Ogłoszenia
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
ZAPROSZENIE NA SPOTKANIE KONSULTACYJNE
Akapit nr 1 - brak tytułu
Szanowni Państwo!
Partnerstwo gmin Miasta Ostróda, Miasta Iława, Gminy Miłomłyn, Gminy Morąg, Gminy Ostróda oraz Gminy Iława wraz z Powiatem Ostródzkim przystąpiło do opracowania „Zintegrowanej Strategii Rozwoju Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego na lata 2015-2025”[1], która da podstawę dla funkcjonowania Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego oraz wytyczy kierunki wspólnych działań.
Obszar funkcjonalny to obszar obejmujący tereny kilku sąsiednich wspólnot samorządowych, które przystępują do współdziałania w celu sprawniejszego wykorzystywania szans i rozwiązywania problemów dotyczących ich wszystkich.
Tworzenie obszarów funkcjonalnych i działanie w ich ramach jest charakterystyczne dla polityki przestrzennej Unii Europejskiej na lata 2014-2020. Pozwala to na wykorzystanie wewnętrznych potencjałów terytoriów określonych nie administracyjnie (np. według granic gmin), a funkcjonalnie (wspólna szansa lub problem). Istotna jest przy tym integracja działań publicznych w wymiarze przestrzennym oraz wielopoziomowy system zarządzania.
Celem utworzenia Ostródzko-Iławskiego Obszaru Funkcjonalnego jest podjęcie między JST ścisłej współpracy w określonych dziedzinach, zmierzającej do rozwoju społecznego i gospodarczego całego obszaru oraz lepsze przygotowanie się do pozyskania wsparcia rozwojowego ze środków europejskich.
W związku z powyższym serdecznie zapraszam wszystkich zainteresowanych mieszkańców, instytucje i organizacje na spotkania konsultacyjne, które odbędą się w dniach 26 - 27 czerwca 2014 roku w sali Nr 210 Morąskiego Domu Kultury w Morągu (ul. Mickiewicza 19). Tematyka i terminy spotkań konsultacyjnych zostały zaprezentowane w poniższej tabeli.
Zachęcam do włączenia się w proces konsultacji.
Tadeusz Sobierajski - Burmistrz Morąga
Morąg, Miejsce: Sala 210 MDK |
2. Turystyka, sport i rekreacja |
26-cze |
9:00-10:00 |
3. Przedsiębiorczość i gospodarka, ekonomia społeczna |
26-cze |
10:15-11:15 |
|
4. Edukacja i kultura |
26-cze |
14:00-15:00 |
|
1. Zagospodarowanie przestrzenne, ochrona środowiska |
27-cze |
9:00-10:00 |
|
5. Ochrona zdrowia, bezpieczeństwo publiczne, pomoc społeczna |
27-cze |
10:30-11:30 |
Osoba do kontaktu: Tomasz Faraś, tel. 89 757 22 31 wew. 18, e-mail:
1 Dokument ten powstaje w ramach projektu pn. „Ostródzko-Iławski Obszar Funkcjonalny” współfinansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2009-2014 w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Tomasz Faraś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-06-17 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Faraś |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2014-06-17 11:24:49 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2014-06-17 11:25:20 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2014-06-17 13:39:33 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 12368 raz(y) |
Mobilny Punkt Informacji Funduszy Europejskich
Akapit nr 1 - brak tytułu
Mobilny Punkt Informacji Funduszy Europejskich
Urząd Miejski w Morągu
Ul. 11 Listopada 9
14-300 Morąg
Dodatkowe informacje można uzyskać w Głównym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich w Olsztynie, telefon: 89 521 96 60.
