Urząd Stanu Cywilnego
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Urząd Stanu Cywilnego
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-24 07:39:35 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr 1 - brak tytułu
Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik USC: Dorota Bazylewicz
Kierownik USC: Dorota Bazylewicz
z-ca Kierownika USC: Małgorzata Milewska
Tel. 89 757 23 96
Tel. 89 757 23 96
Tel: 89 757 22 31 wew. 43
USC podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
Zadania USC
USC podlega bezpośrednio Burmistrzowi.
Zadania USC
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- Sporządzenie aktu urodzenia.
- Sporządzenie aktu zgonu.
- Sporządzenie aktu małżeństwa (forma cywilna, forma wyznaniowa ze skutkami cywilnymi),
- Prowadzenie rejestru stanu cywilnego, zmiany w aktach stanu cywilnego (sprostowanie, uzupełnienie, zamieszczanie wzmianek dodatkowych, przypisków).
- Wydawanie kserokopii z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego.
- Prowadzenie archiwum urzędu stanu cywilnego (archiwizacja, przekazywanie dokumentów do archiwum państwowego i archiwum zakładowego).
- Przyjmowanie oświadczeń zgodnie z ustawą prawo o aktach stanu cywilnego, kodeksem rodzinnym i opiekuńczym, kodeksem cywilnym – testament zwykły.
- Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń zgodnie z ustawą prawo o aktach stanu cywilnego i kodeksem postępowania administracyjnego.
- Wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie przepisów ustawy prawo o aktach stanu cywilnego i ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
- Występowanie z urzędu do sądu z wnioskiem o sprostowanie, unieważnienie aktu stanu cywilnego, w razie błędnego lub nieścisłego jego zredagowania.
- Sporządzanie statystyk z zakresu realizowanych zadań (dla urzędu statystycznego, organu nadzoru).
- Przygotowywanie projektu wniosku o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie, obsługa jubileuszy 50-lecia pożycia małżeńskiego ( po zgłoszeniu się osoby zainteresowanej), 100-lecia urodzin
- Współpraca z jednostkami konsularnymi i organami administracji publicznej w ramach określonych przepisami prawa.
- Międzynarodowa wymiana informacji w zakresie stanu cywilnego.
- Prowadzenie rejestrów państwowych (BUSC, PESEL), w ramach określonych przepisami prawa.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Kalinowski Daniel |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2008-10-24 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Kalinowski Daniel |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2008-10-24 07:37:21 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2008-10-24 07:39:35 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2018-06-14 08:26:55 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 15582 raz(y) |