ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zarządzenia Burmistrza Morąga, Sesje zarządzanie i uchwały Rady Miejskiej w Morągu

Pobierz dane XMLAkt prawny: XLVI/761/10Drukuj informacjęAkt prawny: XLVI/761/10

Szczegóły informacji

XLVI/761/10

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: XLVI/10

Kadencja: V kadencja

Data wejścia w życie: 26-08-2010

Data podjęcia/podpisania: 2010-08-26

Tytuł aktu:

trybu prac nad projektem uchwały budżetowej Gminy Morąg

Na podstawie:

Na podstawie art. 234 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.u. Nr 157, poz. 1240 z późno zm.)

Treść:

Rada Miejska w Morągu uchwala, co następuje:
§1
Opracowanie projektu uchwały budżetowej
1. Projekt budżetu opracowuje, przy pomocy urzędu i kierowników jednostek
organizacyjnych, Burmistrz Morąga.
2. Wnioski radnych, sołectw, mieszkańców, organizacji pozarządowych i innych podmiotów
w sprawie wprowadzenia do budżetu zadań własnych Gminy składane są do Burmistrza
Morąga w terminie do dnia 30 września każdego roku, chyba że odrębne przepisy
stanowią inaczej. Wnioski złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
3. Jednostki posiadające osobowość prawną, dla których Gmina jest organem
założycielskim, wnioski do budżetu na nadchodzący rok składają Burmistrzowi Morąga w
terminie do 10 października.
4. Naczelnicy wydziałów urzędu, kierownicy referatów, pracownicy na samodzielnych
stanowiskach i kierownicy jednostek organizacyjnych składają w terminie do 10
października projekty planów finansowych dochodów i wydatków.
5. Zbiorcze projekty planów finansowych zawierają plan finansowy urzędu, plany finansowe
jednostek organizacyjnych, wnioski, o których mowa w punkcie 2, a także inne planowane
dochody i wydatki wynikające z nowych zadań lub zmian organizacyjnych.
6. W terminie do 10 października Burmistrz określa zadania Gminy realizowane wspólnie z
innymi jednostkami samorządu terytorialnego, zadania przejęte przez Gminę do realizacji
w drodze umowy lub porozumienia; a także zakres pomocy rzeczowej lub finansowej dla
innych jednostek samorządu terytorialnego.

7. Skarbnik w terminie do 15 października opracowuje prognozę wysokości dochodów
Gminy z poszczególnych źródeł oraz zestawia obligatoryjne wydatki Gminy w roku
budżetowym, wynikające z zaciągniętych zobowiązań oraz realizacji obowiązkowych zadań
Gminy, zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych Gminie
ustawami.
8. Na podstawie przedłożonych projektów planów fmansowych złożonych przez
kierowników wydziałów, uwzględniając prognozę dochodów I zestawienie
obligatoryjnych wydatków sporządzonych przez Skarbnika, Burmistrz ustala projekt
budżetu w formie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i przedkłada Radzie
Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej najpóźniej do dnia 15 listopada roku
poprzedzającego rok budżetowy.
9. Zapisy ujęte w projekcie uchwały budżetowej powinny być zgodne, w zakresie
zadań/przedsięwzięć i kwot przewidzianych na dany rok budżetowy, z danymi
wykazanymi w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy.
§2
Szczegółowość, uzasadnienie i materiały informacyjne towarzyszące projektowi budżetu
L Projekt budżetu gminy składa SIę z projektu uchwały budżetowej, uzasadnienia oraz
materiałów informacyjnych.
2. Projekt uchwały budżetowej wraz z załącznikami sporządza SIę w szczegółowości
określonej przepisami ustawy o finansach publicznych z zastrzeżeniem ust. 3 i 4
3. Załącznik do projektu uchwały budżetowej o dochodach sporządza się w pełnej
szczegółowości klasyfikacji budżetowej, z podziałem na dochody bieżące i majątkowe
4. Załącznik do projektu uchwały budżetowej o wydatkach sporządza się w pełnej
szczegółowości klasyfikacji budżetowej, z podziałem na wydatki bieżące i majątkowe.
5. Do projektu uchwały budżetowej sporządza się uzasadnienie zawierające w
szczególności:
. a. w zakresie dochodów - omówienie poszczególnych źródeł dochodów,
b. w zakresie wydatków - omówienie poszczególnych rodzajów wydatków, z
wyodrębnieniem wydatków majątkowych,
c. w zakresie przychodów i rozchodów - omówienie źródeł przychodów oraz planowanych
do spłaty zobowiązań.
6. Wraz z projektem uchwały budżetowej przedkłada SIę następujące materiały
informacyjne:
a. zestawienie zadań planowanych do realizacji w ramach Funduszu Sołeckiego wraz z
podaniem kwot przeznaczonych na ich realizację (w przypadku podjęcia przez Radę
Miejską uchwały w sprawie wyodrębnienia w budżecie środków stanowiących fundusz
sołecki).
b. planowany program działalności Instytucji Kultury wraz z projektem planu
fmansowego.
c. planowany program działalności Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki
Zdrowotnej wraz z proj ektem planu finansowego
§3
Uchwalanie budżetu
1 . Przewodniczący Rady niezwłocznie przesyła radnym przedłożony przez Burmistrza
projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami i innymi materiałami informacyjnymi.
2. Komisje Rady zapoznają się z projektem uchwały budżetowej i w terminie 10 dni
odbywają posiedzenia na których formułują swoje opinie o projekcie budżetu w części
dotyczącej zakresu działania komisji i przedstawiają na piśmie Komisji Budżetowej
opinie o proj ekcie. .
3. Komisje Rady, proponując wprowadzenie nowego wydatku lub zwiększenie wydatku
przewidzianego w projekcie uchwały budżetowej, zobowiązane są wskazać źródła jego
fmansowania.
4. W przypadku gdy z ustaleń prac nad projektem uchwały budżetowej wynika konieczność
dokonania w projekcie zmian powodujących zmniejszenie dochodów lub zwiększenie
wydatków i jednocześnie zwiększenie deficytu budżetu, dla ich wprowadzenia konieczna
jest zgoda Burmistrza.
 5. Komisja Budżetowa, po otrzymaniu opinii od pozostałych komisji Rady, w terminie nie
dłuższym niż 10 dni formułuje ostateczną opinię o projekcie budżetu i przedkłada ją
Burmistrzowi Morąga, który jest zobowiązany tę opinię przedstawić Radzie Miejskiej
przed uchwaleniem budżetu Gminy.
6. Jeżeli Komisja Budżetowa nie przedłoży Burmistrzowi opinii w terminie, o którym mowa
w punkcie 5, przyjmuje się, że nie wnosi zastrzeżeń do projektu uchwały budżetowej.
7. Burmistrz może z własnej inicjatywy oraz na podstawie wniosków zawartych w opinii
Komisji Budżetowej zaproponować autopoprawki do przedłożonego Radzie Miejskiej
projektu uchwały budżetowej.
8. W przypadku nieuwzględnienia przez Burmistrza wniosków zawartych w opinii Komisji
Budżetowej, Burmistrz uzasadnia swoje stanowisko na piśmie i przekazuje
Przewodniczącemu Rady Miejskiej w terminie 7 dni od dnia otrzymania opinii.
9. Uchwałę budżetową Rada Miejska uchwala przed rozpoczęciem roku budżetowego, a w
szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż do dnia 31 stycznia roku
budżetowego.
10. Do czasu uchwalenia uchwały budżetowej, jednak nie później niż do dnia 31 stycznia
roku budżetowego, podstawą gospodarki finansowej Gminy jest projekt uchwały
budżetowej przedstawiony Radzie Miejskiej - bez autopoprawek Burmistrza.
11. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu winno zostać poprzedzone:
1) przedstawieniem przez Burmistrza przyjętych założeń przy tworzeniu projektu budżetu
Gminy, głównych źródeł pozyskania dochodów oraz założone wydatki bieżące
i wydatki majątkowe
2) odczytaniem projektu uchwały budżetowej,
3) odczytaniem opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie uchwały budżetowej
oraz opinii w sprawie możliwości sfinansowania deficytu budżetowego Gminy,
4) odczytaniem opinii poszczególnych Komisji Rady Miejskiej,
5) przedstawieniem ewentualnych autopoprawek Burmistrza do projektu uchwały
budżetowej,
6) dyskusją nad projektem uchwały budżetowej,

§4
Traci moc uchwała Nr XI/26/2003 Rady Miejskiej w Morągu z dnia 18 czerwca 2003 roku
w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Morąg oraz rodzaju i szczegółowości
materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.
§5
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Morąga
§6
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega podaniu do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Morągu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Skarbnik Gminy
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-09-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Skarbnik Gminy
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-09-28 10:30:03
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-09-28 10:30:11
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2010-09-28 12:31:55
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1133 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony