ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Finansowo-Budżetowy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-23 14:15:10 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Wydział Finansowo-Budżetowy


Naczelnik Wydziału: Aniela Wacławska
Tel: (089)757-22-31 wew. 22
Funkcje Naczelnika Wydziału Finansowo Budżetowego pełni Skarbnik Gminy
 
Zadania Wydziału
Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy prowadzenie spraw w następującym zakresie:

1.       Planowania budżetowego:

1)      przygotowanie wstępnego projektu budżetu Gminy oraz projektu dochodów i wydatków funduszy celowych i środków specjalnych,

2)     koordynacja opracowania przez Wydziały i jednostki podległe planów finansowania inwestycji i remontów kapitalnych,

3)     organizowanie i przedstawienie propozycji zmian w budżecie w zakresie ustalonym w prawie budżetowym,

4)     opracowanie projektów uchwał w sprawie podziału nadwyżek budżetowych przy współudziale zainteresowanych Wydziałów,

5)      opracowanie projektów uchwał w sprawie rozdysponowania rezerwy budżetowej,

6)     opracowanie okresowej sprawozdawczości z wykonania budżetu oraz nadzór nad zachowaniem równowagi budżetowej,

7)      po uchwaleniu budżetu przez Radę Miejską opracowanie układu wykonawczego  budżetu i przekazanie podległym jednostkom informacji o ostatecznych kwotach  dochodów i wydatków oraz o wysokości dotacji i wpłat do budżetu,

8)      instruowanie i koordynacja prac w zakresie opracowania, realizacji i sprawozdawczości z wykonania budżetu,

9)      opracowanie zbiorczego planu finansowego dochodów i wydatków, środków wydzielonych przez Radę dla poszczególnych sołectw i osiedli.

2.       Spraw finansowych:

1)     realizacja wydatków osobowych, ubezpieczenia społecznego, dodatków funkcyjnych, nagród i kosztów przeniesień służbowych,

2)      czuwanie nad prawidłowym przebiegiem wykonania budżetu i planu funduszy celowych oraz zabezpieczeniem dyscypliny budżetowej,

3)     sprawowanie nadzoru nad prawidłową gospodarką finansową gminnych jednostek   organizacyjnych oraz zakładów budżetowych powiązanych z budżetem Gminy,

4)      prowadzenie wymiaru oraz pobór należności z tytułu zobowiązań pieniężnych,

5)      prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg, umarzaniem należności  podatkowych , rozkładaniem na raty lub odraczaniem spłaty zobowiązań pieniężnych oraz podatków i opłat lokalnych,

6)     sporządzanie, kompletowanie i przekazywanie do Oddziału ZUS wniosków o świadczenia pieniężne,

7)      prowadzenie ewidencji administracyjnej wynagrodzeń za pracę,

8)      prowadzenie rachunkowości budżetowej i pozabudżetowej,

9)      prowadzenie rachunkowości zobowiązań pieniężnych oraz podatków i opłat lokalnych,

10)  współdziałanie z bankiem prowadzącym obsługę Urzędu oraz z urzędami skarbowymi w zakresie spraw finansowo-księgowych, podatków i opłat,

11)  przygotowanie decyzji w zakresie naliczania zobowiązań podatkowych oraz podatków i opłat lokalnych,

12)  przygotowanie propozycji decyzji w sprawie umorzenia zaległości podatkowych oraz podatków i opłat lokalnych,

13)   planowanie wysokości dochodów podatkowych i nie podatkowych od ludności oraz analiza wykonywania tych planów,

14)   naliczanie i realizacja podatku od środków transportowych,

15)  współdziałanie z Wydziałem Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich oraz Wydziałami sprawującymi nadzór nad jednostkami podległymi przy opracowywaniu ewidencji etatów oraz osobowego funduszu płac dla tych jednostek,

16)   prowadzenie rejestru zakupów, sporządzanie deklaracji podatku VAT,

17)  wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy z dnia  29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa ( Dz. U. Nr 137, poz.926 z późniejszymi zmianami).

18)  Przygotowanie instrukcji i dokumentów, do których z mocy prawa zobowiązany jest kierownik zakładu:

a)      instrukcji obiegu dokumentów,

b)      planów kont dla jednostek i zakładów budżetowych.

3.       W zakresie pozostałych spraw:

1)      prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,

2)      prowadzenie księgi inwentarzowej,

3)      zapewnienie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu,

4)      prowadzenie całokształtu spraw związanych z ewidencją i inwentaryzacją majątku trwałego i przedmiotów nietrwałych Urzędu,

« powrót do poprzedniej strony