ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

USC

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

WPISANIE DO KSIĘGI STANU CYWILNEGO AKTU SPORZĄDZONEGO ZA GRANICĄ (TRANSKRYPCJA)

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-11-27 13:23:27 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

WPISANIE DO KSIĘGI STANU CYWILNEGO AKTU SPORZĄDZONEGO ZA GRANICĄ (TRANSKRYPCJA).


UMIEJSCOWIENIU (TRANSKTYPCJI) PODLEGAJĄ:
1. akt urodzenia,
2. akt małżeństwa,
3. akt zgonu.
WYMAGANE DOKUMENTY:
  • wniosek o wpisanie aktu stanu cywilnego,
  • odpis aktu stanu cywilnego, który ma być wpisany wraz z jego tłumaczeniem dokonanym przez tłumacza przysięgłego,
Wpisania aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do rejestru stanu cywilnego dokonuje wybrany kierownik urzędu stanu cywilnego.
Jeżeli wpisany akt stanu cywilnego nie zawiera wszystkich danych, które powinny być w nim zamieszczone, podlega uzupełnieniu w trybie art. 37 ustawy prawo o aktach stanu cywilnego.
Uzupełnienie transkrybowanego aktu następuje na wniosek strony, na podstawie odpisu zupełnego wcześniejszego aktu stanu cywilnego, tj.:
  • akt małżeństwa, uzupełnia się na podstawie odpisów zupełnych aktów urodzenia małżonków,
  • akt urodzenia, uzupełnia się na podstawie odpisu zupełnego aktu małżeństwa rodziców bądź odpisów zupełnych aktów urodzenia rodziców,
  • akt zgonu, uzupełnia się na podstawie odpisu zupełnego aktu małżeństwa lub odpisu zupełnego aktu urodzenia osoby zmarłej (w zależności od stanu cywilnego osoby zmarłej w chwili zgonu).
Uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje kierownik urzędu stanu cywilnego miejsca sporządzenia aktu, który podlega uzupełnieniu, opłata skarbowa wynosi 39 zł.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie, w sprawach wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego nie później niż w ciągu miesiąca.
UWAGA !
Trudno ustalić jednolity szablon postępowania wnioskodawcy w powyższej sprawie, dlatego też w razie wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami urzędu stanu cywilnego. (Tel. 89 757 23-96 lub 89 757 22-31 wew.43)
PODSTAWA PRAWNA:
  • Ustawa z 28.11.2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014., poz. 1741 ze zmianami).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j.Dz. U. z 2015, poz. 783 ze zmianami).
« powrót do poprzedniej strony