Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
Tel: 89 757 22 31 wew. 12
Wydział Organizacyjny podlega bezpośrednio Sekretarzowi Miasta.
Zadania Wydziału
Wydział Organizacyjny poza zadaniami wspólnymi realizowanymi przez wszystkie wydziały i samodzielne stanowiska określone w §19 Regulaminu Organizacyjnego realizuje następujące zadania szczegółowe:
Do zadań Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich należy:
1. W zakresie pracy sekretariatu:
- zapewnienie obsługi organizacyjnej i administracyjnej Burmistrzowi i Zastępcy,
- organizowanie kontaktów interesantów z Burmistrzem i Zastępcą, kierowanie interesantów do właściwych Wydziałów,
- obsługa faksu.
- prowadzenie ewidencji kontroli przeprowadzanych w Urzędzie,
- prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
- przyjmowanie, wysyłanie oraz ewidencja korespondencji, w tym w postaci elektronicznej,
- obsługa centrali telefonicznej i frankownicy,
- udzielanie informacji z zakresu działania Urzędu oraz wydawanie druków,
- administrowanie systemu platformy ePUAP i SERWAL,
- nadzór nad utrzymaniem Biuletynu Informacji Publicznej,
- organizacja załatwiania skarg i wniosków mieszkańców, prowadzenie centralnego rejestru skarg, nadzór nad prawidłową organizacją przyjęć interesantów w Urzędzie,
- prowadzenie ewidencji zarządzeń Burmistrza,
- przygotowywanie i rejestrowanie upoważnień Burmistrza dla pracowników Urzędu do wydawania decyzji w sprawach indywidualnych,
- prowadzenie ewidencji i zbioru regulaminów gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie ewidencji przepisów prawa gminnego.
- prowadzenie spraw osobowych pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy (z wyłączeniem szkół i przedszkoli),
- organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników,
- prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników,
- prowadzenie spraw płacowych, w tym nagród jubileuszowych, dodatków funkcyjnych, za wysługę lat i innych, planowanie i realizacja wydatków rzeczowych administracji,
- prowadzenie spraw związanych z zachowaniem porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających w zakresie spraw osobowych, przygotowywanie materiałów i wniosków do decyzji Burmistrza,
- wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie spraw kadrowych na polecenie Burmistrza,
- współpraca z komisjami dyscyplinarnymi, oraz rzecznikiem dyscyplinarnym,
- organizowanie szkolenia, kształcenia, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników samorządowych,
- prowadzenie spraw dotyczących stypendiów fundowanych, umów przedwstępnych oraz praktyk studenckich i podyplomowych studentów szkół wyższych,
- prowadzenie spraw pracowniczych wynikających z kodeksu pracy i ustawy z dnia 22 marca 1990r.o pracownikach samorządowych.
- prowadzenie archiwum zakładowego, centrali telefonicznej, oraz łączności w budynku Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z prenumeratą i rozdzielnictwem wydawnictw urzędowych i prasy,
- zamawianie oraz prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych i tablic,
- planowanie i realizacja inwestycji i remontów w budynku Urzędu, oraz nadzór nad realizacją tych zadań,
- realizowanie zadań wynikających z przepisów ustawy Prawo Zamówień Publicznych w zakresie działalności Wydziału,
- gospodarka środkami rzeczowymi, drukami i formularzami, zaopatrzenie materiałowo-techniczne na cele administracyjne,
- zakup inwentarza ruchomego i pomocy biurowych,
- prowadzenie spraw związanych z przestrzeganiem przepisów bhp i ppoż. w Urzędzie,
- nadzór nad ochroną mienia,
- zamieszczanie ogłoszeń w sprawach dotyczących Urzędu,
- prowadzenie działalności socjalnej na rzecz pracowników Urzędu,
- realizacja zadań związanych z zabezpieczeniem Urzędu przed dostępem osób nieupoważnionych,
- prowadzenie transportu własnego Urzędu,
- utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd oraz na terenie przyległym do Urzędu.
- dzierżawa lokali na potrzeby Urzędu oraz organizacji pozarządowych
- współpraca z właściwymi merytorycznie Wydziałami w przygotowaniu materiałów pod obrady Rady i posiedzenia komisji,
- podejmowanie czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań posiedzeń i spotkań Rady oraz jej komisji,
- protokołowanie sesji Rady, posiedzeń komisji,
- prowadzenie rejestru uchwał i innych postanowień Rady oraz jej komisji,
- przechowywanie uchwał podejmowanych przez Radę,
- przekazywanie uchwał podjętych przez Radę do Wydziałów przedkładających ich projekty,
- prowadzenie rejestru interpelacji oraz odpowiedzi na interpelacje,
8. Prowadzenie spraw dotyczących czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych.
9. Wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówkami na terenie Gminy,
10. Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów w krajowym transporcie drogowym.
