Ewidencja Ludności
Szczegóły informacji
Nadanie numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL)
Informacja ogłoszona dnia 2009-11-29 19:17:05 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
Nadanie numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL)
1. Numer PESEL nadaje minister właściwy do spraw wewnętrznych w formie czynności materialno–technicznej.
2. Numer PESEL nadaje się:
a. obywatelom polskim zameldowanym na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące, a także osobom ubiegającym się o wydanie dowodu osobistego,
b. cudzoziemcom zameldowanym na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące na podstawie art. 26 wyżej przytoczonej ustawy,
c. obywatelom polskim i cudzoziemcom, którzy podlegają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, z wyłączeniem osób wymienionych w pkt. a) i b),
d. obywatelom polskim zamieszkałym za granicą, ubiegającym się o wydanie paszportu.
3. Nadanie numeru PESEL następuje na wniosek:
o właściwego organu gminy, w przypadku osób wymienionych w pkt. 2a i 2b,
o płatnika składek ubezpieczeniowych, w przypadku osób wymienionych w pkt. 2c,
o polskiego konsula, w przypadku osób wymienionych w pkt. 2d.
4. Minister właściwy do spraw wewnętrznych może nadać numer PESEL osobom innym niż wymienione w pkt. 2 na ich pisemny wniosek, jeżeli odrębne przepisy przewidują potrzebę posiadania numeru PESEL przez te osoby.
5. Osoby, o których mowa w pkt. 4, składają umotywowany pisemny wniosek wraz z odpisem skróconym aktu urodzenia, a w przypadku osób, które wstąpiły w związek małżeński – wraz z odpisem skróconym aktu małżeństwa opatrzonym adnotacją o aktualnie używanym nazwisku, bezpośrednio do ministra właściwego do spraw wewnętrznych pod adresem: Departament Ewidencji Państwowych i Teleinformatyki MSWiA, ul. Pawińskiego 17/21, 02-106 Warszawa..
6. O nadaniu numeru PESEL minister właściwy do spraw wewnętrznych niezwłocznie powiadamia organy, o których mowa w punkcie 3 oraz wnioskodawców, o których mowa w punkcie 4.
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.).
ZAŁĄCZNIKI:
1. Wzór wniosku o nadanie numeru PESEL
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Naczelnik Wydziału OS |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-11-29 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Naczelnik Wydziału OS |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-11-29 19:16:54 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-11-29 19:17:05 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-02-02 12:59:37 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1004 raz(y) |