Ewidencja Ludności
Szczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały
Informacja ogłoszona dnia 2009-11-29 20:42:08 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum
Akapit nr 1 - brak tytułu
Zameldowanie na pobyt stały
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Formularz zgłoszenia pobytu stałego.
2. Dowód osobisty w uzasadnionych przypadkach – inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
3. Zaświadczenie o wymeldowaniu z poprzedniego miejsca pobytu stałego (tylko przy zameldowaniu na pobyt stały).
4. Odpis skrócony aktu urodzenia – w przypadku osób niepełnoletnich, nieposiadających dokumentu stwierdzającego tożsamość
Do wglądu:
Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu ( umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu)
Uwaga:
Osoba przebywająca na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30 dniu licząc od dnia przybycia do tego miejsca.
Zameldowania w miejscu pobytu stałego można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości;
Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjny i ma na celu potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu.
OPŁATY:
Brak.
MIEJSCE ZŁOŻENIA I ODBIORU:
Urząd Miejski w Morągu
Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich Ewidencja Ludności pok. Nr 2
TERMIN
Niezwłocznie.
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
2. Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.).
3. Ustawa z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw ( poz. 1407).
4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. z dnia 19 grudnia, poz. 1475).
ZAŁĄCZNIKI:
1. Wzór formularza zgłoszenia pobytu stałego.
2. Wzór formularza zgłoszenia pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Naczelnik Wydziału OS |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2009-11-29 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Naczelnik Wydziału OS |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2009-11-29 20:41:54 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2009-11-29 20:42:08 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-02-02 12:59:37 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1432 raz(y) |