11. Realizacja zadań wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w zakresie wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Gminy oraz opłat za korzystanie z zezwoleń w danym roku kalendarzowym.
12. Prowadzenie spraw z zakresu przepisów ustawy o usługach turystycznych.
13. W zakresie spraw dotyczących informatyki:
- prowadzenie zakupu na potrzeby Urzędu sprzętu elektronicznego oraz materiałów eksploatacyjnych,
- sprawowanie nadzoru nad prawidłowością funkcjonowania i wykorzystania sprzętu komputerowego, rozwojem i eksploatacją oprogramowania,
- administrowanie systemem komputerowym i bazą danych, tworzenie bazy danych statystycznych.
- ochrona systemów i sieci teleinformatycznych w których są wytwarzane, przetwarzane i przechowywane informacje niejawne.
14. W zakresie ochrony danych osobowych:
- sprawowanie nadzoru nad zgodnością stosowanych metod i form przetwarzania danych z przepisami o ochronie danych osobowych,
- sygnalizowanie Burmistrzowi lub właściwym naczelnikom wydziałów wszelkich nieprawidłowości stwierdzonych w zakresie przetwarzania i zabezpieczenia zbiorów danych osobowych,
- prowadzenie ewidencji:
-osób zatrudnionych przy przetwarzaniu danych osobowych,
-użytkowników systemu komputerowego.
15. Organizowanie wyborów oraz referendów w zakresie przewidzianym ustawami szczegółowymi.
16. Organizowanie wyborów organów jednostek pomocniczych Gminy (sołectw i osiedli).
17. Przyjmowanie pism sądowych lub prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w jego miejscu zamieszkania.
18. Wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora strony, której miejsce pobytu nie jest znane.
19. Powiadomienie sądu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z Urzędu.
20. Ustanowienie pełnomocnictwa w sprawach o przysposobienie.
21. Składanie na wezwanie Sądu urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych.
22. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem ochotniczych straży pożarnych, w tym:
- planowanie wydatków na utrzymanie jednostek OSP,
- gospodarka sprzętem OSP
- załatwianie spraw związanych z zapewnieniem członkom OSP :
(1) bezpłatnego umundurowania,
(2) wypłaty należnego ekwiwalentu pieniężnego za udział w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym,
(3) obowiązkowych badań lekarskich,
(4) ubezpieczenia (od nieszczęśliwych wypadków).
4) sprawowanie nadzoru nad obiektami użytkowanymi przez OSP,
5) współdziałanie z władzami Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP oraz z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Ostródzie w zakresie zapewnienia gotowości bojowej i wyszkolenia jednostek OSP.
23. Planowanie i koordynacja przedsięwzięć mających na celu zapewnienie sił i środków do zwalczania pożarów , klęsk żywiołowych, katastrof i innych miejscowych zagrożeń na obszarze gminy.
24. W zakresie spraw ewidencji ludności, dowodów osobistych:
- przyjmowanie wniosków o wydanie dokumentów stwierdzających tożsamość oraz ich wydawanie,
- opracowywanie dokumentacji związanej z wydawaniem dowodów osobistych, współdziałanie z biurami meldunkowymi, Urzędami Stanu Cywilnego, zakładami karnymi i innymi jednostkami,
- przekazywanie informacji do Departamentu Spraw Obywatelskich Centrum Personifikacji Dokumentów MSWiA
"w zakresie spraw związanych z wydawaniem dokumentów tożsamości, - udzielanie informacji i wydawanie zaświadczeń opierających się na dokumentacji dotyczącej dokumentów tożsamości,
- wykonywanie zameldowań i wymeldowań obywateli polskich i cudzoziemców na pobyt stały i czasowy,
- wydawanie zaświadczeń o zmianie adresu zamieszkania oraz dokonywanie w dokumentach wojskowych wpisów o zmianie przydziału do Wojskowej Komendy Uzupełnień,
- przekazywanie informacji do Centralnego Biura Adresowego Rządowego Centrum Informatyki "PESEL", Wojskowej Komendy Uzupełnień i innych urzędów o zmianach osobowych, nr ewidencyjnych PESEL