ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Urząd Stanu Cywilnego

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-24 07:39:35 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Urząd Stanu Cywilnego


Kierownik USC: Dorota Bazylewicz
Tel. 89 757 23 96
Tel: 89 757 22 31 wew. 43
USC podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

Zadania USC

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:

  1. Sporządzanie aktu urodzenia.
  2.  Sporządzanie aktu zgonu.
  3. Sporządzanie aktu małżeństwa (forma cywilna, forma wyznaniowa ze skutkami cywilnymi),
  4. Prowadzenie rejestru stanu cywilnego (zamieszczanie wzmianek dodatkowych, przypisków w aktach stanu cywilnego).
  5.  Wydawanie kserokopii z akt zbiorowych.
  6.  Prowadzenie archiwum urzędu stanu cywilnego (archiwizacja, przekazywanie dokumentów do archiwum państwowego i archiwum zakładowego).
  7.   Przyjmowanie oświadczeń zgodnie z ustawą prawo o aktach stanu cywilnego, kodeksem cywilnym – testament zwykły.
  8. Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń zgodnie z ustawą prawo o aktach stanu cywilnego i kodeksem postępowania administracyjnego.
  9.  Wydawanie decyzji administracyjnych w oparciu o ustawę prawo o aktach stanu cywilnego i kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz ustawę o zmianie imion i nazwisk.
  10. Występowanie z urzędu do sądu z wnioskiem o sprostowanie aktu stanu cywilnego w razie błędnego lub nieścisłego jego zredagowania.
  11.   Sporządzanie statystyk z zakresu realizowanych zadań (dla urzędu statystycznego, organu nadzoru).
  12.  Przygotowywanie projektu wniosku o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie.
  13.   Współpraca z jednostkami konsularnymi i organami administracji publicznej w ramach określonych przepisami prawa.
  14.   Międzynarodowa wymiana informacji w zakresie stanu cywilnego.
  15.  Wydawanie postanowień w oparciu o ustawę prawo o aktach stanu cywilnego.
  16.  Prowadzenie rejestrów państwowych w ramach określonych przepisami prawa.
« powrót do poprzedniej strony