ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Uchwały Rady Miejskiej

Pobierz dane XMLAkt prawny: XVII/189/08Drukuj informacjęAkt prawny: XVII/189/08

Szczegóły informacji

XVII/189/08

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Uchylony

Sesja: XVII/2008

Kadencja: V kadencja

Data wejścia w życie: 2008-02-28

Data podjęcia/podpisania: 2008-02-28

Data rozpoczęcia obowiązywania: 2008-01-01

Tytuł aktu:

regulaminu określającego wysokość oraz warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, a także przyznawania nagród nauczycielom, w tym dyrektorom, szkół prowadzonych przez Gminę Morąg na rok 2008.

Na podstawie:

Na podstawie art. 30 ust. 6 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.) po uzgodnieniu z reprezentacją związków zawodowych zrzeszających nauczycieli, Rada Miejska w Morągu, uchwala co następuje

Treść:

§ 1

Ustala się regulamin określający wysokość oraz warunki przyznawania nauczycielom dodatków za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, a także przyznawania nagród nauczycielom, w tym dyrektorom, szkół prowadzonych przez Gminę Morąg na rok 2008, zwany dalej „regulaminem”.

 

 

Postanowienia wstępne

 

§ 2

Regulamin określa:

1)   wysokość dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz szczegółowe warunki przyznawania tych dodatków;

2)   szczegółowy sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe oraz za godziny doraźnych zastępstw;

3)   kryteria i tryb przyznawania nagród dla nauczycieli, w tym dyrektorów.

 

§ 3

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1)      szkole – rozumie się przez to przedszkola, szkoły podstawowe i gimnazja prowadzone przez Gminę Morąg wg załącznika nr  1 do niniejszego regulaminu;

2)      nauczycielach – rozumie się przez to nauczycieli zatrudnionych w szkołach;

3)      tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin - należy przez to rozumieć tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin, o którym mowa w art. 42 ust. 3 Karty Nauczyciela oraz uchwałach Rady Miejskiej w Morągu uchwalonych na podstawie art. 42 ust. 7 pkt 2 i 3 Karty Nauczyciela;

4)      klasie – należy przez to rozumieć także oddział lub grupę;

5)      uczniu – należy przez to rozumieć także wychowanka;

6)     rozporządzeniu – należy przez to rozumieć rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz. U. Nr 22, poz. 181 z późn. zm.);

7)     Karcie Nauczyciela – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 26 stycznia 1982r. Karta      Nauczyciela ( Dz. U z 2006r. Nr 97, poz. 674, z późn. zm.).

 

 

Dodatek za wysługę lat

 

§ 4

1.      Nauczycielom przysługuje dodatek za wysługę lat.

2.      Okresy zatrudnienia oraz inne okresy uprawniające do dodatku określa § 7 rozporządzenia.

3.   Dodatek przysługuje:

1)   począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po

miesiącu, w którym nauczyciel nabył prawo do dodatku lub do wyższej stawki

dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca;

2)   za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub wyższej stawki nastąpiło od

pierwszego dnia miesiąca.

4.   Dodatek przysługuje za okresy urlopu dla poratowania zdrowia oraz za dni, za które nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie, chyba, że przepis szczególny stanowi inaczej. Dodatek ten przysługuje również za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby, bądź konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub innym chorym członkiem rodziny, za które nauczyciel otrzymuje wynagrodzenie lub zasiłek z ubezpieczenia społecznego.

5.      Dodatek wypłaca się z góry, w terminie wypłaty wynagrodzenia.

 

 

Dodatek motywacyjny

 

§ 5

1.      Nauczycielowi, w tym dyrektorowi szkoły, za szczególne osiągnięcia może być przyznany dodatek motywacyjny.

2.       Dodatek motywacyjny nie przysługuje:

1)      nauczycielom przebywającym na urlopach dla poratowania zdrowia oraz przeniesionym w stan nieczynny;

2)      nauczycielom zatrudnionym w szkole krócej niż sześć miesięcy.

3.      Gmina Morąg przeznaczy w 2008 r. na dodatki motywacyjne:

1)      nauczycieli – co najmniej 4,5% planowanych wydatków na wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli zatrudnionych w szkołach;

2)      dyrektorów – co najmniej 1% planowanych wydatków na wynagrodzenie zasadnicze nauczycieli zatrudnionych w szkołach.

