ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Urząd Stanu Cywilnego

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Tytuł nie wyświetlany dla informacji

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-24 07:39:35 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

Urząd Stanu Cywilnego


Kierownik USC: Dorota Bazylewicz
Tel. 89 757 23 96
Tel: 89 757-22-31 wew. 43
USC podlega bezpośrednio Burmistrzowi.

Zadania USC


Zadania Urzędu Stanu Cywilnego:
  1. Przyjmowanie od osób zamierzających zawrzeć małżeństwo pisemnych oświadczeń, że nie wiedzą o istnieniu okoliczności wyłączających małżeństwo.
  2. Przyjmowanie uroczystych oświadczeń o wstąpienie w związek małżeński.
  3. Sporządzenie aktu małżeństwa.
  4. Wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że obywatel polski lub zamieszkały w Polsce cudzoziemiec może zawrzeć małżeństwo.
  5. Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa.
  6. Przyjmowanie oświadczeń o nadaniu dziecku nazwiska.
  7. Przyjmowanie oświadczeń małżonka rozwiedzionego o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego.
  8. Sporządzenie aktu urodzenia.
  9. Sporządzenie aktu zgonu.
  10. Wydawanie odpisów i zaświadczeń z aktów stanu cywilnego oraz akt zbiorowych.
  11. Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego.
  12. Skrócenie terminu wyczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego.
  13. Odtworzenie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego oraz wpisanie aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do ksiąg krajowych.
  14. Dokonywanie wzmianek dodatkowych w aktach stanu cywilnego na podstawie prawomocnych orzeczeń sądów, ostatecznych decyzji, odpisów z aktów stanu cywilnego oraz innych dokumentów mających wpływ na treść lub ważność aktu.
  15. Dokonywanie przypisków pod aktami stanu cywilnego.
  16. Współpraca z organami państwowymi w oparciu o obowiązujące przepisy prawa.
  17. Występowanie do Sądów Rejonowych z wnioskami o unieważnienie, bądź sprostowanie aktu stanu cywilnego w razie błędnego lub nieścisłego zredagowania aktu stanu cywilnego.
  18. Prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego.
  19. Sporządzanie wniosków o przyznanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie jubilatom.
  20. Organizowanie uroczystych jubileuszy.
  21. Wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa w formie wyznaniowej.
  22. Orzekanie o zmianie imienia i nazwiska.
  23. Udzielanie informacji w zakresie rejestracji stanu cywilnego.

 

« powrót do poprzedniej strony