Strona główna
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-24 08:00:37 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
Samodzielne Stanowiska ds. Rozwoju Lokalnego oraz ds. Rozwoju Lokalnego i Promocji
Inspektor - Tomasz Faraś
Inspektor - Katarzyna ZarachowiczTel: (0-89) 757 22 31 wew. 18
Do zadań samodzielnych stanowisk ds. Rozwoju Lokalnego oraz ds. Rozwoju Lokalnego i Promocji należy:
1. Pozyskiwanie środków zewnętrznych krajowych i zagranicznych na realizację inwestycji gminnych oraz przedsięwzięć pozainwestycyjnych.
2. Opracowywanie wniosków aplikacyjnych i kompletowanie niezbędnej dokumentacji,
3. Poszukiwanie i przekazywanie informacji o możliwościach dofinansowania zadań organizacjom pozarządowym , jednostkom podległym Gminie oraz jednostkom pomocniczym, w tym także organizacja spotkań informacyjnych.
4. Koordynacja realizacji projektów inwestycyjnych:
5. Realizacja projektów pozainwestycyjnych (projekty szkoleniowe podnoszące kwalifikacje kadry Urzędu – pozabudżetowe źródła finansowania oraz dla lokalnych środowisk – sołectwa, osiedla, dzieci i młodzież).
6. Poszukiwanie możliwości partnerskiej współpracy z innymi samorządami i ich związkami, sektorem prywatnym, inicjowanie i przygotowywanie wstępnych koncepcji działań inwestycyjnych na zasadach formuły Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
7. Utrzymywanie bieżących kontaktów z instytucjami Wdrażającymi i Pośredniczącymi odpowiednimi dla realizowanych projektów.
8. Przygotowywanie, monitorowanie i aktualizacja dokumentów o charakterze strategicznym: program rozwoju lokalnego, strategia rozwoju, lokalny program rewitalizacji, plany rozwoju miejscowości oraz inne pokrewne.
9. Korelacja lokalnych dokumentów strategicznych z dokumentami szczebla krajowego, wojewódzkiego i powiatowego w kontekście korzystania z funduszy unijnych.
10. Nawiązywanie współpracy partnerskiej z gminami i regionami z krajów Unii Europejskiej w celu realizacji wspólnych projektów.
11. Prowadzenie strony (podstrony) internetowej o realizowanych projektach oraz zamieszczanie bieżących informacji na temat możliwości finansowania projektów przez inne podmioty.
12. Gromadzenie informacji o Gminie w zakresie wybranych warstw informacyjnych.
13. Redagowanie „Wiadomości Ratuszowych”.
14. Organizacja i merytoryczna obsługa spotkań Burmistrza z podmiotami zagranicznymi.
15. Współpraca z organizacjami pozarządowymi:
· realizacja i monitoring Morąskiej Karty Współpracy oraz rocznego programu współpracy,
· organizacja otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych,
· utrzymanie stałych kontaktów z organizacjami pozarządowymi,
· przekazywanie bieżących informacji, w tym możliwości korzystania z dotacji z budżetu Gminy oraz możliwości dofinansowania realizacji zadań statutowych organizacji ze źródeł zewnętrznych krajowych i zagranicznych,
· prowadzenie bazy danych o organizacjach pozarządowych.
16. Realizacja zadań z zakresu systemu zarządzania jakością 9001-2000, w szczególności:
· przeprowadzanie auditów wewnętrznych,
· doskonalenie systemu zarządzania jakością.
17. Prowadzenie spraw promocji gospodarczej Gminy.
18. Udział w organizacji imprez o charakterze kulturalno-gospodarczym.
19. Prowadzenie spraw promocji Gminy:
1) opracowywanie rocznych planów promocji oraz ich realizacja,
2) opracowywanie i wykonywanie materiałów reklamowych i promocyjnych,
3) współudział w planowaniu imprez promocyjnych Gminy oraz udział w ich organizowaniu,
4) udział w targach turystycznych.