4.      Dodatek motywacyjny nauczycielom przyznaje dyrektor szkoły, a dyrektorom szkół Burmistrz Morąga.

5.      Dodatek motywacyjny przyznaje się na czas określony, nie krótszy niż 3 miesiące i nie dłuższy niż 12 miesięcy.

6.      Wysokość dodatku motywacyjnego nie może być wyższa dla nauczycieli niż 30%, a dla dyrektorów szkół niż 50% ich wynagrodzenia zasadniczego.

7.      Dodatek motywacyjny wypłacany jest z góry.

 

§ 6

1.      Dyrektor szkoły, ustalając wysokość dodatku motywacyjnego, jest zobowiązany do przestrzegania szczegółowych warunków przyznawania dodatku.

2.      Do szczegółowych warunków, o których mowa w ust. 1 należą:

1)   osiągnięcia dydaktyczne nauczyciela, w szczególności:

a)      stosowanie nowatorskich metod pracy z uczniami,

b)      przygotowanie i udział uczniów w konkursach, olimpiadach i zawodach sportowych,

c)      udział w tworzeniu i doskonaleniu wewnątrzszkolnego systemu oceniania

uczniów oraz przestrzeganie tego systemu,

d)      wspieranie i praca z uczniami mającymi trudności w nauce,

e)      skuteczne kierowanie rozwojem ucznia szczególnie uzdolnionego,

f)        osiągnięcia uczniów badane w formie wewnątrzszkolnego systemu wyników

w nauce, sprawdzianów kompetencji, egzaminów,

2)   osiągnięcia wychowawcze i opiekuńcze, a zwłaszcza:

a)   rozpoznawanie indywidualnych potrzeb i problemów uczniów,

b)   prowadzenie różnorodnych form działalności wychowawczej,

c)   współpraca z rodzicami ucznia,

d)   współpraca z osobami i instytucjami wspierającymi proces wychowawczy,

e)   doskonalenie umiejętności rozwiązywania występujących problemów wychowawczych,

f)    realizacja programu wychowawczego,

g)   realizacja programów profilaktycznych oraz promujących zdrowie,

h)   tworzenie i realizacja własnych programów wychowawczych,

3)   przestrzeganie statutu szkoły, prawa wewnątrzszkolnego oraz zarządzeń dyrektora, a także:

a)   systematyczne i zgodne z wymogami prowadzenie dokumentacji pedagogicznej, związanej z przebiegiem nauczania i innymi zadaniami

powierzonymi przez dyrektora szkoły,

b)   podnoszenie kwalifikacji zawodowych, doskonalenie zawodowe poprzez

uczestnictwo w różnych formach doskonalenia nauczycieli,

c)   prowadzenie doskonalenia zawodowego w ramach WDN,

4)   zaangażowanie w pracę na rzecz szkoły i społeczności lokalnej, w tym:

a)   dbałość o stan techniczny powierzonego sprzętu i mienia,

b)   udział w organizowaniu imprez szkolnych i środowiskowych,

c)   uczestnictwo w pracach organizacji pozarządowych, społecznych i innych,

których celem jest działanie na rzecz dzieci i młodzieży lub nauczycieli i

innych pracowników szkoły,

d)   udział w pracach komisji problemowych lub zespołach powoływanych w

szkołach,

e)      kreowanie dobrego wizerunku szkoły i dobrej atmosfery pracy,

f)        prowadzenie zajęć i wykonywanie prac, za które nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie,

g)      opracowanie i realizacja projektów oraz programów wspierających szkołę i środowisko lokalne.

5)   inne osiągnięcia wynikające z zadań statutowych szkoły.

 

§ 7

Burmistrz Morąga przyznaje dyrektorom szkół dodatek motywacyjny, liczony wg stawki wynagrodzenia zasadniczego, uwzględniając następujące kryteria:

1)     sporządzanie arkuszy organizacyjnych szkoły w sposób zapewniający racjonalne gospodarowanie środkami budżetowymi – do 5%,

2)      aktywność w pozyskiwaniu środków pozabudżetowych, ilość przygotowanych wniosków w ramach różnych programów – do 8 %,

3)      przestrzeganie dyscypliny budżetowej, oszczędne gospodarowanie środkami budżetowymi – do 5%,

4)      utrzymanie obiektów i terenów szkolnych w należytym stanie – do 5%,

5)      w przypadku dyrektorów szkół podstawowych i gimnazjów - liczba laureatów konkursów przedmiotowych i sportowych: na szczeblu ogólnopolskim, wojewódzkim i rejonowym; w przypadku dyrektorów przedszkoli – aktywność w organizowaniu konkursów, różnych imprez sportowych, rekreacyjnych, kulturalnych, wycieczek, działań integracyjnych z udziałem rodziców – do 5%,

6)      współpraca z organem prowadzącym, w tym terminowe i rzetelne realizowanie wniosków i zaleceń, terminowe i kompletne przygotowywanie dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych – do 7%,

7)      organizowanie różnorodnych form pomocy socjalnej i materialnej potrzebującym uczniom – do 3%,

8)      organizowanie zajęć pozalekcyjnych ze środków zewnętrznych – do 5%,

9)      organizowanie na rzecz środowiska lokalnego imprez służących jego integracji i kreowaniu dobrego wizerunku szkoły – do 2%,

10)  realizacja koncepcji przedstawionej w konkursie na dyrektora szkoły – do 5 %.

 

 

Dodatek funkcyjny

 

§ 8

1.   Nauczycielowi, któremu powierzono stanowisko kierownicze w szkole oraz nauczycielowi, któremu powierzono sprawowanie funkcji wychowawcy klasy lub opiekuna stażu przysługuje dodatek funkcyjny.

2.   Dodatek funkcyjny dla nauczyciela, któremu powierzono stanowisko kierownicze ustala się w odniesieniu do pobieranego wynagrodzenia zasadniczego.

3.      Wysokość dodatku funkcyjnego dla dyrektora szkoły ustala Burmistrz Morąga, uwzględniając w szczególności:

1)     liczbę oddziałów:

        do 6 oddz. – 1,5% za oddział,

        7-12 oddz. – 1,8% za oddział,

        13-18 oddz. – 2% za oddział,

        19 i więcej oddz. – 2,3% za oddział.

2)     stołówkę szkolną – 4%.

4.      Wysokość dodatku funkcyjnego dla nauczyciela zajmującego inne stanowisko kierownicze lub któremu powierzono sprawowanie funkcji wychowawcy klasy lub opiekuna stażu ustala dyrektor szkoły.

5.      Ustala się następującą wysokość dodatków funkcyjnych nauczycielom zajmującym inne stanowiska kierownicze:

1)     wicedyrektor przedszkola – 10 – 20 %;

2)     wicedyrektor szkoły – 20 – 30%;

3)     kierownik świetlicy – 10 – 20%.

6.      Wysokość dodatku funkcyjnego dla nauczyciela, któremu powierzono sprawowanie funkcji wychowawcy klasy ustala się w wysokości 100 zł miesięcznie, a dla opiekuna stażu w wysokości 4% wynagrodzenia zasadniczego pobieranego przez nauczyciela dyplomowanego z tytułem zawodowym magistra z przygotowaniem pedagogicznym.

7.      Nauczycielowi pełniącemu stanowisko kierownicze przysługuje tylko jeden dodatek funkcyjny, a w razie zbiegu tytułów do dwóch lub więcej dodatków funkcyjnych przysługuje dodatek wyższy.

 

§ 9

1.      Prawo do dodatku funkcyjnego powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło objęcie stanowiska lub funkcji uprawniających do dodatku, a jeżeli objęcie stanowiska lub funkcji nastąpiło pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.

2.      Nauczyciel, któremu powierzono stanowisko lub funkcję na czas określony, traci prawo do dodatku z końcem miesiąca, w którym upłynął okres. Dotyczy to również wcześniejszego odwołania ze stanowiska lub funkcji.

3.      Dodatek funkcyjny nie przysługuje w okresie nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy, w okresie stanu nieczynnego i urlopu dla poratowania zdrowia, w okresie za który nie przysługuje wynagrodzenie zasadnicze, oraz od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nauczyciel zaprzestał pełnienia z innych powodów obowiązków, do których jest przypisany ten dodatek, a jeżeli zaprzestanie pełnienia obowiązków nastąpiło od pierwszego dnia miesiąca – od tego dnia.

 

 

Dodatek za warunki pracy

 

§ 10

1.      Nauczycielowi za pracę w trudnych warunkach przysługuje dodatek:

1)     25 % pobieranego wynagrodzenia zasadniczego – za prowadzenie zajęć dydaktycznych w klasach łączonych w szkołach podstawowych;

2)   20 % pobieranego wynagrodzenia zasadniczego – za prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego.

