Urząd Stanu Cywilnego
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-11-27 12:34:53 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
SPORZĄDZENIE AKTU ZGONU:
UWAGA:
Termin zgłoszenia zgonu do urzędu – najpóźniej w ciągu 3 dni od daty zgonu.
WYMAGANE DOKUMENTY:
Akt zgonu sporządza się na podstawie karty zgonu wydanej przez właściwego lekarza.
Osoba zgłaszająca zgon zobowiązana jest złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego dowód osobisty osoby zmarłej oraz paszport, jeżeli takie dokumenty posiadała.
Osoba zgłaszająca zgon winna legitymować się dokumentem potwierdzającym jej tożsamość.
Właściwym do sporządzenia aktu zgonu jest urząd stanu cywilnego miejsca zdarzenia.
Osoba zgłaszająca zgon zobowiązana jest złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego dowód osobisty osoby zmarłej oraz paszport, jeżeli takie dokumenty posiadała.
Osoba zgłaszająca zgon winna legitymować się dokumentem potwierdzającym jej tożsamość.
Właściwym do sporządzenia aktu zgonu jest urząd stanu cywilnego miejsca zdarzenia.
WYSOKOŚĆ OPŁATY:
- sporządzenie aktu zgonu jest bezpłatne,
- 3 egzemplarze odpisu skróconego aktu zgonu wydane bezpośrednio po sporządzeniu aktu- bezpłatne,
- każdy następny egzemplarz- 22 zł.
- Od ręki.
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z 29.09.1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004r. , Nr 161, poz. 1688 ze zmianami).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami).