Urząd Stanu Cywilnego
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
WYDANIE ODPISU AKTU URODZENIA, MAŁŻEŃSTWA, ZGONU
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-12-11 10:30:10 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
UWAGA!
Wydawane są odpisy skrócone, odpisy skrócone wielojęzyczne oraz odpisy zupełne (formę dokumentu, który ma zostać wydany, określa wnioskodawca w podaniu).
NIEZBĘDNY FORMULARZ:
(do pobrania) Formularz dostępny także w USC Morąg.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego (na udostępnionym formularzu lub odręcznie), składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego,
- dokument potwierdzający tożsamość wnioskodawcy (do wglądu, przy składaniu wniosku osobiście),
- zgodnie z art.45 ustawy z 28.11.2014 r. prawo o aktach stanu cywilnego – sąd, prokurator, organ administracji publicznej, osoba, której stan cywilny w akcie został stwierdzony, jej wstępny, zstępny, rodzeństwo, małżonek, przedstawiciel ustawowy - składając wniosek o wydanie odpisu nie są zobowiązani do uzasadniania potrzeby otrzymania dokumentu.
Odpisy a.s.c. mogą być również wydane na wniosek innych osób, które wykażą interes prawny w potrzebie ich uzyskania.
WYSOKOŚĆ OPŁATY:
- skrócony odpis aktu urodzenia/ małżeństwa/zgonu – 22 zł,
- wielojęzyczny skrócony odpis aktu urodzenia/małżeństwa/zgonu – 22 zł,
- zupełny odpis aktu urodzenia/małżeństwa/zgonu – 33 zł
Urząd stanu cywilnego wydaje również zaświadczenia o zamieszczonych lub niezamieszczonych danych dotyczących wskazanej osoby w rejestrze stanu cywilnego.
Opłata skarbowa od zaświadczenia wynosi - 24 zł
Osoby, które występują o wydanie odpisu korespondencyjnie, winny do wniosku dołączyć oryginał dowodu wpłaty opłaty skarbowej, w przypadku kiedy jest ona wymagana.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z 28.11.2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.