Serdecznie zapraszamy.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Tomasz Faraś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-06-04 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Faraś |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2014-06-04 09:17:55 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2014-06-04 09:18:00 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2014-06-04 11:19:22 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 12332 raz(y) |
Projekt „Modernizacja i rozbudowa regionalnego systemu informacji turystycznej” RPO Warmia i Mazury na lata 2007-2013
Projekt „Modernizacja i rozbudowa regionalnego systemu informacji turystycznej” RPO Warmia i Mazury na lata 2007-2013
Projekt „Modernizacja i rozbudowa regionalnego systemu informacji turystycznej”
RPO Warmia i Mazury na lata 2007-2013
W dniu 15 maja 2014 roku odbędzie się konferencja zamykająca projekt p.n.: „Modernizacja i rozbudowa regionalnego systemu informacji turystycznej”. Podczas konferencji zostanie podsumowana realizacja projektu, który zmienił oblicze regionalnego systemu informacji turystycznej. W projekcie województwo warmińsko-mazurskie współpracowało z 22 jednostkami samorządu terytorialnego oraz z Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizacją Turystyczną.
W regionie szczególnie kojarzonym z turystyką ważne jest, aby istniała i działała sieć informacji turystycznej o wysokim standardzie. Punkty informacji turystycznej są wizytówką miejsca, do którego udaje się turysta, chcący poznać i skorzystać z jego oferty turystycznej. W 2009 roku Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego przedstawił wizję modernizacji sieci punktów informacji turystycznej, zapraszając potencjalnych partnerów do współpracy. Chęć udziału w projekcie wyraziły 23 jednostki, które stworzyły zwartą
i odpowiedzialną grupę.
Owocem tej współpracy stał się system informacji turystycznej, którego dopełnieniem jest aplikacja do indywidualnego zwiedzania i planowania pobytu na Warmii i Mazurach „my-guide”, przeznaczona na urządzenia mobilne, również stworzona w ramach projektu.
W wyniku realizacji projektu „Modernizacja i rozbudowa regionalnego systemu informacji turystycznej” w województwie warmińsko-mazurskim powstały
23 nowoczesne punkty informacji turystycznej (w Bartoszycach, Biskupcu, Ełku, Fromborku, Gietrzwałdzie, Giżycku, Gołdapi, Iławie, Jedwabnie, Kętrzynie, Kozłowie, Lidzbarku Warmińskim, Morągu, Mrągowie, Olecku, Olsztynie, Orzyszu, Ostródzie, Pieckach, Piszu, Rynie, Tolkmicku oraz Węgorzewie). Zostały one odnowione oraz wyposażone
w infrastrukturę sprzętowo-techniczną (nowe komputery, sprzęt biurowy, umeblowanie). Zmodernizowane punkty zostały również oznakowane. Co najważniejsze, punkty te są obecnie w większym stopniu dostosowane do obsługi turystów o różnym stopniu niepełnosprawności, m.in. zostały w nich wyeliminowane bariery architektoniczne oraz można w nich skorzystać ze specjalnego oprogramowania Window-Eyes, To wpływa na polepszenie dostępności zasobów turystycznych regionu.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników najnowszych technologii przygotowano aplikację „my-guide” na urządzenia mobilne. Jest ona jednym
z najbardziej rozbudowanych i funkcjonalnych systemów na rynku, przystosowanym do indywidualnego zwiedzania. „my-guide”, dzięki bogatemu zasobowi treści merytorycznych (który będzie rozbudowywany), pozwala na odkrywanie atrakcji regionu w każdym miejscu,
w którym znajduje się użytkownik. Jako jedna z nielicznych aplikacji, „my-guide” został dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, dzięki zastosowaniu standardów WCAG 2.0 na poziomie AA. Aplikacja jest również przetłumaczona na 3 języki obce: angielski, niemiecki i rosyjski. Dzięki temu „my-guide” to wspaniałe narzędzie dostępne dla każdego turysty, który zdecyduje się odwiedzić region Warmii i Mazur.
Projekt „Modernizacja i rozbudowa regionalnego systemu informacji turystycznej” rozpoczął się 20 lipca 2009 roku, jego zakończenie nastąpi 30 czerwca 2014 roku.
Całkowita wartość projektu na dzień 15 maja 2014 roku to około 2 414 749 złotych,
w tym wkład własny partnerów to około 344 059 złotych, kwota dofinansowania z EFRR to około 1 949 671 złotych. Wartości te mogą ulec nieznacznej zmianie po ostatnim wniosku
o płatność.
Warunkiem uczestnictwa w spotkaniu jest:
1. przesłanie formularza zgłoszeniowego na adres mailowy Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Elblągu
(ilość miejsc ograniczona, liczy się kolejność zgłoszeń) – do 02.04.2014 r.
2. potwierdzenie mailowe zakwalifikowania się na spotkanie przesłane przez organizatorów spotkania.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Tomasz Faraś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-03-14 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Faraś |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2014-03-14 15:17:46 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2014-03-14 15:17:51 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2014-03-14 16:17:51 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 13192 raz(y) |
Spotkanie informacyjne „Wsparcie na otwarcie działalności gospodarczej oraz fundusze zwrotne jako alternatywne źródła finansowania ze środków Unii Europejskiej”
Akapit nr 1 - brak tytułu
Spotkanie odbedzie się w Hotelu Dyplomat ul. Dąbrowszczaków 28 10-540 Olsztyn
Dodatkowe informacje na temat spotkania można uzyskać w Głównym Punkcie Informacyjnym Funduszy Europejskich w Olsztynie: tel. 89 521 93 85/86, email:
Warunkiem uczestnictwa w spotkaniu jest:
1. przesłanie formularza zgłoszeniowego na adres mailowy Punktu Informacyjnego Funduszy Europejskich w Olsztynie (ilość miejsc ograniczona, liczy się kolejność zgłoszeń) – do 27.03.2014 r.
2. potwierdzenie mailowe zakwalifikowania się na spotkanie przesłane przez organizatorów spotkania.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Tomasz Faraś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-03-14 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Faraś |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2014-03-14 15:12:02 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2014-03-14 15:14:14 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2014-03-14 16:14:14 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 11643 raz(y) |
AZBEST - przyjmowanie wniosków do realizacji w 2014 roku
Akapit nr 1 - brak tytułu
UWAGA AZBEST – Realizacja 2014 ROK!!!
Burmistrz Morąga informuje i ogłasza, że wzorem roku ubiegłego ogłoszony został nabór wniosków na udzielanie dotacji ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie na zadania z zakresu usuwania azbestu.
Dofinansowanie adresowane jest do jednostek samorządu terytorialnego z województwa warmińsko - mazurskiego, a do dofinansowania mogą zostać zgłoszone zadania planowane do realizacji m.in. na obiektach osób fizycznych, organizacji pozarządowych, wspólnot i spółdzielni mieszkaniowych z uwzględnieniem przepisów dotyczących pomocy publicznej, które zostały uwzględnione w przeprowadzonej w 2011 roku inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Morąg. W przypadku, gdy dany obiekt z jakiegoś powodu nie został uwzględniony w inwentaryzacji, właściciel może go także zgłosić w terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Wysokość dofinansowania ze strony Funduszu może wynieść do 85% kosztów kwalifikowanych - pozostałe 15% musi ponieść właściciel nieruchomości. Do planowanych kosztów kwalifikowanych zalicza się koszty demontażu wyrobów zawierających azbest, transportu odpadów do miejsca unieszkodliwiania i unieszkodliwianie poprzez składowanie odpadu na uprawnionym składowisku. W związku z powyższym zainteresowani i chętni do udziału w powyższym projekcie mogą się zgłaszać celem aplikacji. Gmina informuje, że należy wziąć pod uwagę gotowość finansową ponownego położenia nowego poszycia dachowego na własny koszt. Podkreślić należy, że Gmina przygotuje wniosek i zajmie się pozyskaniem środków na azbest, natomiast po stronie właściciela nieruchomości pozostanie nowe poszycie dachowe i skompletowanie wymaganych dokumentów.
Przedłożony wniosek powinien zostać przygotowany na formularzu dostępnym w Urzędzie Miejskim w Morągu (pok. 35 UM) oraz na stronie www.bip.morag.pl w zakładce „Azbest”. Wnioski do realizacji w roku 2014 należy składać w Punkcie Informacyjnym Urzędu Miejskiego w Morągu z dopiskiem “AZBEST” do dnia 07.02.2014 r. i mają odzwierciedlać stan na ten dzień. Wnioski złożone po w/w terminie nie będą rozpatrywane. Zadania zgłoszone do realizacji w roku 2014 będą realizowane pod warunkiem otrzymania przez Gminę dofinansowania z ww. źródła.
Do wniosku należy dołączyć:
Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest (druk do pobrania ze strony BIP Urzędu Miejskiego w Morągu - http://bip.morag.pl zakładka ochrona środowiska / azbest).
W przypadku pytań proszę o kontakt telefoniczny bądź osobisty: Urząd Miejski w Morągu, ul. 11 Listopada 9, pok. 35, tel. 89 757 22 31 wew. 18.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Tomasz Faraś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2014-01-10 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Faraś |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2014-01-10 08:47:43 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2014-01-10 08:47:49 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2014-01-10 09:47:49 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 8776 raz(y) |
Informacja o finansowaniu zadania polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Morąg
Informacja o finansowaniu zadania polegającego na usuwaniu wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Morąg
Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Olsztynie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Warszawie”
Zadanie zgłoszone zostało do konkursu organizowanego przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie (edycja 2013)”. Gmina Morąg otrzymała dofinansowanie - kwota dofinansowania wynosi: 110 122,26 zł (z czego 85%, w tym 35% ze środków WFOŚiGW w Olsztynie, 50% ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska). Całkowita wartość zadania to: 129 555,60 zł
Celem konkursu było wyłonienie spośród zgłoszonych zadań tych, których realizacja przyniesie najlepsze efekty ekologiczne wyrażone ilością odpadów azbestowo-cementowych skierowanych do unieszkodliwienia, a następnie dofinansowanie ich realizacji w formie dotacji.
Środki finansowe na realizację zadań konkursowych pochodzą z dotacji Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska z udziałem środków udostępnionych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, (www.nfosigw.gov.pl)
CHARAKTERYSTYKA ZADANIA
„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Morąg”
W roku 2013 w celu umożliwienia mieszkańcom pomocy finansowej przy realizacji przedsięwzięć związanych z usuwaniem i utylizacją azbestu dla właścicieli nieruchomości znajdujących się na terenie Gmina Morąg wzięła udział w konkursie z powyższego zakresu.
W 2013 r. objęto unieszkodliwianiem i zabezpieczaniem pokryć dachowych zawierających azbest o łącznej masie 240,600 Mg (240,6 tony)
Zgłoszone nieruchomości stanowią własność prywatną osób fizycznych.
Demontaż transport i utylizacja azbestu wykonywane są przez firmę posiadającą aktualne zezwolenia na odbiór odpadów zawierających azbest.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Tomasz Faraś |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-12-06 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Tomasz Faraś |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-12-06 15:34:25 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-12-06 15:34:33 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-12-06 16:37:09 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 6992 raz(y) |
UWAGA SILNY WIATR!!!!!!!!!!!!!
Akapit nr 1 - brak tytułu
II stopień zagrożenia: Pogoda potencjalnie niebezpieczna. Przewidywane zjawiska pogodowe nie są nadzwyczaj niebezpieczne, ale bądź ostrożny, jeśli twoje zamiary mogą być narażone na ryzyko metorologiczne. Dowiaduj się o oczekiwanych warunkach meteorologicznych i unikaj zbędnego ryzyka.
Więcej: http://www.meteoalarm.eu/?lang=PL
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Naczelnik Wydziału OS |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2013-12-05 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Naczelnik Wydziału OS |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2013-12-05 12:58:29 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2013-12-05 12:59:30 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2013-12-05 13:59:30 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 6401 raz(y) |