ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zarządzenia Burmistrza Morąga, Sesje zarządzanie i uchwały Rady Miejskiej w Morągu

Pobierz dane XMLAkt prawny: XLIX/816/10Drukuj informacjęAkt prawny: XLIX/816/10

Szczegóły informacji

XLIX/816/10

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: XLIX/10

Kadencja: V kadencja

Data wejścia w życie: 2010-11-09

Data podjęcia/podpisania: 2010-11-09

Data rozpoczęcia obowiązywania: 2011-01-01

Tytuł aktu:

utworzenia wydzielonego rachunku dochodów i wydatków nimi finansowanych dla jednostek budżetowych

Na podstawie:

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. Nr 157 poz. 1240 z późnn. zm.), art. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn. zm)

Rada Miejska w Morągu uchwala co następuje:

Treść:

§ 1
Wykaz jednostek budżetowych, które mogą gromadzić dochody na wydzielonym rachunku dochodów zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2
Źródłami dochodów jednostek budżetowych prowadzących działalność określoną w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2752 z późn. zm. prowadzonymi na wydzielonym rachunku)
są:
1) spadki, zapisy i darowizny w postaci pieniężnej na rzecz jednostki budżetowej,
2) odszkodowania i wpłaty za utracone lub uszkodzone mienie będące w zarządzie albo użytkowaniu jednostki budżetowej,
3) wpłaty za wyżywienie pokrywające koszty produktów zużytych do przygotowania posiłków,
4) wpłaty z tytułu organizowanych szkoleń, kiermaszy, wystaw,
5) wpłaty z tytułu realizacji imprez sportowych i okolicznościowych, obozów oraz sportowych rozgrywek ligowych, olimpiad i konkursów przedmiotowych, wymiany międzynarodowej,
6) wpływy z tytułu umów najmu lub dzierżawy sal, pomieszczeń i innych powierzchni majątku oddanego jednostce w zarząd,
7) wpływy z usług reklamowych,
8) wpływy ze sprzedaży surowców wtórnych,
9) odsetki bankowe od środków zgromadzonych na wydzielonym rachunku środków zgromadzonych na wydzielonym rachunku dochodów,
10) wpływy z tytułu prowizji towarzystw ubezpieczeniowych, zakładów FOTO itp.,
11) środki z realizacji programów.

§ 3
Dochody gromadzone przez jednostki budżetowe, o których mowa w § 2 przeznacza się na:
1) cele wskazane przez darczyńcę,
2) remont lub odtworzenie mienia w przypadku uzyskania dochodów z tytułów wymienionych w § 2 pkt. 2,
3) zakup artykułów żywnościowych niezbędnych do przygotowania posiłków,
4) wydatki bieżące związane z realizacją zadań statutowych jednostki,
5) naprawy, usuwanie usterek i remonty,
6) koszty przejazdu, pobytu i wyżywienia dzieci i młodzieży szkolnej na zawodach sportowych, konkursach, olimpiadach, przeglądach, festiwalach itp., wpisowego,
7) zakup materiałów biurowych, środków czystości, pomocy naukowych
i dydaktycznych, książek, publikacji, wyposażenia,
8) usług remontowych, poligraficznych, telekomunikacyjnych i dostępu do sieci Internet,
9) zakup mediów,
10) zakup akcesoriów komputerowych, programów, licencji, opłat abonamentowych za korzystanie z oprogramowania,
11) bieżące utrzymanie terenów zielonych będących w zarządzie jednostki budżetowej, ośrodków ochrony roślin,
12) usługi obce inne niż wymienione wyżej,
13) koszty prowadzenia rachunku bankowego,
14) inwestycje i zakupy inwestycyjne,
15) zakup nagród rzeczowych dla uczniów biorących udział w konkursach i zawodach sportowych,
16) wydatki związane z przyjętymi do realizacji programami.

§4
1. Podstawę funkcjonowania rachunku dochodów stanowi plan finansowy określający dochody i wydatki w układzie szczegółowym dział, rozdział i paragraf.
2. Plany finansowe dochodów gromadzonych przez jednostki budżetowe ujęte w załączniku do uchwały budżetowej stanowią prognozę tych dochodów, a w zakresie wydatków nieprzekraczalny limit oraz stanowią podstawę gospodarki finansowej.
3. Projekty planów finansowych sporządzają kierownicy jednostek budżetowych.
4. Projekty planów finansowych, przekazywane są Burmistrzowi Morąga w terminie umożliwiającym ujęcie ich w załączniku do projektu uchwały budżetowej.
5. Projekty planów finansowych dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku
i wydatków nimi finansowanych, stanowią podstawę gospodarki finansowej samorządowych jednostek budżetowych w okresie od dnia 1 stycznia roku budżetowego do dnia uchwalenia uchwały budżetowej, nie dłużej niż do 31 stycznia danego roku budżetowego.
6. Kierownicy jednostek budżetowych w przypadku uzyskania w trakcie roku budżetowego dochodów ze źródeł określonych w § 2 uchwały, w wysokości większej niż przyjęto uchwałą budżetową, mogą zwrócić się do Burmistrza Morąga o zwiększenie kwot dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku i wydatków z nich finansowanych.

§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Morąga.

§ 6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2011 r.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Morągu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Naczelnik Wydziału OK
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-12-27
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Naczelnik Wydziału OK
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-12-27 10:25:51
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-12-27 10:25:57
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-12-27 11:40:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1069 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony