ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

USC

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-11-27 09:00:41 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

 

SPORZĄDZENIE AKTU MAŁŻEŃSTWA:
 
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Osoby, które chcą wstąpić w związek małżeński składają pisemne zapewnienia o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego.  
WYMAGANE DOKUMENTY:
1.      pisemne zapewnienie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
2.       dowody osobiste (do wglądu),
3.       odpis skrócony aktu:
·        w przypadku panny i kawalera – odpis skrócony aktu urodzenia (jeżeli akt  nie znajduje się w Morągu),
·        w przypadku osób rozwiedzionych: 
- odpis skrócony aktu urodzenia (jeżeli akt urodzenia osoby nie znajduje się w Morągu),
- odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie (jeżeli akt małżeństwa nie znajduje się w Morągu),
·        w przypadku wdowców:
- odpis skrócony aktu urodzenia (jeżeli akt nie znajduje się w Morągu),
- odpis skrócony aktu zgonu małżonka (jeżeli akt nie znajduje się w Morągu).
W PRZYPADKU ŚLUBU KONKORDATOWEGO:
Właściwym do wydania zaświadczenia stwierdzającego brak okoliczności wykańczających zawarcie małżeństwa wydaje kierownik urzędu stanu cywilnego miejsca zamieszkania jednej z osób zamierzających zawrzeć małżeństwo. Wniosek o wydanie zaświadczenia oraz zaświadczenie są wolne od opłat. 

Zaświadczenie jest ważne 3 miesiące od dnia wydania.
Wymagane dokumenty- tak jak wyżej.
OPŁATY:
- za sporządzenie aktu małżeństwa- 84 zł
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie, z chwilą zgłoszenia się z kompletem dokumentów.
UWAGI:
Osoby zamierzające zawrzeć związek małżeński  w formie cywilnej powinny co najmniej miesiąc przed planowanym terminem ślubu zgłosić się do USC.
PODSTAWA PRAWNA:
·        Ustawa z 29.09.1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2004r. , Nr 161, poz. 1688 ze zmianami).
·        Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami).
 
« powrót do poprzedniej strony