2.      Dodatek za trudne warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego wykonywania pracy, z którą dodatek jest związany, oraz w okresie niewykonywania pracy, za którą przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego, chyba, że przepis szczególny stanowi inaczej.

 

3.      Dodatek za pracę w trudnych warunkach oraz za prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka, zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego, wypłaca się za każdą efektywnie przepracowaną godzinę zajęć.

 

§ 11

1.      Za pracę w warunkach uciążliwych uznaje się prowadzenie zajęć określonych w § 9 rozporządzenia.

2.   Nauczycielowi z tytułu uciążliwych warunków pracy przysługuje dodatek w wysokości 10 % pobieranego wynagrodzenia zasadniczego.

 

§ 12

1.      W razie zbiegu tytułów do dodatku za trudne warunki pracy i za uciążliwe warunki pracy przysługuje nauczycielowi prawo do jednego, wyższego dodatku.

2.      Dodatki za pracę w trudnych warunkach i pracę wykonywaną w warunkach uciążliwych wypłaca się z dołu.

 

 

Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe

oraz godziny doraźnych zastępstw

 

§ 13

1.      Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe oraz godziny doraźnych zastępstw wypłaca się z dołu.

2.      Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe przydzielone w planie organizacyjnym nie przysługuje za dni wolne, w których nauczyciel nie realizuje zajęć z powodu przerw przewidzianych w organizacji roku szkolnego, rozpoczynania lub kończenia zajęć w środku tygodnia oraz za dni nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy, a także za dni, w których przypadają: inauguracja roku szkolnego, zakończenie roku szkolnego, Dzień Edukacji Narodowej, z zastrzeżeniem ust. 3.

3.      Nauczycielom przedszkoli wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe przydzielone w planie organizacyjnym przysługuje za dni, w których przypadają: inauguracja roku szkolnego, zakończenie roku szkolnego, Dzień Edukacji Narodowej.

4.      Wynagrodzenie za godziny ponadwymiarowe przydzielone w projekcie organizacyjnym przysługuje za dni, w których nauczyciel nie mógł zrealizować zajęć w związku z:

1)   zawieszeniem zajęć z powodu klęsk żywiołowych, epidemii lub mrozów;

2)   wyjazdem uczniów na wycieczki, obozy itp.;

      3) chorobą dziecka nauczanego indywidualnie, trwającą nie dłużej niż tydzień;

4)   udziałem nauczyciela w szkoleniu, na które został skierowany przez dyrektora szkoły;

5)   wykorzystywaniem przez nauczyciela urlopów okolicznościowych wynikających z Kodeksu Pracy;

6)   rekolekcjami.

5.      Dla ustalenia wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe w tygodniach, w których przypadają dni nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy nauczyciela lub dni ustawowo wolne od pracy, oraz w tygodniach, w których zajęcia rozpoczynają się lub kończą w środku tygodnia – za podstawę ustalenia liczby godzin ponadwymiarowych przyjmuje się obowiązkowy tygodniowy wymiar zajęć określony w przepisach wymienionych w §3 pkt. 3 regulaminu pomniejszony o 1/5 tego wymiaru (lub o 1/4, gdy dla nauczyciela ustalono czterodniowy tydzień pracy) za każdy dzień usprawiedliwionej nieobecności w pracy lub dzień ustawowo wolny od pracy. Liczba godzin ponadwymiarowych, za które przysługuje wynagrodzenie w takim tygodniu, nie może być jednakże większa niż liczba godzin przydzielonych w planie organizacyjnym.

 

 

Nagrody

 

§ 14

1.   Tworzy się specjalny fundusz nagród w wysokości co najmniej 1% planowanego rocznego funduszu wynagrodzeń nauczycieli z przeznaczeniem na nagrody dla nauczycieli przyznawane z okazji Dnia Edukacji Narodowej. W szczególnych przypadkach dopuszcza się przyznawanie nagród w innym terminie.

2.   Ustala się następujący podział specjalnego funduszu nagród dla nauczycieli:

1)        20% środków funduszu na nagrody Burmistrza Morąga;

2)      80% środków na nagrody dyrektorów szkół.

 

§ 15

1.      Ustala się następujące wysokości nagród:

1)            Burmistrza Morąga – 0,7 do 1,3 aktualnie obowiązującego wynagrodzenia zasadniczego pobieranego przez nauczyciela dyplomowanego z tytułem zawodowym magistra z przygotowaniem pedagogicznym;

2)            dyrektora szkoły – 0,3 do 0,7 aktualnie obowiązującego wynagrodzenia zasadniczego pobieranego przez nauczyciela dyplomowanego z tytułem zawodowym magistra z przygotowaniem pedagogicznym.

