ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Handel

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2011-02-02 13:20:05 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w placówkach detalicznych i gastronomicznych

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2000 r. Nr 98 poz. 1071 ze zmianami), art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U. z 2007 r. Nr 70 poz. 473 ze zmianami).

Wraz z wnioskiem należy dołączyć:
  1. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, lub odpis z rejestru przedsiębiorców,
  2. Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych,
  3. Pisemną zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym, wielorodzinnym,
  4. Decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu, której mowa w art. 65 ust.2 ustawy z dnia 25.08.2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia(Dz. U. Nr 171, poz. 1225).

1. Opłaty za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych pobierane są zgodnie z ustawą o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Roczna opłata za korzystanie z zezwolenia wynosi:
  • 525 zł na sprzedaż napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa
  • 525 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa)
  • 2.100 zł na sprzedaż napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.

2. Opłaty dotyczą przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą i wnoszone są na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia.

3. Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia do dnia 31 stycznia pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim. Wartość sprzedaży brutto należy obliczać oddzielnie dla każdego rodzaju alkoholu.

4. Jeżeli roczna wartość sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim przekroczyła:

37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoh . oraz piwa – opłatę wnosi się w wysokości 1,4% wartości sprzedaży,
37.500 zł dla napojów alkoholowych o zawartości pow. 4,5% do 18% alkoh. (z wyjątkiem piwa) – opłatę wnosi się w wysokości 1,4% wartości sprzedaży,
77.000 zł dla napojów alkoholowych o zawartości pow. 18% alkoh. – opłatę wnosi się w wysokości 2,7% wartości sprzedaży.

5. Przedsiębiorcy, których roczna wartość sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych nie przekroczyła wartości, o których mowa w pkt 4, wnoszą opłatę w wysokości określonej w pkt 1.

6. Opłaty, o których mowa wnoszone są na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech równych ratach w terminach do 31 stycznia, 31 maja i 30 września danego roku.

Urząd Miejski w Morągu, ul. 11 Listopada 9, 14-300 Morąg
Nr konta: 94 1160 2202 0000 0000 8261 6631



Uwagi:

Zezwolenia należy odbierać osobiście w pok. nr 31 za okazaniem dowodu tożsamości przez wnioskodawcę lub pełnomocnika po okazaniu dowodu uiszczenia opłaty za korzystanie z zezwolenia.

Zezwolenia na detaliczną sprzedaż alkoholu wydaje się na okres nie krótszy niż 2 lata, natomiast na sprzedaż gastronomiczną nie krótszy niż 4 lata.

Wszystkie wnioski każdorazowo rozpatrywane są i opiniowane przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Morągu.


Zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży


Wraz z wnioskiem należy dołączyć:
  1. Pisemną zgodę organizatora imprezy oraz właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora terenu. Ponadto organizator imprezy wyznacza miejsca sprzedaży, podawania i spożywania napojów alkoholowych,
  2. Kopię stałego zezwolenia na sprzedaż alkoholu (dot. wnioskodawców posiadających zezwolenia wydane poza gminą Morąg)
  3. Zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub odpis z rejestru przedsiębiorców


Uwagi:

Wnioski należy składać osobiście. Zezwolenie jednorazowe wydaje się maksymalnie na okres do dwóch dni. Zezwolenia takie otrzymują podmioty gospodarcze, które posiadają stałe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych.

Wszystkie wnioski każdorazowo są opiniowane przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Morągu.



Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Rezygnacja z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych

Wniosek o wydanie zaświadczenia

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony