ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Urząd Stanu Cywilnego

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-24 07:39:35 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Urząd Stanu Cywilnego


Kierownik USC: Dorota Bazylewicz
Tel. 89 757 23 96
Tel: 89 757-22-31 wew. 43
USC podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

Zadania USC


Zadania Urzędu Stanu Cywilnego:
  1. Przyjmowanie od osób zamierzających zawrzeć małżeństwo pisemnych zapewnień, że nie wiedzą o istnieniu okoliczności wyłączających małżeństwo.
  2. Przyjmowanie uroczystych oświadczeń o wstąpienie w związek małżeński.
  3. Sporządzanie aktów małżeństwa.
  4. Wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że obywatel polski lub zamieszkały w Polsce cudzoziemiec może zawrzeć małżeństwo.
  5. Informowanie zainteresowanych o sposobie załatwiania spraw związanych z zawieraniem związków małżeńskich zagranicą.
  6. Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa.
  7. Przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska.
  8. Przyjmowanie oświadczeń małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego.
  9. Rejestracja urodzeń.
  10. Rejestracja zgonów.
  11. Wydawanie odpisów i zaświadczeń z aktów stanu cywilnego oraz akt zbiorowych.
  12. Wydawanie decyzji w sprawach sprostowania oczywistego błędu pisarskiego.
  13. Wydawanie decyzji na skrócenie terminu wyczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego.
  14. Wydawanie decyzji w sprawach odtworzenia lub uzupełnienia aktów stanu cywilnego oraz wpisaniu aktu sporządzonego za granicą do ksiąg krajowych.
  15. Dokonywanie wzmianek dodatkowych w aktach stanu cywilnego na podstawie prawomocnych orzeczeń sądów, ostatecznych decyzji, odpisów z aktów stanu cywilnego oraz innych dokumentów mających wpływ na treść lub ważność aktu.
  16. Dokonywanie przypisków pod aktami stanu cywilnego.
  17. Współpraca z organami państwowymi w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
  18. Występowanie do Sądów Rejonowych z wnioskami o unieważnienie, bądź sprostowanie aktu stanu cywilnego w razie błędnego lub nieścisłego zredagowania aktu stanu cywilnego.
  19. Prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego.
  20. Sporządzanie wniosków o przyznanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie jubilatom.
  21. Organizowanie uroczystych jubileuszy.
  22. Wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa w formie wyznaniowej.
  23. Orzekanie o zmianie imienia i nazwiska.

 

« powrót do poprzedniej strony