ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLAkt prawny: XV/230/07Drukuj informacjęAkt prawny: XV/230/07

Szczegóły informacji

XV/230/07

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: XV/2007

Kadencja: V kadencja

Data wejścia w życie: 2008-01-01

Data podjęcia/podpisania: 2007-12-27

Data rozpoczęcia obowiązywania: 2007-12-27

Publikacja w Dz. Urz. Woj. z roku: 2008 nr 88 pozycja 1610, opublikowano dnia: 2008-06-04

Tytuł aktu:

uchwalenia budżetu Gminy Morąg na 2008 r.

Na podstawie:

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591; ze zm.) oraz art. 165,165a, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104, ze zm.)

Treść:

Rada Miejska w Morągu uchwala, co następuje:

 

§ 1

Dochody budżetu gminy w wysokości 59 191 953 zł, zgodnie z załącznikiem nr1, z tego:

  • dochody bieżące w wysokości - 51 508 798 zł,
  • dochody majątkowe w wysokości - 7 683 155 zł.

§ 2

  1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 62 173 002 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:
      wydatki bieżące w wysokości - 49 759 309 zł, wydatki majątkowe w wysokości - 12 413 693 zł
  2. Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 2010, zgodnie z załącznikiem nr 3.
  3. Wydatki inwestycyjne w 2008 roku w wysokości 10 612 439 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3A.
  4. Pozostałe wydatki majątkowe nie będące inwestycjami w wysokości 1801 254zł, zgodnie z załącznikiem nr 3b.
  5. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w wysokości 6 526 439zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 3

  1. Deficyt budżetu gminy w wysokości 2 981 049 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
    1. wpływów ze sprzedaży papierów wartościowych wyemitowanych przez gminę w kwocie - 20 000 zł,
    2. zaciąganych kredytów w kwocie - 0 zł,
    3. zaciąganych pożyczek w kwocie - 1 750 000 zł,
    4. spłat udzielonych pożyczek w kwocie - 59 000 zł,
    5. wpływów z prywatyzacji majątku gminy w kwocie - 0 zł,
    6. nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie - 0 zł,

      2

    7. wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie
    - 1 152 049zł.
  2. Przychody budżetu w wysokości 5 922 368zł, rozchody w wysokości 2 941 219zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 4

W budżecie tworzy się rezerwy:

  1. ogólną w wysokości - 130 000 zł,
  2. celową w wysokości - 232 133 zł,

z przeznaczeniem na:

  • wydatki jednostek pomocniczych - 212 113 zł,
  • realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego - 20 000 zł.

§ 5

  1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6.
  2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, zgodnie z załącznikiem nr 7.
  3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych na podstawie porozumień ( umów ) między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem nr 7A.

§ 6

  1. Ustala się dochody w kwocie 370 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 360 000 zł na realizację zadań określonych w Gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  2. Ustala się wydatki w kwocie 10 000 zł. na realizację zadań określonych w Gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.

§ 7

Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie (zbiorczo) dla rachunków dochodów własnych jednostek budżetowych: dochody – 1 117 538 zł; wydatki – 1 117 538 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8 3

§ 8

  1. Dotacje podmiotowe dla:
    1. gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 1 200 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9.
  2. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 201 000 zł, zgodnie załącznikiem nr 10.

§ 9

  1. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
    1. przychody - 150 000 zł,
    2. wydatki - 150 000 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 11 .

§ 10

Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:

  1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie - 1 000 000zł;
  2. sfinansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie - 1 770 000 zł;
  3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie - 2 930 000 zł;

§ 11

Wydatki jednostek pomocniczych w wysokości 212 113 zł, zgodnie z załącznikiem nr 12.

§ 12

Upoważnia się Burmistrza Morąga do:

  1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1 000 000 zł,
  2. zaciągania zobowiązań:
    • na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków Unii Europejskiej lub bezzwrotnych środków zagranicznych oraz na zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich do wysokości określonej w załączniku nr 3 i nr 4,
    • z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku .
  3. dokonywania zmian w planie wydatków polegających na przeniesieniach pomiędzy rozdziałami i paragrafami w ramach działu.
    4
  4. dokonywania zmian w planie wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń polegających na przeniesieniach pomiędzy paragrafami i rozdziałami w ramach działu nie powodujących zwiększeń tych wydatków .
  5. dokonywania zmian w planie wydatków na inwestycje polegających na przeniesieniach pomiędzy paragrafami i rozdziałami w ramach działu, polegających na przeniesieniach wydatków pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi nie powodujących zwiększeń tych wydatków .
  6. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.

§ 13

Załącza się prognozę łącznej kwoty długu gminy na koniec 2008roku i lata następne, zgodnie z załącznikiem nr 13 i 13A, oraz prognozowaną sytuację finansową gminy w latach spłaty długu zgodnie z załącznikiem nr 13B.

 

§ 14

 

Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Morąga

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego oraz ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Morągu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Kalinowski Daniel
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2008-12-19
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Kalinowski Daniel
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2008-12-19 13:53:03
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2008-12-19 13:58:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2009-12-10 10:46:28
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1028 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony