekazanie kwoty rekompensującej utracone dochody z tytułu zwolnień określonych w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych,
10) prowadzenie rachunkowości podatków i opłat lokalnych,
11) kontrola terminowości realizacji zobowiązań podatkowych,
12) prowadzenie windykacji zaległości,
13) wnioskowanie o dokonanie wpisów do hipoteki,
14) naliczanie należności za inkaso podatków rolnego, leśnego i od nieruchomości.
3. Wydawanie zaświadczeń potwierdzających prace w gospodarstwie rolnym oraz stan prawny gospodarstwa w okresie ostatnich 5 lat,
4. Poświadczanie oświadczeń dotyczących: osobistego prowadzenia gospodarstwa rolnego lub pracy w gospodarstwie rodziców, powierzchni użytków rolnych, o nie przekroczeniu powierzchni gospodarstwa 300 ha użytków rolnych,
5. Obsługi finansowo-księgowej budżetu Gminy jako organu:
1) wprowadzanie do ewidencji uchwalonych planów dochodów, przychodów i rozchodów budżetu Gminy oraz ich uaktualnianie w ciągu roku,
2) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dochodów budżetu, rozdysponowanych środków dla jednostek budżetowych, kredytów i pożyczek oraz innych rozchodów,
3) sporządzanie sprawozdań finansowych,
4) uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
5) sporządzanie bilansu budżetu Gminy.
6. Obsługa finansowo-księgowa Urzędu jako jednostki budżetowej:
1) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej:
a) dochodów i wydatków jednostki budżetowej,
b) inwestycji z podziałem na finansowanie ze środków własnych i środków z programów UE,
c) Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
d) funduszy celowych,
e) sum depozytowych,
f) innych rachunków pomocniczych,
2) prowadzenie pełnej ewidencji księgowej i rozliczania umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
3) wstępna kontrola i weryfikacja dokumentów finansowo-księgowych,
4) dekretowanie dokumentów finansowych wg obowiązującej klasyfikacji budżetowej oraz zakładowego planu kont,
5) księgowanie i weryfikacja poprawności zapisów księgowych,
6) sporządzanie sprawozdań jednostkowych miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych,
7) realizowanie zobowiązań i należności poprzez elektroniczny system bankowy,
8) windykacja należności nie podatkowych w trybie administracyjnym,
9) sporządzanie deklaracji i przekazywanie należnego podatku VAT,
10) ewidencja i windykacja mandatów karnych,
11) kompleksowa obsługa płacowa pracowników
12) rozliczanie umów zlecenia i umów o dzieło,
13) współpraca z innymi Wydziałami w zakresie bieżącego informowania z wykonania planu dochodów i wydatków Urzędu,
14) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
15) sporządzanie i wykonanie bilansu Urzędu oraz bilansu zbiorczego jednostek budżetowych Gminy.
7. Obsługi księgowej jednostek pomocniczych Gminy:
1) sporządzanie projektów planów finansowych jednostek pomocniczych,
2) prowadzenie ewidencji księgowej wydatków jednostek pomocniczych,
3) koordynowanie prawidłowości realizacji wydatków jednostek pomocniczych.
8. Obsługi kasowej Urzędu:
1) prowadzenie oddzielnie obsługi kasowej dla dochodów, wydatków, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, sum depozytowych, znaków skarbowych, dochodów budżetu państwa, rachunku dochodów własnych,
2) przyjmowanie i przechowywanie depozytów,
3) prowadzenie rejestru druków ścisłego zarachowania,
4) sporządzanie pełnej dokumentacji związanej z prowadzeniem kasy,