2.      Nagroda przyznawana jest w jednakowej wysokości w przedziałach określonych w ust. 1 pkt 1 i 2.

 

 

§ 16

1.   Z wnioskiem o przyznanie nagrody Burmistrza Morąga występuje:

1)      dla dyrektora szkoły – komisja Rady Miejskiej w Morągu właściwa do spraw oświaty, naczelnik wydziału właściwego do spraw oświaty Urzędu Miejskiego w Morągu, rada pedagogiczna, rada szkoły;

2)      dla wicedyrektora lub nauczyciela – dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej i rady szkoły.

2.   Burmistrz Morąga przyznaje nagrody po zaopiniowaniu ich przez komisję nagród.

3.   Komisję nagród powołuje Burmistrz Morąga w składzie:

1)      zastępca Burmistrza Morąga jako przewodniczący komisji;

2)      przedstawiciel komisji Rady Miejskiej w Morągu właściwej do spraw oświaty;

3)      naczelnik wydziału właściwego do spraw oświaty Urzędu Miejskiego w Morągu;

4)      2 ekspertów z listy Ministra Edukacji Narodowej;

5)      po jednym przedstawicielu związków zawodowych zrzeszających nauczycieli.

4.   Wniosek o nagrodę Burmistrza Morąga składa się do 22 września 2008 r.

5.   Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 4 określa załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.

6.   Decyzję o przyznaniu nagród Burmistrz Morąga podejmuje do 30 września 2008 r.

 

§ 17

1. Dyrektor szkoły przyznaje nagrody z własnej inicjatywy lub na wniosek rady pedagogicznej, rady szkoły, rady rodziców.

2.   Wnioski organów o nagrodę dyrektora szkoły, o których mowa w ust. 1, podlegają zaopiniowaniu przez komisję nagród powołaną przez dyrektora szkoły.

3.   W skład komisji nagród  wchodzą:

1)      dyrektor szkoły jako przewodniczący komisji,;

2)      dwaj przedstawiciele rady pedagogicznej;

3)      po jednym przedstawicielu działających w szkole związków zawodowych zrzeszających nauczycieli.

4.   Wniosek o nagrodę dyrektora szkoły składa się do 4 października 2008 r.

5.   Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 4 określa załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.

6.   Decyzję o przyznaniu nagród dyrektor podejmuje do 8 października 2008 r.

 

§ 18

1. Nagroda Burmistrza Morąga może być przyznana nauczycielowi, który posiada najwyższą ocenę pracy pedagogicznej oraz spełnia co najmniej cztery z niżej wymienionych kryteriów, a nagroda dyrektora szkoły może być przyznana nauczycielowi, który posiada co najmniej dobrą ocenę pracy pedagogicznej lub pozytywną ocenę dorobku zawodowego za okres stażu i spełnia co najmniej trzy z następujących kryteriów:

     1)    w zakresie pracy dydaktyczno – wychowawczej:

a)         osiąga dobre wyniki w nauczaniu potwierdzone wewnętrznymi badaniami wyników nauczania, w sprawdzianach lub egzaminach uczniów przeprowadzonych przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Łomży,

b)           podejmuje działalność innowacyjną w zakresie wdrażania nowatorskich metod nauczania i wychowania, opracowywania autorskich programów i publikacji,

c)           osiąga dobre wyniki w nauczaniu potwierdzone zawodami i konkursami na szczeblu gminy, powiatu, rejonu lub zakwalifikowaniem uczniów do udziału w zawodach II stopnia (okręgowych), zajęciem przez uczniów (zespołu uczniów) I-III miejsca w konkursach, zawodach, przeglądach i festiwalach wojewódzkich,

d)            posiada osiągnięcia w pracy z uczniami uzdolnionymi lub z uczniami mającymi trudności w nauce- w tym posiadającymi specyficzne potrzeby edukacyjne,

e)            przygotowuje i wzorowo organizuje uroczystości szkolne i środowiskowe,

f)              prowadzi działalność wychowawczą w klasie, szkole przez organizowanie wycieczek, udział uczniów w spektaklach teatralnych, koncertach, wystawach i spotkaniach,

g)            organizuje imprezy kulturalne, sportowe, rekreacyjne i wypoczynkowe,

h)            prawidłowo organizuje i prowadzi letni i zimowy wypoczynek dla dzieci i młodzieży,

i)              stosuje nowatorskie i skuteczne metody w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych,

j)              posiada wyróżniające osiągnięcia w przygotowaniu uczniów do sprawdzianów i  egzaminów, przeprowadzaniu sprawdzianów i egzaminów oraz opracowywaniu wyników sprawdzianów i egzaminów,

k)            organizuje i prowadzi szkolenia mające na celu doskonalenie zawodowe nauczycieli,

l)              osiąga dobre wyniki w zakresie wspomagania indywidualnego rozwoju dziecka i przygotowania go do nauki w szkole.

2)   w zakresie pracy opiekuńczej:

a)            zapewnia pomoc i opiekę uczniom będącym w trudnej sytuacji materialnej i  życiowej, pochodzącym z rodzin ubogich i patologicznych,

b)          prowadzi działalność mającą na celu zapobieganie i zwalczanie przejawów patologii społecznej wśród dzieci i młodzieży, w szczególności narkomanii i alkoholizmu,

c)            organizuje współpracę szkoły z rodzicami oraz jednostkami systemu ochrony zdrowia, policją, organizacjami i stowarzyszeniami w zakresie zapobiegania i usuwania przejawów patologii społecznej i niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży,

d)            organizuje udział rodziców w życiu szkoły, rozwija formy współdziałania szkoły z rodzicami,   

3)      w zakresie działalności pozalekcyjnej i pozaszkolnej polegającej na:

a)      udziale w zorganizowanych formach doskonalenia zawodowego, służących   podnoszeniu jakości pracy szkoły,

b)      udzielaniu aktywnej pomocy w adaptacji zawodowej nauczycieli podejmujących    pracę w zawodzie nauczyciela poprzez prowadzenie zajęć otwartych, organizowanie grup wsparcia, udostępnianie publikacji, opracowań, scenariuszy lekcji itp.,

c)      prowadzenie z własnej inicjatywy nieodpłatnych zajęć dodatkowych dla dzieci i młodzieży, za które nauczycielowi nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.

2. Nagroda Burmistrza Morąga może być przyznana dyrektorowi szkoły, który posiada co najmniej dobrą ocenę pracy pedagogicznej oraz spełnia co najmniej cztery z kryteriów określonych w ust. 1 lub co najmniej cztery z kryteriów wymienionych niżej:

1)           w sposób celowy i gospodarny wydatkuje przyznane szkole środki budżetowe;

2)           pozyskuje środki z źródeł zewnętrznych na działalność statutową szkoły;

3)           wyróżnia się dbałością o powierzone szkole składniki majątku gminnego, w tym m.in. planuje i prowadzi działalność remontową, dba o stan wyposażenia w pomoce dydaktyczne;

4)            organizuje różnorodne formy pomocy socjalnej i materialnej potrzebującym uczniom;

5)            organizuje i prowadzi letni i zimowy wypoczynek dla uczniów;

6)            zapewnia uczniom bezpieczne warunki pobytu w szkole i w trakcie zajęć pozalekcyjnych;

7)            wdraża w szkole działalność innowacyjną w zakresie nowatorskich metod nauczania i wychowania, opracowywania autorskich programów i publikacji w celu podniesienia jakości pracy szkoły;

8)            organizuje z własnej inicjatywy współpracę szkoły z rodzicami oraz jednostkami systemu ochrony zdrowia, policją, organizacjami i stowarzyszeniami w zakresie zapobiegania i usuwania przejawów patologii społecznej i niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży;

 

§ 19

Nauczyciel lub dyrektor szkoły, któremu została przyznana nagroda otrzymuje dyplom, którego odpis umieszcza się w jego teczce akt osobowych.

 

§ 20

Traci moc uchwała nr VI/48/07 Rady Miejskiej w Morągu z dnia 22 lutego 2007 r.             w sprawie: regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania dodatków za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz sposób obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, a także przyznawania nagród nauczycielom przedszkoli i szkół prowadzonych przez Gminę Morąg obowiązującego w 2007 r.

 

§ 21

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Morąga.

 

§ 22

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego z mocą od 1 stycznia 2008 r.              

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Morągu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Kalinowski Daniel
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-12-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Kalinowski Daniel
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-12-23 14:29:32
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-12-23 14:34:46
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-12-11 15:07:20
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1048 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony