Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Komunalno-Inwestycyjny i Rozwoju Lokalnego

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-12-16 09:31:57 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Wydział Komunalno - Inwestycyjny


Naczelnik Wydziału: Zenon Jankowski
Tel: (089) 757-22-31 wew. 30 

Wydział Komunalno - Inwestycyjny podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

Zadania Wydziału

Do zadań Wydziału Komunalno – Inwestycyjnego należy:

1.      Prowadzenie spraw związanych z planowaniem, dokumentacją i realizacją inwestycji i kapitalnych remontów dotyczących mienia komunalnego.

2.      Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych na realizację inwestycji i kapitalnych remontów.

3.      Prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad działalnością jednostek użyteczności       publicznej w zakresie gospodarki komunalnej, w tym także spółek gminnych.

4.      Realizacja zadań z zakresu utrzymania i eksploatacji dróg, ulic gminnych oraz terenów zieleni miejskiej, w tym w szczególności:

1)    przygotowanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy dot. zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii,

2)     projektowanie przebiegu ulic,

3)      budowa, modernizacja, rekultywacja i ochrona dróg,

4)     zarządzanie drogami gminnymi oraz wewnętrznymi stanowiącymi własność Gminy,

5)    określenie zasad szczegółowego korzystania z dróg, w tym wykorzystania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,

6)     tworzenie i utrzymanie zieleni miejskiej.

5.       Utrzymanie targowisk.

6.      Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem cmentarzy komunalnych, w tym  cmentarzy wojennych.

7.       Prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką komunalnymi lokalami mieszkalnymi:

1)      nadzór nad gospodarowaniem i zarządzaniem lokalami mieszkalnymi,

2)      zamiana lokali mieszkalnych,

3)      przygotowanie umów najmu lokali mieszkalnych, w tym socjalnych,

4)      usuwanie skutków samowoli lokalowej,

5)      analiza danych do ustalenia stawek czynszowych oraz opłat za lokale mieszkalne,

8.       Sprawowanie nadzoru w zakresie realizacji dodatków mieszkaniowych.

9.       Realizacja przepisów wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych.

10.   Realizacja zadań związanych z utrzymaniem i eksploatacją Parku Miejskiego.

11.   Sprawowanie nadzoru merytorycznego nad jednostkami Gminy powołanymi do realizacji zadań w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej.

12.   Prowadzenie nadzoru inwestorskiego zadań inwestycyjnych i remontowych wykonywanych w budynku administracyjnym Urzędu.

13.   Prowadzenie całokształtu spraw związanych z oświetleniem miasta i gminy.

14.   Prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska:

1)      zapewnienie warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed odpadami oraz dbanie o utrzymanie porządku i czystości,

2)      wydawanie zezwoleń na wycinanie drzew i krzewów,

3)      wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów,

4)     obsługiwanie Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska oraz ogłaszanie zestawień przychodów i wydatków,

5)      ustanawianie parków miejskich, określanie ich granic oraz sposobów wykonania ochrony,

15.  Zatwierdzenie, w uzgodnieniu z Wydziałem Rolnictwa i Gospodarki Gruntami, projektów planu zagospodarowania gruntów rolnych w strefach ochronnych.

16.  Nakazywanie wykonania urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem lub zabronienie wprowadzania ścieków do wody.

17.   Prowadzenie zagadnień dot. problemu bezpańskich psów.