Uchwały Rady Miejskiej
Pobierz dane XMLAkt prawny: XV/230/07Drukuj informacjęAkt prawny: XV/230/07Szczegóły informacji
XV/230/07
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: XV/2007
Kadencja: V kadencja
Data wejścia w życie: 2008-01-01
Data podjęcia/podpisania: 2007-12-27
Data rozpoczęcia obowiązywania: 2007-12-27
Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2008 nr 88 pozycja 1610, opublikowano dnia: 2008-06-04
Tytuł aktu:
uchwalenia budżetu Gminy Morąg na 2008 r.
Na podstawie:
Treść:
Rada Miejska w Morągu uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 59 191 953 zł, zgodnie z załącznikiem nr1, z tego:
- dochody bieżące w wysokości - 51 508 798 zł,
- dochody majątkowe w wysokości - 7 683 155 zł.
§ 2
- Wydatki budżetu gminy w wysokości 62 173 002 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:
wydatki bieżące w wysokości - 49 759 309 zł, wydatki majątkowe w wysokości - 12 413 693 zł - Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 2010, zgodnie z załącznikiem nr 3.
- Wydatki inwestycyjne w 2008 roku w wysokości 10 612 439 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3A.
- Pozostałe wydatki majątkowe nie będące inwestycjami w wysokości 1801 254zł, zgodnie z załącznikiem nr 3b.
- Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 6 526 439zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 3
- Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 981 049 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- wpływów ze sprzedaży papierów wartościowych wyemitowanych przez gminę w kwocie - 20 000 zł,
- zaciąganych kredytów w kwocie - 0 zł,
- zaciąganych pożyczek w kwocie - 1 750 000 zł,
- spłat udzielonych pożyczek w kwocie - 59 000 zł,
- wpływów z prywatyzacji majątku gminy w kwocie - 0 zł,
- nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie - 0 zł,
2
- wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie
- Przychody budżetu w wysokości 5 922 368zł, rozchody w wysokości 2 941 219zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości - 130 000 zł,
- celową w wysokości - 232 133 zł,
z przeznaczeniem na:
- wydatki jednostek pomocniczych - 212 113 zł,
- realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego - 20 000 zł.
§ 5
- Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
- Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 7.
- Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7A.
§ 6
- Ustala się dochody w kwocie 370 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 360 000 zł na realizację zadań określonych w Gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Ustala się wydatki w kwocie 10 000 zł. na realizację zadań określonych w Gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 1 117 538 zł; wydatki – 1 117 538 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8 3
§ 8
- Dotacje podmiotowe dla:
- gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 1 200 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
- Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 201 000 zł, zgodnie załącznikiem nr 10.
§ 9
- Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
- przychody - 150 000 zł,
- wydatki - 150 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 11 .
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1 000 000zł;
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 1 770 000 zł;
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 2 930 000 zł;
§ 11
Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 212 113 zł, zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 12
Upoważnia się Burmistrza Morąga do:
- zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1 000 000 zł,
- zaciągania zobowiązań:
- na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku .
- dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniach pomiędzy rozdziałami i paragrafami w ramach działu.
4 - dokonywania zmian w planie wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń polegających na przeniesieniach pomiędzy paragrafami i rozdziałami w ramach działu nie powodujących zwiększeń tych wydatków .
- dokonywania zmian w planie wydatków na inwestycje polegających na przeniesieniach pomiędzy paragrafami i rozdziałami w ramach działu, polegających na przeniesieniach wydatków pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi nie powodujących zwiększeń tych wydatków .
- lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13
Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2008roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 13 i 13A, oraz prognozowaną sytuację finansową gminy w latach spłaty długu zgodnie z załącznikiem nr 13B.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Morąga
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego oraz ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Kalinowski Daniel |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2008-12-19 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Kalinowski Daniel |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2008-12-19 13:53:03 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2008-12-19 13:58:39 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2009-12-10 10:46:28 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1075 raz(y) |