ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Sołectwa

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-31 13:33:56 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Do obowiązków i kompetencji Sołtysa należy w szczególności:  

- zwoływanie zebrań wiejskich i przewodniczenie ich obradom,

- reprezentowanie Sołectwa na zewnątrz,

- przewodniczenie Radzie Sołeckiej,

- przygotowywanie projektów uchwał na Zebranie Wiejskie,

- działanie stosownie do wskazań Zebrania Wiejskiego, Rady Miejskiej i Burmistrza Morąga,

- gospodarowanie mieniem przekazanym przez Zarząd Miasta oraz środkami finansowymi przekazanymi

do dyspozycji Sołectwa,

- opiniowanie wniosków mieszkańców Sołectwa o ulgi z zakresu podatków, opłat i innych należności,    

- potwierdzanie okoliczności, których przy załatwianiu przez mieszkańców wymagają przepisy prawa,

- sporządzanie rozliczeń między innymi z gospodarczej i finansowej działalności Sołectwa,

-  uczestnictwo w pracach stałych komisji Rady, po uprzednim pisemnym zgłoszeniu

Przewodniczącemu Rady tematu do rozpatrzenia; Przewodniczący Rady powiadamia Sołtysa o terminie posiedzenia właściwej komisji,

-  przedkładanie co najmniej raz w roku Zebraniu Wiejskiemu sprawozdania ze swej działalności, a w ciągu dwóch miesięcy po upływie roku budżetowego rozliczenia finansowego,

- wykonywanie innych zadań należących do Sołtysa z mocy ogólnie obowiązujących przepisów

m.in.:

- w zakresie obronności i ochrony ppoż.,

- inkasa niektórych podatków i opłat,

- zapobiegania klęskom żywiołowym oraz usuwania ich skutków.

« powrót do poprzedniej strony