ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Urząd Stanu Cywilnego

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-24 07:39:35 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Urząd Stanu Cywilnego


Kierownik USC: Michał Kost
Tel. 089 757 23 96
Tel: 089 757-22-31 wew. 43
USC podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

Zadania USC

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:

1.      Przyjmowanie od osób zamierzających zawrzeć małżeństwo pisemnych zapewnień, że nie wiedzą o istnieniu okoliczności wyłączających małżeństwo.

2.      Przyjmowanie uroczystych oświadczeń o wstąpienie w związek małżeński.

3.      Sporządzanie aktów małżeństwa.

4.      Wydawanie zaświadczenia stwierdzającego, że obywatel polski posiada zdolność  prawną wymaganą wg. prawa polskiego do dokonania czynności  stanowiącej podstawę sporządzenia aktu stanu cywilnego za granicą.

5.      Informowanie zainteresowanych o sposobie załatwiania spraw związanych z zawieraniem związków małżeńskich z cudzoziemcami.

6.      Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka.

7.      Przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska męża matki.

8.      Przyjmowanie oświadczeń małżonka (i) rozwiedzionego(j) o powrocie do nazwiska poprzedniego.

9.      Rejestracja urodzeń.

10.   Rejestracja zgonów.

11.   Wydawanie wypisów z akt stanu cywilnego.

12.   Wydawanie decyzji w sprawach sprostowania oczywistego błędu pisarskiego.

13.   Wydawanie decyzji na zawarcie związku małżeńskiego poza miejscem zamieszkania obojga

      małżonków.

14.  Wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesiąca od dnia, kiedy osoby, które zamierzają  je zawrzeć złożyły pisemne zapewnienie, że nie wiedzą o istnieniu okoliczności wyłączających zawarcie tego małżeństwa.

15.  Wydawanie decyzji w sprawach odtworzenia lub uzupełnienia aktów stanu cywilnego oraz wpisaniu aktu sporządzonego za granicą do ksiąg krajowych.

16.   Dokonywanie wzmianek marginesowych w aktach stanu cywilnego na podstawie wyroków oraz postanowień sądowych. 

17.   Dokonywanie przypisków pod aktami stanu cywilnego.

18.   Współpraca z organami ewidencji ludności na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

19.  Bieżąca informacja zainteresowanych o sposobie i formie redagowania pozwów do Sądów    Rejonowych i Okręgowych w sprawach o ustalenie lub zaprzeczenie ojcostwa.

20.  Występowanie do Sądów Rejonowych z wnioskami o unieważnienie, bądź sprostowanie aktu stanu cywilnego w razie błędnego lub nieścisłego zredagowania aktu stanu cywilnego.

21.  Prowadzenie korespondencji konsularnej z Ambasadami Polskimi zagranicą.

22.  Prowadzenie archiwum ksiąg stanu cywilnego.

23.  Sporządzanie wniosków o przyznanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie jubilatom obchodzącym "Złote Gody".

24.  Organizowanie uroczystych jubileuszy "Złotych Godów".

25.  Wydawanie zaświadczeń do zawarcia związku małżeństwa konkordatowego.

« powrót do poprzedniej strony