Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-11-27 09:22:41 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

 

SPORZĄDZENIE AKTU URODZENIA:
UWAGA!
 Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani:
1.      ojciec lub matka dziecka,
2.      lekarz lub położna.
TERMIN ZGŁOSZENIA URODZENIA DZIECKA:
1)     w ciągu 14 dni od dnia urodzenia dziecka,
2)     dziecko martwo urodzone- w ciągu 3 dni od urodzenia.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1)     dla dziecka pochodzącego z małżeństwa –
·        dowody osobiste rodziców oraz odpis skrócony aktu małżeństwa (jeżeli ślub nie był zawarty w Morągu),
2)     dla dziecka pozamałżeńskiego:
·        panna – dowód osobisty matki oraz odpis skrócony aktu urodzenia (jeżeli matka dziecka nie urodziła się w Morągu);
·        wdowa – dowód osobisty matki oraz odpis skrócony aktu zgonu męża (jeżeli zgon męża matki nie nastąpił w Morągu);
·        rozwiedziona/pozostająca w separacji – dowód osobisty matki oraz odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie/separacji (jeżeli małżeństwo matki dziecka nie zostało zawarte w Morągu).
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Od ręki.
WYSOKOŚĆ OPŁATY:
·        sporządzenie aktu urodzenia jest bezpłatne,
·        3 egzemplarze odpisu aktu urodzenia wydane bezpośrednio po sporządzeniu aktu- bezpłatne.
PODSTAWA PRAWNA:
·        Ustawa z 29.09.1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2004r. , Nr 161, poz. 1688 ze zmianami).
·        Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami).