ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Morągu
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wniosek o sprzedaż lokalu mieszkalnego z zasobów komunalnych Gminy Morąg

Informacja ogłoszona dnia 2017-07-25 09:54:49 przez Krzysztof Wiśniewski

Akapit nr 1 - brak tytułu

Do kupna lokalu uprawnieni są najemcy, którzy:
  1. posiadają najem na czas nieokreślony,
  2. nie posiadają zadłużenia z tytułu opłat związanych z najmem lokalu.
Formy sprzedaży lokali i bonifikaty
Przy sprzedaży lokali: udzielana jest bonifikata w wysokości 95%, zgodnie z § 1 uchwały Nr 67/222/2000 Zarządu Miejskiego w Morągu z dnia 18 maja 2000 roku „w sprawie: udzielenia bonifikaty od ceny nieruchomości jeżeli jest sprzedawana jako lokal mieszkalny na rzecz jego najemcy”.
Zwrot bonifikaty.
W przypadku:
1. wykorzystania lokalu na cele inne niż mieszkalne,
2. zbycia lokalu przed upływem 5 lat,
nabywca jest zobowiązany do zwrotu na rzecz gminy kwoty równej udzielonej bonifikacie po jej waloryzacji.
Powyższe nie dotyczy:
  1. przeniesienia własności lokalu mieszkalnego na rzecz osób bliskich w rozumieniu art. 4 ust. 13 ustawy o gospodarce nieruchomościami,
  2. zamiany lokalu mieszkalnego na inny lokal mieszkalny albo nieruchomość przeznaczoną lub wykorzystywaną na cele mieszkaniowej,
  3. sprzedaży lokalu mieszkalnego, jeśli środki uzyskane z jego sprzedaży przeznaczone zostaną w ciągu 12 miesięcy na nabycie innego lokalu mieszkalnego albo nieruchomości przeznaczonej lub wykorzystywanej na cele mieszkaniowe.
Niezbędny formularz: wniosek.
 
Wymagane dokumenty: 
  • potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia umowy najmu,
  • zaświadczenie o niezaleganiu w opłatach czynszowych.
Cena sprzedaży lokalu ustalona zostanie każdorazowo na podstawie wyceny lokalu dokonanej przez rzeczoznawcę majątkowego działającego na zlecenie gminy.
Wycena ważna jest 1 rok od daty sporządzenia.
 
Koszty wyceny pokrywa najemca ubiegający się o sprzedaż lokalu. Koszt wyceny zostanie doliczona do ceny sprzedaży lokalu.
 
Termin załatwienia sprawy: dla każdego wniosku termin jest ustalany indywidualnie.
 
Forma załatwienia sprawy: umowa sprzedaży w formie aktu notarialnego (koszt sporządzenia aktu ponosi Kupujący).
 
Miejsce złożenia: Punk Informacyjny Urzędu Miejskiego w Morągu ul. 11 Listopada 9.
 
Sprawę prowadzi: Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Planowania Przestrzennego, Ochrony Środowiska i Rolnictwa.
 
Informacje: tel. 89 757 22 31 wew. 35 lub 609027758.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Miejski w Morągu
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Krzysztof Wiśniewski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2017-07-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Renata Strzylak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2017-07-25 09:54:03
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Renata Strzylak
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2017-07-25 09:54:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Renata Strzylak
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-12-23 08:44:43
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
870 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony