ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ewidencja Ludności

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2016-02-02 12:06:33 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy  (nie dotyczy cudzoziemców) 
1. Załatw sprawę elektronicznie   Nie dotyczy. 
2. Załączniki 
Załącznik nr 1 -Zgłoszenie pobytu stałego. 
Załącznik nr 2 -Zgłoszenie pobytu czasowego. 
3. Dokumenty od wnioskodawcy 
-  formularz zgłoszenie pobytu stałego (zał. nr 1) lub formularz zgłoszenie pobytu czasowego (zał. nr 2) 
-  dowód osobisty lub paszport 
-  Oryginał dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu -do wglądu. 
Dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być  w szczególności umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja  administracyjna lub orzeczenie sądu. 
4. Opłaty 
-  Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt stały nie  podlega opłacie. 
-  Wydanie zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy 17 zł. 
5. Forma załatwienia   - przyjęcie zgłoszenia pobytu stałego, w organie gminy właściwym ze względu na  położenie nieruchomości. i wydanie zaświadczenia potwierdzającego 
- przyjęcie zgłoszenia pobytu czasowego, w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości i na żądanie osoby 
wydanie  zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie na pobyt czasowy. 
6.Termin załatwienia
- niezwłocznie 
7. Tryb odwoławczy 
W przypadku odmowy dokonania zameldowania w drodze czynności materialno-technicznej sprawa rozpatrywana jest po przeprowadzeniu postępowania 
8. Podstawa prawna 
- Art. 24 – 30 i art. 31 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności  (Dz. U. z 2015 r.,poz.388 z późn. zm.). 
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia  29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania  formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego  (Dz. U. z 2011 r., poz. 1306). 
9. Informacje dodatkowe dla klienta 
Osoba przebywająca na terytorium RP jest obowiązana zameldować  się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia  przybycia do tego miejsca. 
Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego  można dokonać w nowym miejscu wskazując adres dotychczasowego miejsca  pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie. .   Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek  meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna  osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.    Obowiązku meldunkowego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez niego jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.   Formularz do zameldowania należy wypełnić komputerowo (maszynowo) lub pismem odręcznym, drukowanymi literami.    Potwierdzenia faktu pobytu osoby w lokalu dokonuje na formularzu meldunkowym w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia  właściciel lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu. 
« powrót do poprzedniej strony