Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-11-27 13:23:27 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

UMIEJSCOWIENIU (TRANSKTYPCJI) PODLEGAJĄ:
1.      akt urodzenia,
2.      akt małżeństwa,
3.      akt zgonu.
WYMAGANE DOKUMENTY:
·        wniosek o wpisanie aktu stanu cywilnego,
·        odpis aktu stanu cywilnego, który ma być wpisany wraz z jego tłumaczeniem dokonanym przez tłumacza przysięgłego,
Transkrypcja aktu zagranicznego wymaga formy decyzji kierownika urzędu stanu cywilnego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania wnioskodawcy, jeżeli osoba żądając dokonania czynności nie ma w kraju miejsca zamieszkania właściwość w sprawie ustala się na podstawie ostatniego miejsca zamieszkania w kraju.
Opłata skarbowa za wydaną decyzję – 50 zł.
Jeżeli wpisany akt stanu cywilnego nie zawiera wszystkich danych, które powinny być w nim zamieszczone, podlega uzupełnieniu w trybie art. 36 ustawy prawo o aktach stanu cywilnego.
Uzupełnienie transkrybowanego aktu następuje na wniosek osoby zainteresowanej(art.83 prawo o a.s.c) na podstawie odpisu zupełnego wcześniejszego aktu stanu cywilnego, tj.:
·        akt małżeństwa, uzupełnia się na podstawie odpisów zupełnych aktów urodzenia małżonków,
·        akt urodzenia, uzupełnia się na podstawie odpisu zupełnego aktu małżeństwa rodziców bądź odpisów zupełnych aktów urodzenia rodziców,
·        akt zgonu, uzupełnia się na podstawie odpisu zupełnego aktu małżeństwa lub odpisu zupełnego aktu urodzenia osoby zmarłej (w zależności od stanu cywilnego osoby zmarłej w chwili zgonu).
Decyzje w sprawie uzupełnienia aktu stanu cywilnego wydaje kierownik urzędu stanu cywilnego miejsca sporządzenia aktu, który podlega uzupełnieniu, opłata skarbowa wynosi 39 zł.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie, w sprawach wymagających przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego nie później niż w ciągu miesiąca.
UWAGA !
Trudno ustalić jednolity szablon  postępowania wnioskodawcy w powyższej sprawie, dlatego też w razie wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny z pracownikami urzędu stanu cywilnego. (Tel. 89 757 23-96 lub 89 757 22-31 wew.43)
PODSTAWA PRAWNA:
·        Ustawa z 29.09.1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004r. , Nr 161, poz. 1688 ze zmianami).
·        Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami).