ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2013-01-11 07:18:19 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

UWAGA AZBEST!!!

Burmistrz Morąga informuje i ogłasza, że wzorem roku ubiegłego niebawem uruchomiony zostanie nabór wniosków na udzielanie dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie na zadania z zakresu usuwania azbestu.
Dofinansowanie adresowane jest do jednostek samorządu terytorialnego z województwa warmińsko - mazurskiego, a do dofinansowania mogą zostać zgłoszone zadania planowane do realizacji m.in. na obiektach osób fizycznych, organizacji pozarządowych, wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych z uwzględnieniem przepisów dotyczących pomocy publicznej, które zostały uwzględnione w przeprowadzonej w 2011 roku inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Morąg. W przypadku, gdy dany obiekt z jakiegoś powodu nie został uwzględniony w inwentaryzacji, właściciel może go także zgłosić w terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Wysokość dofinansowania ze strony Funduszu może wynieść do 85% kosztów kwalifikowanych - pozostałe 15% musi ponieść właściciel nieruchomości. Do planowanych kosztów kwalifikowanych zalicza się koszty demontażu wyrobów zawierających azbest, transportu odpadów do miejsca unieszkodliwiania i unieszkodliwianie poprzez składowanie odpadu na uprawnionym składowisku.W związku z powyższym zainteresowani i chętni do udziału w powyższym projekcie mogą się zgłaszać celem aplikacji. Gmina informuje, że należy wziąć pod uwagę gotowość finansową ponownego położenia nowego poszycia dachowego na własny koszt. Podkreślić należy, że Gmina przygotuje wniosek i zajmie się pozyskaniem środków na azbest, natomiast po stronie właściciela nieruchomości pozostanie nowe poszycie dachowe i skompletowanie wymaganych dokumentów.
Przedłożony wniosek powinien zostać przygotowany na formularzu dostępnym w Urzędzie Miejskim w Morągu (pok. 35 UM) oraz na stronie www.bip.morag.pl w zakładce „Azbest”. Wnioski do realizacji w roku 2013 należy składać  w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miejskiego w Morągu z dopiskiem “AZBEST” do dnia 25.01.2013 r. i mają odzwierciedlać stan na ten dzień. Wnioski złożone po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Zadania zgłoszone do realizacji w roku 2013 będą realizowane pod warunkiem otrzymania przez Gminę dofinansowania z ww. źródła.
Do wniosku należy dołączyć:
Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (druk do pobrania ze strony BIP Urzędu Miejskiego w Morągu - http://bip.morag.pl zakładka ochrona środowiska / azbest).
W przypadku pytań proszę o kontakt telefoniczny bądź osobisty: Urząd Miejski w Morągu, ul. 11 Listopada 9, pok. 35, tel. 89 757 22 31 wew. 18.
                                                                                                                                     /-/ Tadeusz Sobierajski - Burmistrz Morąga
« powrót do poprzedniej strony