ˆ

Urząd Stanu Cywilnego

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Urząd Stanu Cywilnego

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2008-10-24 07:37:21

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
Urząd Stanu Cywilnego

Kierownik USC: Dorota Bazylewicz
z-ca Kierownika USC: Małgorzata Milewska
Tel. 89 757 23 96
Tel: 89 757 22 31 wew. 43
USC podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

Zadania USC
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
  1. Sporządzenie aktu urodzenia.
  2. Sporządzenie aktu zgonu.
  3. Sporządzenie aktu małżeństwa (forma cywilna, forma wyznaniowa ze skutkami cywilnymi),
  4. Prowadzenie rejestru stanu cywilnego, zmiany w aktach stanu cywilnego (sprostowanie, uzupełnienie, zamieszczanie wzmianek dodatkowych, przypisków).
  5. Wydawanie kserokopii z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego.
  6. Prowadzenie archiwum urzędu stanu cywilnego (archiwizacja, przekazywanie dokumentów do archiwum państwowego i archiwum zakładowego).
  7. Przyjmowanie oświadczeń zgodnie z ustawą prawo o aktach stanu cywilnego, kodeksem rodzinnym i opiekuńczym, kodeksem cywilnym – testament zwykły.
  8. Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń zgodnie z ustawą prawo o aktach stanu cywilnego i kodeksem postępowania administracyjnego.
  9. Wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie przepisów ustawy prawo o aktach stanu cywilnego i ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
  10. Występowanie z urzędu do sądu z wnioskiem o sprostowanie, unieważnienie aktu stanu cywilnego, w razie błędnego lub nieścisłego jego zredagowania.
  11. Sporządzanie statystyk z zakresu realizowanych zadań (dla urzędu statystycznego, organu nadzoru).
  12. Przygotowywanie projektu wniosku o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie, obsługa jubileuszy 50-lecia pożycia małżeńskiego ( po zgłoszeniu się osoby zainteresowanej), 100-lecia urodzin
  13. Współpraca z jednostkami konsularnymi i organami administracji publicznej w ramach określonych przepisami prawa.
  14. Międzynarodowa wymiana informacji w zakresie stanu cywilnego.
  15. Prowadzenie rejestrów państwowych (BUSC, PESEL), w ramach określonych przepisami prawa.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu
Osoba, która wytworzyla informację: Kalinowski Daniel Data wytworzenia informacji: 2008-10-24 07:37:21
Osoba, która odpowiada za treść: Kalinowski Daniel Data wprowadzenia do BIP 2008-10-24 07:37:21
Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu Data udostępnienia informacji: 2008-10-24 07:39:35
Osoba, która zmieniła informację: Monika Szczurowska Data ostatniej zmiany: 2018-06-14 08:26:55
Artykuł był wyświetlony: 5682 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
ˆ

Nagłówek strony

  • BIP
  • Godło RP
herb

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu