Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-11-27 09:22:41 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

SPORZĄDZENIE AKTU URODZENIA:

UWAGA!

 Do zgłoszenia urodzenia dziecka są obowiązani:

1.      ojciec lub matka dziecka,

2.      lekarz lub położna.

TERMIN ZGŁOSZENIA URODZENIA DZIECKA:

1)     w ciągu 14 dni od dnia urodzenia dziecka,

2)     dziecko martwo urodzone- w ciągu 3 dni od urodzenia.

WYMAGANE DOKUMENTY:

1)     dla dziecka pochodzącego z małżeństwa –

·        dowody osobiste rodziców oraz odpis skrócony aktu małżeństwa (jeżeli ślub nie był zawarty w Morągu),

2)     dla dziecka pozamałżeńskiego:

·        panna – dowód osobisty matki oraz odpis skrócony aktu urodzenia (jeżeli matka dziecka nie urodziła się w Morągu);

·        wdowa – dowód osobisty matki oraz odpis skrócony aktu zgonu męża (jeżeli zgon męża matki nie nastąpił w Morągu);

·        rozwiedziona/pozostająca w separacji – dowód osobisty matki oraz odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie/separacji (jeżeli małżeństwo matki dziecka nie zostało zawarte w Morągu).

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Od ręki.

WYSOKOŚĆ OPŁATY:

·        sporządzenie aktu urodzenia jest bezpłatne,

·        3 egzemplarze odpisu aktu urodzenia wydane bezpośrednio po sporządzeniu aktu- bezpłatne.

PODSTAWA PRAWNA:

·        Ustawa z 29.09.1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2004r. , Nr 161, poz. 1688 ze zmianami).

·        Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami).