Ewidencja Ludności
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-02-02 12:06:33 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (nie dotyczy cudzoziemców)
1. Załatw sprawę elektronicznie Nie dotyczy.
2. Załączniki
Załącznik nr 1 -Zgłoszenie pobytu stałego.
Załącznik nr 2 -Zgłoszenie pobytu czasowego.
3. Dokumenty od wnioskodawcy
- formularz zgłoszenie pobytu stałego (zał. nr 1) lub formularz zgłoszenie pobytu czasowego (zał. nr 2)
- dowód osobisty lub paszport
- Oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu -do wglądu.
Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.
4. Opłaty
- Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały nie podlega opłacie.
- Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy – 17 zł.
5. Forma załatwienia - przyjęcie zgłoszenia pobytu stałego, w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości. i wydanie zaświadczenia potwierdzającego
- przyjęcie zgłoszenia pobytu czasowego, w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości i na żądanie osoby
– wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy.
6.Termin załatwienia
- niezwłocznie
7. Tryb odwoławczy
W przypadku odmowy dokonania zameldowania w drodze czynności materialno-technicznej sprawa rozpatrywana jest po przeprowadzeniu postępowania
8. Podstawa prawna
- Art. 24 – 30 i art. 31 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2015 r.,poz.388 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. z 2011 r., poz. 1306).
9. Informacje dodatkowe dla klienta
Osoba przebywająca na terytorium RP jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać w nowym miejscu wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. . Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu. Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez niego jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości. Formularz do zameldowania należy wypełnić komputerowo (maszynowo) lub pismem odręcznym, drukowanymi literami. Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.