ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

USC

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

SPORZĄDZENIE AKTU MAŁŻEŃSTWA

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-11-27 09:00:41 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

 
SPORZĄDZENIE AKTU MAŁŻEŃSTWA:

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Osoby, które chcą wstąpić w związek małżeński składają pisemne zapewnienia o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego.
 
WYMAGANE DOKUMENTY:
  1. pisemne zapewnienie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa
  2. dowody osobiste (do wglądu),
 
W PRZYPADKU ŚLUBU KONKORDATOWEGO:
Właściwym do wydania zaświadczenia stwierdzającego brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa wydaje kierownik urzędu stanu cywilnego. Wniosek o wydanie zaświadczenia oraz zaświadczenie są wolne od opłat.

Zaświadczenie jest ważne 6 miesiący od dnia wydania.
Wymagane dokumenty- tak jak wyżej.
 
OPŁATY:
- za sporządzenie aktu małżeństwa- 84 zł
 
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie, z chwilą zgłoszenia się z kompletem dokumentów.
 
UWAGI:
Osoby zamierzające zawrzeć związek małżeński w formie cywilnej powinny co najmniej miesiąc przed planowanym terminem ślubu zgłosić się do USC.
 
PODSTAWA PRAWNA:
  • Ustawa z 28.11.2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014r. , poz. 1741 ze zmianami).
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j.Dz. U. z 2015 r, poz. 783 ze zmianami).
 
 
 
 
« powrót do poprzedniej strony