Urząd Stanu Cywilnego
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
SPORZĄDZENIE AKTU ZGONU
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-11-27 12:34:53 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
Akapit nr - brak tytułu
UWAGA:
Termin zgłoszenia zgonu – najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu.
WYMAGANE DOKUMENTY:
Akt zgonu sporządza się na podstawie karty zgonu wydanej przez osobę uprawnioną.
Osoba zgłaszająca zgon zobowiązana jest złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego dowód osobisty osoby zmarłej oraz paszport, jeżeli takie dokumenty posiadała.
Osoba zgłaszająca zgon winna legitymować się dokumentem potwierdzającym jej tożsamość.
Właściwym do sporządzenia aktu zgonu jest urząd stanu cywilnego miejsca zdarzenia.
Osoba zgłaszająca zgon zobowiązana jest złożyć w Urzędzie Stanu Cywilnego dowód osobisty osoby zmarłej oraz paszport, jeżeli takie dokumenty posiadała.
Osoba zgłaszająca zgon winna legitymować się dokumentem potwierdzającym jej tożsamość.
Właściwym do sporządzenia aktu zgonu jest urząd stanu cywilnego miejsca zdarzenia.
WYSOKOŚĆ OPŁATY:
- sporządzenie aktu zgonu jest bezpłatne,
- 1 egzemplarz odpisu aktu zgonu wydawany jest z urzędu, bezpośrednio po sporządzeniu aktu,
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Niezwłocznie
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z 28.11.2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego.
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej.