ˆ

Wydział Finansowo-Budżetowy

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Wydział Finansowo-Budżetowy

Data wprowadzenia informacji do BIP: 2008-10-23 14:15:05

Akapit nr 1 - brak tytułu

Wydział Finansowo-Budżetowy


Naczelnik Wydziału: Aniela Wacławska
Tel: 89 757-22-31 wew. 22
Skarbnik - Jolanta Kutarba  Tel: 89 757-22-31 wew. 45
 
Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy prowadzenie spraw w następującym zakresie:
  1. Budżetu Gminy:
    1. przygotowanie założeń do planu budżetu i przekazanie ich podległym jednostkom,
    2. przygotowanie projektów uchwał w sprawie stawek podatkowych i opłat lokalnych,
    3. przygotowanie projektu budżetu,
    4. przygotowanie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej,
    5. przygotowanie projektów uchwał i zarządzeń zmieniających budżet w ciągu roku,
    6. prowadzenie prac związanych z zaciąganiem pożyczek i kredytów oraz z wyborem banku do obsługi budżetu,
    7. przeprowadzanie procedur w sprawie udzielania poręczeń kredytowych,
    8. przygotowanie okresowych informacji z wykonywania budżetu Gminy,
    9. przygotowanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Gminy,
    10. prowadzenie ewidencji zaangażowania środków finansowych na podstawie umów zawieranych przez Gminę na dostawę materiałów, towarów i usług.
  2. Podatków i opłat lokalnych:
    1. przygotowanie decyzji w zakresie naliczania podatków od osób fizycznych,
    2. obsługa osób prawnych składających deklaracje podatkowe,
    3. prowadzenie rejestru właścicieli pojazdów ciężarowych i specjalnych,
    4. prowadzenie spraw związanych z umarzaniem należności podatkowych, rozkładaniem na raty lub odraczaniem spłaty podatków lokalnych,
    5. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem ulg,
    6. prowadzenie spraw związanych ze zwolnieniami z podatków,
    7. prowadzenie rejestrów podatkowych,
    8. sporządzanie informacji określonych przepisami prawa
    9. przygotowanie wniosku o przekazanie kwoty rekompensującej utracone dochody z tytułu zwolnień określonych w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych,
    10. prowadzenie rachunkowości podatków i opłat lokalnych,
    11. kontrola terminowości realizacji zobowiązań podatkowych,
    12. prowadzenie windykacji zaległości,
    13. wnioskowanie o dokonanie wpisów do hipoteki,
    14. naliczanie należności za inkaso podatków rolnego, leśnego i od nieruchomości oraz opłaty targowej, opłaty skarbowej.
  3. Wydawanie zaświadczeń potwierdzających prace w gospodarstwie rolnym oraz stan prawny gospodarstwa w okresie ostatnich 5 lat,
  4. Poświadczanie oświadczeń dotyczących: osobistego prowadzenia gospodarstwa rolnego lub pracy w gospodarstwie rodziców, powierzchni użytków rolnych, o nie przekroczeniu powierzchni gospodarstwa 300 ha użytków rolnych,
  5. Obsługi finansowo-księgowej budżetu Gminy jako organu:
    1. wprowadzanie do ewidencji uchwalonych planów dochodów, przychodów i rozchodów budżetu Gminy oraz ich uaktualnianie w ciągu roku,
    2. prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej dochodów budżetu, rozdysponowanych środków dla jednostek budżetowych, kredytów i pożyczek oraz innych rozchodów,
    3. sporządzanie sprawozdań finansowych,
    4. uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
    5. sporządzanie bilansu budżetu Gminy.
  6. Obsługa finansowo-księgowa Urzędu jako jednostki budżetowej:
    1. prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej:
      1. dochodów i wydatków jednostki budżetowej,
      2. inwestycji z podziałem na finansowanie ze środków własnych i środków z programów UE,
      3. Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
      4. funduszy celowych,
      5. sum depozytowych,
      6. innych rachunków pomocniczych,
    2. prowadzenie pełnej ewidencji księgowej i rozliczania umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
    3. wstępna kontrola i weryfikacja dokumentów finansowo-księgowych,
    4. dekretowanie dokumentów finansowych wg obowiązującej klasyfikacji budżetowej oraz zakładowego planu kont,
    5. księgowanie i weryfikacja poprawności zapisów księgowych,
    6. sporządzanie sprawozdań jednostkowych miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych,
    7. realizowanie zobowiązań i należności poprzez elektroniczny system bankowy,
    8. windykacja należności nie podatkowych w trybie administracyjnym,
    9. sporządzanie deklaracji i przekazywanie należnego podatku VAT,
    10. ewidencja i windykacja mandatów karnych,
    11. kompleksowa obsługa płacowa pracowników
    12. rozliczanie umów zlecenia i umów o dzieło,
    13. współpraca z innymi Wydziałami w zakresie bieżącego informowania z wykonania planu dochodów i wydatków Urzędu,
    14. dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
    15. sporządzanie i wykonanie bilansu Urzędu oraz bilansu zbiorczego jednostek budżetowych Gminy.
  7. Obsługi księgowej jednostek pomocniczych Gminy:
    1. sporządzanie projektów planów finansowych jednostek pomocniczych,
    2. prowadzenie ewidencji księgowej wydatków jednostek pomocniczych,
    3. koordynowanie prawidłowości realizacji wydatków jednostek pomocniczych.
  8. Obsługi kasowej Urzędu:
    1. prowadzenie oddzielnie obsługi kasowej dla dochodów, wydatków, Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, sum depozytowych, dochodów budżetu państwa, pływalni i innych,
    2. przyjmowanie i przechowywanie depozytów,
    3. prowadzenie rejestru druków ścisłego zarachowania,
    4. sporządzanie pełnej dokumentacji związanej z prowadzeniem kasy,
    5. wydawanie zaświadczeń.
  9. Kontroli:
    1. dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacyjnej gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
    2. dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
    3. przeprowadzanie kontroli gminnych jednostek budżetowych w zakresie ustawy o finansach publicznych,

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację: Urząd Miejski w Morągu
Osoba, która wytworzyla informację: Kalinowski Daniel Data wytworzenia informacji: 2008-10-23 14:15:05
Osoba, która odpowiada za treść: Kalinowski Daniel Data wprowadzenia do BIP 2008-10-23 14:15:05
Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu Data udostępnienia informacji: 2008-10-23 14:15:10
Osoba, która zmieniła informację: Monika Szczurowska Data ostatniej zmiany: 2018-04-12 14:17:43
Artykuł był wyświetlony: 4098 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
ˆ

Nagłówek strony

  • BIP
  • Godło RP
herb

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
ˆ

Ustawienia dostępności

Zmiana wielkości treści w serwisie
Zmiana kontrastu serwisu