Uchwały Rady Miejskiej
Pobierz dane XMLAkt prawny: XXXVIII/610/09 Drukuj informacjęAkt prawny: XXXVIII/610/09Szczegóły informacji
XXXVIII/610/09
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: XXXVIII/09
Kadencja: V kadencja
Data wejścia w życie: 2010-01-01
Data podjęcia/podpisania: 2009-12-29
Data rozpoczęcia obowiązywania: 2010-01-01
Tytuł aktu:
uchwalenia budżetu Gminy Morąg na 2010 rok.
Na podstawie:
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „c i d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art.237, art. 239, art. 264 ust.3 ustawy z dnia 27sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157 poz. 1240) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157 poz. 1241).
Rada Miejska w Morągu uchwala, co następuje:
Rada Miejska w Morągu uchwala, co następuje:
Treść:
§ 1
1. Dochody budżetu gminy w wysokości 67 740 055 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:
dochody bieżące w wysokości - 59 849 151 zł,
dochody majątkowe w wysokości - 7 890 904 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 78 529 471 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:
wydatki bieżące w wysokości - 57 299 182 zł,
wydatki majątkowe w wysokości - 21 230 289 zł
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 20102012, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki inwestycyjne w 2010 roku w wysokości 19 543 489 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3A.
4. Pozostałe wydatki majątkowe nie będące inwestycjami w wysokości 1 686 800zł, zgodnie z załącznikiem nr 3B.
5. Wydatki majątkowe w 2010 roku w wysokości 21 230 289 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, 3, 3A i 3B.
6. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 7 942 537 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
7. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, wynoszą 11 656 476 zł i stanowią załącznik nr 5.
2
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 10 789 416 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) wpływów ze sprzedaży papierów wartościowych wyemitowanych przez gminę w kwocie - 3 350 000zł,
2) zaciąganych kredytów w kwocie - 4 000 000zł,
3) zaciąganych pożyczek w kwocie - 2 034 872zł,
4) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 1 404 544zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 14 459 668zł, rozchody w wysokości 3 670 252zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów
wartościowych, zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1 500 000zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 9 384 872zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 3 650 000zł.
§ 6
Wydatki przypadające do spłaty, zgodnie z zawartą umową, z tytułu udzielonych poręczeń
– 425 432zł.
§ 7
1. Ustala się dochody w kwocie 410 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 410 000 zł na realizację zadań określonych w Gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 10 000 zł. na realizację zadań określonych w Gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3
§ 8
Wydatki budżetu gminy na rok 2010 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 438 441zł, zgodnie z załącznikiem 7 i 7A, w tym ze środków funduszu sołeckiego, na łączną kwotę 358 441zł, zgodnie z załącznikiem 7B.
§ 9
1.Upoważnia się Burmistrza Morąga do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy do wysokości -
1 500 000zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza Morąga do:
1) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2011) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2011roku .
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
a) dokonywania zmian w planie wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń polegających na przeniesieniach pomiędzy paragrafami i rozdziałami w ramach działu nie powodujących zwiększeń tych wydatków .
b) dokonywania zmian w planie wydatków na inwestycje polegających na przeniesieniach pomiędzy paragrafami i rozdziałami w ramach działu, polegających na przeniesieniach wydatków pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi nie powodujących zwiększeń tych wydatków .
3) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów których realizacja w roku budżetowym i latach następnych ( 2011r. ) jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu gminy stanowi załącznik nr 8.
§ 11
Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody -1 290 020 zł; wydatki–1361 720 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
4
§ 12
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 259 200 zł,
2) wydatki - 439 200 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 13
1. Rezerwa ogólna wynosi – 130 000zł.
2. Rezerwa celowa wynosi:
a) 80 000zł, na wydatki, których szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu gminy, są to środki na wydatki jednostek pomocniczych gminy,
b) 154 808zł – zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym.
§ 14
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2010 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 11 i 11A, oraz prognozowaną sytuację finansową gminy w latach spłaty długu zgodnie z załącznikiem nr 11B.
§ 15
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Morąga
§ 16
Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa WarmińskoMazurskiego oraz podaniu do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.
1. Dochody budżetu gminy w wysokości 67 740 055 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:
dochody bieżące w wysokości - 59 849 151 zł,
dochody majątkowe w wysokości - 7 890 904 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 78 529 471 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:
wydatki bieżące w wysokości - 57 299 182 zł,
wydatki majątkowe w wysokości - 21 230 289 zł
2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 20102012, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki inwestycyjne w 2010 roku w wysokości 19 543 489 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3A.
4. Pozostałe wydatki majątkowe nie będące inwestycjami w wysokości 1 686 800zł, zgodnie z załącznikiem nr 3B.
5. Wydatki majątkowe w 2010 roku w wysokości 21 230 289 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, 3, 3A i 3B.
6. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 7 942 537 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
7. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, wynoszą 11 656 476 zł i stanowią załącznik nr 5.
2
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 10 789 416 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) wpływów ze sprzedaży papierów wartościowych wyemitowanych przez gminę w kwocie - 3 350 000zł,
2) zaciąganych kredytów w kwocie - 4 000 000zł,
3) zaciąganych pożyczek w kwocie - 2 034 872zł,
4) wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie - 1 404 544zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 14 459 668zł, rozchody w wysokości 3 670 252zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów
wartościowych, zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1 500 000zł,
2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 9 384 872zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 3 650 000zł.
§ 6
Wydatki przypadające do spłaty, zgodnie z zawartą umową, z tytułu udzielonych poręczeń
– 425 432zł.
§ 7
1. Ustala się dochody w kwocie 410 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 410 000 zł na realizację zadań określonych w Gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 10 000 zł. na realizację zadań określonych w Gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3
§ 8
Wydatki budżetu gminy na rok 2010 obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę – 438 441zł, zgodnie z załącznikiem 7 i 7A, w tym ze środków funduszu sołeckiego, na łączną kwotę 358 441zł, zgodnie z załącznikiem 7B.
§ 9
1.Upoważnia się Burmistrza Morąga do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy do wysokości -
1 500 000zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu gminy
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza Morąga do:
1) zaciągania zobowiązań:
a) na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
b) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2011) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2011roku .
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest do:
a) dokonywania zmian w planie wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń polegających na przeniesieniach pomiędzy paragrafami i rozdziałami w ramach działu nie powodujących zwiększeń tych wydatków .
b) dokonywania zmian w planie wydatków na inwestycje polegających na przeniesieniach pomiędzy paragrafami i rozdziałami w ramach działu, polegających na przeniesieniach wydatków pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi nie powodujących zwiększeń tych wydatków .
3) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów których realizacja w roku budżetowym i latach następnych ( 2011r. ) jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu gminy stanowi załącznik nr 8.
§ 11
Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody -1 290 020 zł; wydatki–1361 720 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
4
§ 12
1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1) przychody - 259 200 zł,
2) wydatki - 439 200 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 13
1. Rezerwa ogólna wynosi – 130 000zł.
2. Rezerwa celowa wynosi:
a) 80 000zł, na wydatki, których szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu gminy, są to środki na wydatki jednostek pomocniczych gminy,
b) 154 808zł – zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym.
§ 14
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2010 roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 11 i 11A, oraz prognozowaną sytuację finansową gminy w latach spłaty długu zgodnie z załącznikiem nr 11B.
§ 15
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Morąga
§ 16
Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2010 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa WarmińskoMazurskiego oraz podaniu do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Skarbnik Gminy |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2010-01-22 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Skarbnik Gminy |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2010-01-22 11:57:31 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2010-01-22 12:12:41 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2010-01-22 13:12:41 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1019 raz(y) |