ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Komunalno-Inwestycyjny i Rozwoju Lokalnego

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2009-12-16 09:31:57 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Wydział Komunalno - Inwestycyjny


Naczelnik Wydziału: Zenon Jankowski
Tel: 089 757 22 31 wew. 30 

Wydział Komunalno - Inwestycyjny podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

Zadania Wydziału

Do zadań Wydziału Komunalno – Inwestycyjnego należy:

1.     Prowadzenie spraw związanych z planowaniem, dokumentacją i realizacją inwestycji i kapitalnych remontów dotyczących mienia komunalnego.

2.     Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych na realizację inwestycji i kapitalnych remontów.

3.     Prowadzenie spraw związanych z nadzorem nad działalnością spółek gminnych w zakresie gospodarki komunalnej.

4.     Realizacja zadań z zakresu utrzymania i eksploatacji dróg, ulic gminnych, w tym w szczególności:

1)    przygotowanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów Gminy dot. zaliczania dróg i ulic do poszczególnych kategorii,

2)    projektowanie przebiegu ulic,

3)    budowa, modernizacja, rekultywacja i ochrona dróg,

4)    zarządzanie drogami gminnymi oraz wewnętrznymi, stanowiącymi własność Gminy,

5)    określenie zasad szczegółowego korzystania z dróg, w tym wykorzystania pasów drogowych na cele niekomunikacyjne,

6)    uzgadnianie projektów przejścia z infrastrukturą techniczną przez gminie drogi publiczne.

5.     Tworzenie i utrzymanie zieleni miejskiej.

6.     Prowadzenie spraw związanych z ochroną pomników przyrody.

7.     Utrzymanie targowisk.

8.     Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem cmentarzy komunalnych, w tym cmentarzy wojennych.

9.     Prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką komunalnymi lokalami mieszkalnymi:

1)    nadzór nad gospodarowaniem i zarządzaniem lokalami mieszkalnymi,

2)    zamiana lokali mieszkalnych,

3)    przygotowanie umów najmu lokali mieszkalnych, w tym socjalnych,

4)    usuwanie skutków samowoli lokalowej,

5)    analiza danych do ustalenia stawek czynszowych oraz opłat za lokale mieszkalne,

10.  Realizacja przepisów wynikających z ustawy Prawo Zamówień Publicznych Sprawowanie nadzoru merytorycznego nad jednostkami Gminy powołanymi do realizacji zadań w zakresie gospodarki komunalnej i mieszkaniowej.

11.  Prowadzenie nadzoru inwestorskiego zadań inwestycyjnych i remontowych wykonywanych w budynku administracyjnym Urzędu.

12.  Prowadzenie całokształtu spraw związanych z oświetleniem miasta i gminy.

13.  Prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska:

1)    zapewnienie warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed odpadami oraz dbanie o utrzymanie porządku i czystości,

2)    wydawanie zezwoleń na wycinanie drzew i krzewów na terenie nie będącym własnością Gminy,

3)    wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów,

4)    ustanawianie parków miejskich, określanie ich granic oraz sposobów wykonania ochrony,

14.  Zatwierdzenie, w uzgodnieniu z Wydziałem Rolnictwa i Gospodarki Gruntami, projektów planu zagospodarowania gruntów rolnych w strefach ochronnych.

15.  Nakazywanie wykonania urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem lub zabronienie wprowadzania ścieków do wody.

16.  Prowadzenie zagadnień dot. problemu bezpańskich psów.

« powrót do poprzedniej strony