Urząd Stanu Cywilnego
Szczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Akapit nr - brak tytułu
SPORZĄDZENIE AKTU MAŁŻEŃSTWA:
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Osoby, które chcą wstąpić w związek małżeński składają pisemne zapewnienia o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego.
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. pisemne zapewnienie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
2. dowody osobiste (do wglądu),
3. odpis skrócony aktu:
· w przypadku panny i kawalera – odpis skrócony aktu urodzenia (jeżeli akt nie znajduje się w Morągu),
· w przypadku osób rozwiedzionych:
- odpis skrócony aktu urodzenia (jeżeli akt urodzenia osoby nie znajduje się w Morągu),
- odpis skrócony aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie (jeżeli akt małżeństwa nie znajduje się w Morągu),
· w przypadku wdowców:
- odpis skrócony aktu urodzenia (jeżeli akt nie znajduje się w Morągu),
- odpis skrócony aktu zgonu małżonka (jeżeli akt nie znajduje się w Morągu).
W PRZYPADKU ŚLUBU KONKORDATOWEGO:
Właściwym do wydania zaświadczenia stwierdzającego brak okoliczności wykańczających zawarcie małżeństwa wydaje kierownik urzędu stanu cywilnego miejsca zamieszkania jednej z osób zamierzających zawrzeć małżeństwo. Wniosek o wydanie zaświadczenia oraz zaświadczenie są wolne od opłat.
Zaświadczenie jest ważne 3 miesiące od dnia wydania.
Wymagane dokumenty- tak jak wyżej.
OPŁATY:
- za sporządzenie aktu małżeństwa- 84 zł
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie, z chwilą zgłoszenia się z kompletem dokumentów.
UWAGI:
Osoby zamierzające zawrzeć związek małżeński w formie cywilnej powinny co najmniej miesiąc przed planowanym terminem ślubu zgłosić się do USC.
PODSTAWA PRAWNA:
· Ustawa z 29.09.1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. z 2004r. , Nr 161, poz. 1688 ze zmianami).
· Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 ze zmianami).