ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wydział Oświaty i Kultury

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2008-10-24 08:00:52 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr - brak tytułu

 
Wydział Oświaty i Kultury


Naczelnik Wydziału: Marek Siudak
Tel: 89 757 22 31 wew. 37
 
Z-ca Naczelnika, Gł. Księgowa - Małgorzata Żurawicz
Tel: 89 757 22 31 wew. 32
 
Do zadań Wydziału Oświaty i Kultury należy :
1.  W zakresie oświaty – prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego gminne przedszkola i szkoły podstawowe, a w szczególności spraw dotyczących:
1)    zakładania, przekształcania i likwidowania szkół i przedszkoli;
2)    zapewnienia warunków działania szkół i przedszkoli, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki;
3)    zapewnienia obsługi finansowo-księgowej, administracyjnej i organizacyjnej szkół i przedszkoli polegającej w szczególności na:
a)  opracowywaniu projektów planów finansowych dochodów i wydatków szkół i przedszkoli jako jednostek budżetowych,
b)  opracowywaniu projektów planów finansowych dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku oraz wydatków nimi sfinansowanych,
c)  opracowaniu danych do projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej,
d)  przygotowaniu układu wykonawczego planów finansowych szkół i przedszkoli po uchwaleniu budżetu Gminy Morąg,
e)  przygotowywaniu zbiorczych wniosków do budżetu Gminy Morąg o zmianę planów dochodów i wydatków,
f)   obsłudze realizacji planu finansowego szkoły, przedszkola, oraz planu finansowego dochodów gromadzonych na wydzielonym rachunku,
g)  sporządzaniu jednostkowych oraz zbiorczego sprawozdania i informacji z realizacji planów finansowych,
h)  przygotowaniu jednostkowej i zbiorczej „Informacji o stanie mienia”,
i)   prowadzeniu rachunkowości szkoły, przedszkola, w tym prowadzeniu ksiąg rachunkowych funduszu świadczeń socjalnych i wydzielonego rachunku dochodów,
j)   prowadzeniu ewidencji zaangażowania środków finansowych na podstawie umów zawieranych przez szkoły, przedszkola na dostawę materiałów, towarów i usług,
k)  rozliczaniu rocznych dochodów, wydatków i kosztów,
l)   sporządzaniu sprawozdań budżetowych i finansowych oraz bilansów jednostkowych i zbiorczych,
m)       prowadzeniu ewidencji majątku i sporządzaniu wymaganych przepisami sprawozdań z tego zakresu,
n)  prowadzeniu spraw płacowych, w tym organizowanie przekazu wynagrodzeń pracownikom,
o)  prowadzeniu funduszu zdrowotnego dla nauczycieli,
p)  obsłudze w zakresie spraw kadrowych,
r)  ewidencjonowaniu danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniach;
s)  sporządzaniu wymaganych sprawozdań w zakresie realizowanych zadań.

Akapit nr - brak tytułu

4)    kształtowania sieci przedszkoli i szkół podstawowych;
5)    ustalania zasad rekrutacji dzieci i uczniów odpowiednio do przedszkoli i klas pierwszych szkół podstawowych;
6)    zatwierdzania arkuszy organizacyjnych przedszkoli i szkół podstawowych;
7)    weryfikowania zakresu zadań edukacyjnych w celu prawidłowego wyliczenia przez Ministerstwo Edukacji Narodowej części oświatowej subwencji ogólnej;
8)    gromadzenia i przetwarzania danych dotyczących szkół i przedszkoli, w tym niepublicznych szkół podstawowych, w bazie danych Systemu Informacji Oświatowej;
9)    zapewniania dzieciom w wieku 3-6 lat wychowania przedszkolnego, w tym dzieciom sześcioletnim rocznego przygotowania przedszkolnego;
10)  rozpatrywania wniosków dyrektorów szkół i przedszkoli dotyczących organizowania uczniom i dzieciom zajęć kształcenia specjalnego i pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
11)  organizowania bezpłatnego transportu uczniów do szkół podstawowych, na zawody, konkursy i pływalnię;
12)  występowania o dotację celową z budżetu państwa na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe oraz jej rozliczanie;
13)  realizowania programów rządowych;
14) przygotowywania i przeprowadzania zamówień publicznych szczególnie dotyczących dowożenia uczniów do szkół i zakupu sprzętu i pomocy dydaktycznych ze środków programów rządowych i dofinansowywanych ze środków UE;
15) powierzenia stanowiska dyrektora szkoły lub przedszkola i odwoływania z tego stanowiska, w tym organizowanie konkursu w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora;
16)  oceniania dyrektorów szkół i przedszkoli;
17)  ustalania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i przedszkoli;
18)  przygotowywania wniosków o nagrody i odznaczenia resortowe i państwowe dla dyrektorów szkół i przedszkoli;
19)  rozpatrywania wniosków dyrektorów szkół i przedszkoli o nagrodę Burmistrza dla nauczycieli;
20)  przeprowadzania postępowania egzaminacyjnego o nadanie stopnia awansu nauczyciela mianowanego oraz prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń o zdaniu egzaminu przez nauczyciela;
21)  uczestniczenia w komisjach egzaminacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego;
21)  opracowywania na każdy rok budżetowy planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli;
22)  nadzorowania i egzekwowania spełniania obowiązku nauki;
23)  przedstawiania Radzie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za każdy poprzedni rok szkolny oraz sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego;
24)  przygotowania projektów decyzji w następujących sprawach:
a)  odmowy wpisu do ewidencji szkół niepublicznych,
b)  zezwolenia na założenie szkoły publicznej prowadzonej przez osobę prawną lub fizyczną,
c)  wykreślenia z ewidencji szkół niepublicznych,
d)  odmowy wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
e)  wykreślenia z rejestru żłobków i klubów dziecięcych,
f)   dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników jednostek oświatowych,
g)  przyznania stypendium lub zasiłku szkolnego,
h)  aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

Akapit nr - brak tytułu

25)  naliczanie wysokości dotacji szkołom niepublicznym oraz rozliczanie dotacji za dany rok;
26)  prowadzenie ewidencji niepublicznych przedszkoli i szkół;
27)  prowadzenie negocjacji ze związkami zawodowymi dotyczących warunków pracy nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami.
« powrót do poprzedniej strony