ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Urząd Stanu Cywilnego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-24 07:39:35 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

 
Urząd Stanu Cywilnego

Kierownik USC: Dorota Bazylewicz
z-ca Kierownika USC: Małgorzata Milewska
Tel. 89 757 23 96
Tel: 89 757 22 31 wew. 43
USC podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

Zadania USC
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
  1. Sporządzenie aktu urodzenia.
  2. Sporządzenie aktu zgonu.
  3. Sporządzenie aktu małżeństwa (forma cywilna, forma wyznaniowa ze skutkami cywilnymi),
  4. Prowadzenie rejestru stanu cywilnego, zmiany w aktach stanu cywilnego (sprostowanie, uzupełnienie, zamieszczanie wzmianek dodatkowych, przypisków).
  5. Wydawanie kserokopii z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego.
  6. Prowadzenie archiwum urzędu stanu cywilnego (archiwizacja, przekazywanie dokumentów do archiwum państwowego i archiwum zakładowego).
  7. Przyjmowanie oświadczeń zgodnie z ustawą prawo o aktach stanu cywilnego, kodeksem rodzinnym i opiekuńczym, kodeksem cywilnym – testament zwykły.
  8. Wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń zgodnie z ustawą prawo o aktach stanu cywilnego i kodeksem postępowania administracyjnego.
  9. Wydawanie decyzji administracyjnych na podstawie przepisów ustawy prawo o aktach stanu cywilnego i ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
  10. Występowanie z urzędu do sądu z wnioskiem o sprostowanie, unieważnienie aktu stanu cywilnego, w razie błędnego lub nieścisłego jego zredagowania.
  11. Sporządzanie statystyk z zakresu realizowanych zadań (dla urzędu statystycznego, organu nadzoru).
  12. Przygotowywanie projektu wniosku o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie, obsługa jubileuszy 50-lecia pożycia małżeńskiego, 100-lecia urodzin
  13. Współpraca z jednostkami konsularnymi i organami administracji publicznej w ramach określonych przepisami prawa.
  14. Międzynarodowa wymiana informacji w zakresie stanu cywilnego.
  15. Prowadzenie rejestrów państwowych (BUSC, PESEL), w ramach określonych przepisami prawa.
« powrót do poprzedniej strony