ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zarządzenia Burmistrza Morąga, Sesje zarządzanie i uchwały Rady Miejskiej w Morągu

Pobierz dane XMLAkt prawny: XLVI/762/10Drukuj informacjęAkt prawny: XLVI/762/10

Szczegóły informacji

XLVI/762/10

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: XLVI/10

Kadencja: V kadencja

Data wejścia w życie: Po 14 dniach od ogłoszenia w Dz. Urz.

Data podjęcia/podpisania: 2010-08-26

Tytuł aktu:

zmiany Uchwały Nr XXXIII/534/09 Rady Miejskiej w Morągu z dnia 25 czerwca 2009 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych szkół podstawowych, gimnazjów, przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych na terenie Gminy Morąg

Na podstawie:

Na podstawie art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz.2572 z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska w Morągu uchwala, co następuje:

Treść:

1.
w §6 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
3. W przypadku zaprzestania działalności lub likwidacji szkoły, przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego osoba prowadząca zobowiązana jest złożyć rozliczenie wykorzystania dotacji za okres działalności w danym roku w terminie 15 dni od daty zaprzestania działalności lub likwidacji i w tym samym terminie dokonać zwrotu niewykorzystanej dotacji lub wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem.
2.
§7 otrzymuje brzmienie:
§7
1.
Burmistrzowi Morąga przysługuje prawo kontroli prawidłowości wykorzystywania przyznanej dotacji, zwanej dalej „kontrolą”.
2.
Osoba prowadząca zobowiązana jest udostępnić pracownikowi Urzędu Miejskiego w Morągu, upoważnionemu przez Burmistrza Morąga do przeprowadzenia kontroli w siedzibie szkoły, przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego, niezbędną dokumentację umożliwiającą rozliczenie dotacji.
3.
Zakres kontroli obejmuje:
1)
dokumentację organizacyjną i przebiegu nauczania, w tym sprawdzenie zgodności ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazywanych w informacji o której mowa w §5 ust. 3;
2)
posiadane przez szkołę, przedszkole lub inną formę wychowania przedszkolnego opinie o potrzebie wczesnego wspomagania dziecka oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego;
3)
dokumentację finansową potwierdzającą wykorzystanie dotacji na pokrycie wydatków bieżących szkoły, przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego
4.
Dokumentacja finansowa o której mowa w ust. 3 pkt 3 powinna uwzględniać wszystkie poniesione wydatki z otrzymanej dotacji. Wymagane jest prowadzenie wyodrębnionej ewidencji księgowej w zakresie otrzymanej dotacji dla danej szkoły, przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego.
5.
Kontrolujący sporządza protokół z przeprowadzonych czynności kontrolnych zawierający wszystkie stwierdzone przez kontrolującego fakty dotyczące przedmiotu kontroli.
6.
Osobie prowadzącej przysługuje prawo złożenia zastrzeżeń w ciągu 7 dni od dnia otrzymania protokołu z kontroli.
7.
W razie otrzymania zastrzeżeń, o których mowa w ust. 6, w celu ich wyjaśnienia Burmistrz Morąga może podjąć dodatkowe czynności kontrolne.
8.
W razie stwierdzenia nieprawidłowości kontrolujący przekazuje osobie prowadzącej zalecenia pokontrolne.
9.
Osoba prowadząca w terminie określonym w zaleceniach jest zobowiązana zawiadomić Burmistrza Morąga o sposobie ich realizacji.
3.
§8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
1. Dotacje:
1)
wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem,
2)
pobrane nienależnie lub w nadmiernej wysokości - podlegają zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, w ciągu 15 dni od dnia stwierdzenia okoliczności, o których mowa w pkt 1 lub pkt 2
4.
W §8 dodaje się ust. 11 w brzmieniu:|" 11 Odsetki nalicza się począwszy od dnia:
1)
przekazania z budżetu gminy dotacji wykorzystanych niezgodnie z przeznaczeniem;
2)
następującego po upływie terminów zwrotu określonego w ust. 1 w odniesieniu do dotacji pobranej nienależnie lub w nadmiernej wysokości.
5.
załącznik nr 3 otrzymuje brzmienie określone w załączniku do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Morąga.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Morągu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Naczelnik Wydziału OK
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-10-18
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Naczelnik Wydziału OK
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-10-18 07:17:20
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-10-18 07:32:56
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-10-18 09:32:56
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
950 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony