ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ewidencja Ludności

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-02-02 12:21:53 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały lub czasowy   1. Załatw sprawę elektronicznie   - nie   2. Załączniki   - Załącznik nr 1-  Zgłoszenie pobytu stałego  - Załącznik nr 2- Zgłoszenie pobytu czasowego   3. Dokumenty od wnioskodawcy   - formularz zgłoszenie pobytu stałego (zał. nr 1 ) lub formularz zgłoszenie pobytu czasowego (zał. nr 2 )  - paszport lub inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.   Zameldowanie na pobyt stały (odpowiednio):   · karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na pobyt stały,  zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, zgody na pobyt ze względów humanitarnych, ochrony uzupełniającej, albo  nadaniem statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej,  · dokument ”zgoda na pobyt tolerowany”,  · zezwolenie na pobyt stały,  · zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej,  · decyzja o nadaniu statusu uchodźcy w Rzeczypospolitej Polskiej,  · decyzja o udzieleniu w Rzeczypospolitej Polskiej ochrony uzupełniającej, zgody na pobyt tolerowany albo zgody na pobyt ze względów humanitarnych,  · w przypadku obywateli UE -dokument potwierdzający prawo stałego  pobytu albo zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub  oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu na terytorium Rzeczypospolitej  Polskiej  · w przypadku cudzoziemca będącego członkiem rodzin obywatela UE- ważna karta stałego pobytu członka rodziny obywatela UE albo ważna karta pobytu członka rodziny obywatela UE.   Zameldowanie na pobyt czasowy (odpowiednio):   - wiza  - w przypadku, gdy wjazd cudzoziemca nastąpił na podstawie umowy  przewidującej zniesienie lub ograniczenie obowiązku posiadania wizy albo  cudzoziemiec przebywa na terenie RP legalnie w związku z toczącym się  postępowaniem w sprawie zezwolenia na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub zezwolenia na pobyt czasowy -dokument podróży, tymczasowe zaświadczenie tożsamości  cudzoziemca, kartę pobytu, dokument „zgoda na pobyt tolerowany”, albo zezwolenie na pobyt czasowy, zezwolenie na pobyt stały, zezwolenie na  pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej lub decyzja o nadaniu  statusu uchodźcy w RP, udzieleniu w RP ochrony uzupełniającej, zgody na  pobyt ze względów humanitarnych albo zgody na pobyt tolerowany.    - w przypadku obywateli UE – ważny dokument potwierdzający prawo  stałego pobytu, zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE lub,  w przypadku braku zaświadczenia, oświadczenie o zarejestrowaniu pobytu  na terenie RP,   - w przypadku cudzoziemca będącego członkiem rodziny obywatela UE ważny  dokument podróży oraz ważną kartę stałego pobytu członka rodziny obywatela UE lub ważną  kartę pobytu członka rodziny obywatela UE.  - oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu -do wglądu.  Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być  w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub  orzeczenie sądu.   4 . Opłaty   - wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały nie  podlega opłacie.  - wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy 17 zł.   5. Forma załatwienia   - przyjęcie zgłoszenia pobytu stałego i wydanie zaświadczenia  potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały,   - przyjęcie zgłoszenia pobytu czasowego w organie gminy właściwym ze  względu na położenie nieruchomości i na żądanie osoby – wydanie  zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy.   6.Termin załatwienia   - niezwłocznie   7. Tryb odwoławczy   W przypadku odmowy zameldowania w drodze czynności materialno -technicznej  sprawa rozpatrywana jest po przeprowadzeniu postępowaniu wyjaśniającym     8. Podstawa prawna    - Art. 24, art. 25 ust. 1-3, art. 26, art. 27 ust. 2, art. 28, art. 30-39 oraz art. 4143  ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015 r.,  poz 388 j.t.).   -  Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września  2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2011 r., poz. 1306).   9.Informacje dodatkowe dla wnioskodawcy  - obywatele państw członkowskich UE oraz członkowie rodziny obywateli UE są obowiązani dokonać zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowego  najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.   - pozostali (niewymienieni powyżej ) cudzoziemcy są obowiązani dokonać zameldowania w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej czwartego  dnia licząc od dnia przybycia do tego miejsca, chyba że ich pobyt na terytorium RP nie przekracza 14 dni.    - za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna  osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.   - obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez niego jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach  innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.   - formularz do zameldowania należy wypełnić komputerowo (maszynowo) lub pismem odręcznym, drukowanymi literami. Formularz może być sporządzony przez pracownika organu gminy w postaci wydruku z systemu teleinformatycznego, w obecności osoby dokonującej zgłoszenia na podstawie  danych zawartych w rejestrze PESEL oraz podanych przez tę osobę.  - potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia  właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.    - zezwolenie na zamieszkanie na czas oznaczony, kartę pobytu oraz zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela UE wydaje Wojewoda  Warmińsko-Mazurski . 

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony