ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ewidencja Ludności

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Nadanie numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL)

Informacja ogłoszona dnia 2009-11-29 19:17:05 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
 

Nadanie numeru Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL)

 
1.     Numer PESEL nadaje minister właściwy do spraw wewnętrznych w formie czynności materialno–technicznej.
2.     Numer PESEL nadaje się:
a.     obywatelom polskim zameldowanym na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące, a także osobom ubiegającym się o wydanie dowodu osobistego,
b.     cudzoziemcom zameldowanym na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące na podstawie art. 26 wyżej przytoczonej ustawy,
c.      obywatelom polskim i cudzoziemcom, którzy podlegają na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu, z wyłączeniem osób wymienionych w pkt. a) i b),
d.     obywatelom polskim zamieszkałym za granicą, ubiegającym się o wydanie paszportu.
3.     Nadanie numeru PESEL następuje na wniosek:
o    właściwego organu gminy, w przypadku osób wymienionych w pkt. 2a i 2b,
o    płatnika składek ubezpieczeniowych, w przypadku osób wymienionych w pkt. 2c,
o    polskiego konsula, w przypadku osób wymienionych w pkt. 2d.
4.     Minister właściwy do spraw wewnętrznych może nadać numer PESEL osobom innym niż wymienione w pkt. 2 na ich pisemny wniosek, jeżeli odrębne przepisy przewidują potrzebę posiadania numeru PESEL przez te osoby.
5.     Osoby, o których mowa w pkt. 4, składają umotywowany pisemny wniosek wraz z odpisem skróconym aktu urodzenia, a w przypadku osób, które wstąpiły w związek małżeński – wraz z odpisem skróconym aktu małżeństwa opatrzonym adnotacją o aktualnie używanym nazwisku, bezpośrednio do ministra właściwego do spraw wewnętrznych pod adresem: Departament Ewidencji Państwowych i Teleinformatyki MSWiA, ul. Pawińskiego 17/21, 02-106 Warszawa..
6.     O nadaniu numeru PESEL minister właściwy do spraw wewnętrznych niezwłocznie powiadamia organy, o których mowa w punkcie 3 oraz wnioskodawców, o których mowa w punkcie 4.
 
 
 
PODSTAWA PRAWNA:
1.     Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.).
 
ZAŁĄCZNIKI:
1.     Wzór wniosku o nadanie numeru PESEL
 
 
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Morągu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Naczelnik Wydziału OS
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2009-11-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Naczelnik Wydziału OS
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2009-11-29 19:16:54
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2009-11-29 19:17:05
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2016-02-02 12:59:37
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
976 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony